מורגן סטנלי החל לבדוק את הנפקת פייסבוק – ויפצה לקוחות ששילמו מחיר מופרז על המניות

הבנק הודיע שבכוונתו של הבנק לערוך תיקונים בדיעבד של המחירים שלקוחותיו שילמו עבור מניית פייסבוק במקרים שבהם יתברר שהמחיר היה גבוה מדי ● לקוחות תובעים את פייסבוק ואת בנקי ההשקעות, ובכללם מורגן סטנלי, בטענה שהסתירו מידע שלילי על מניית פייסבוק לפני ההנפקה - ובכך גרמו להם נזקים כספיים ● גם הרגולטורים האמריקניים הודיעו, כי יבדקו את הפרשה

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

בנק ההשקעות מורגן סטנלי (Morgan Stanley) החל לבדוק את האופן בו פעלו עובדיו לפני ההנפקה של פייסבוק (Facebook) והודיע, כי בכוונתו לפצות משקיעים ששילמו מחיר מופרז על המנייה. זאת, לאחר שבימים האחרונים הגישו לקוחות מספר תביעות נגד בנקי השקעות, בהם מורגן סטנלי, ונגד פייסבוק בטענה שהסתירו מהם תחזיות שליליות לגבי המנייה של הרשת החברתית הפופולרית – דבר שלטענתם הסב להם נזקים כספיים.

בהודעתו של מורגן סטנלי צוין, כי בכוונתו של הבנק לערוך תיקונים בדיעבד של המחירים שלקוחותיו שילמו עבור מניית פייסבוק במקרים שבהם יתברר שהמחיר היה גבוה מדי.

עם תחילת המסחר במניות פייסבוק, ביום ו' האחרון, אירעו תקלות טכניות בבורסת נאסד"ק, שהביאו לעיכוב בביצוע פקודות המסחר של מניית הרשת החברתית. זו הודיעה מצידה, כי תקצה לפחות 13 מיליון דולרים על מנת ליישב את חילוקי הדעות הכרוכים בפקודות מסחר שלא בוצעו כמצופה.

הרשות האמריקנית לניירות הערך (SEC) הודיעה אף היא שיש בכוונתה לבחון את שרשרת האירועים סביב הנפקת פייסבוק. זאת, בעקבות כמה דיווחים שהגיעו אליה לפיהם בנקי השקעות, ובתוכם מורגן סטנלי, התערבו במסחר במנייה של הרשת החברתית, על מנת למנוע ממנה ליפול.

הרגולטור האמריקני למגזר הפיננסי (The Financial Industry Regulatory Authority) הודיע שבכוונתו לבדוק את ההאשמות לפיהן מורגן סטנלי שיתף מידע שלילי על פייסבוק רק בקרב משקיעים מועדפים, וכי משאר המשקיעים הסתיר אותו.

ממורגן סטנלי נמסר בתגובה ל-CNBC, כי הטיפול בפייסבוק עמד בכל קנה מידה עם הנהלים המקובלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים