חיל האוויר יטמיע אקסהדטה של אורקל בפרויקט בהיקף יותר מ-10 מיליון שקלים

מכונות בסיס הנתונים של אקסהדטה תוטמענה במערכות המבצעיות של חיל האוויר ● ההטמעה צפויה להביא לשיפור האפקטיביות המבצעית של החיל, ולעיבוד והיתוך טוב יותר של נתונים רבים - חוזי, קול וטקסט, נתונים מובנים ונתונים בלתי מובנים ● בחיל האוויר מעריכים שהפתרון שיוטמע יאפשר קפיצת מדרגה בביצועים, תוך שמירה על השקעות העבר והמשך ההתפתחות טבעית של מערכות התובנה העסקית בארגון

חיל האוויר יטמיע כמה מכונות בסיס הנתונים של אורקל (Oracle), אקסהדטה (Exadata), במחסן הנתונים הארגוני שלו – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט יחל בקרוב וצפוי להסתיים במחצית השנייה של 2012. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על יותר מ-10 מיליון שקלים.

הפרויקט יבוצע "בתוך הבית", על ידי אנשי ה-IT של החיל, בשיתוף אנשי האינטגרציה של אורקל ישראל.

מכונות בסיס הנתונים תוטמענה במערכות המבצעיות של חיל האוויר, עליהן לא ניתן להרחיב את הדיבור. מה שכן ניתן לומר הוא שההטמעה צפויה להביא לשיפור האפקטיביות המבצעית של החיל, ולעיבוד והיתוך טוב יותר של נתונים רבים – חוזי, קול וטקסט, נתונים מובנים ונתונים בלתי מובנים – שמגיעים ממגוון מקורות, מתוך החיל ומחוצה לו, למשל מגורמי מודיעין ויבשה.

בין היתר, מכונות בסיס הנתונים תאפשרנה לאנשי ה-IT של חיל האוויר קבלת ביצועים מהירים יותר, סריקת נתונים בקצבים גבוהים, כיווץ מחסני נתונים ביחס ממוצע של 1:10 וגישה אקראית למידע בקצבים גבוהים, שתוביל לשיפור רמות המבצעיות. זאת, באמצעות תוכנה שמוטמעת במכונה ומתזמרת את הביצועים של עיבוד הנתונים על בסיס שירותי איחסון חכמים והעברת חלק נכבד מהעיבודים של בסיס הנתונים לאיחסון באופן השקוף לבסיס הנתונים וליישומים.

חיל האוויר פועל בעולם דינמי – דבר שמחייב יכולות ניתוח מידע מורכב בזמן קצר, במטרה לתת ל-"לקוחות" החיל פתרונות מתאימים ואיכותיים. הטמעת מכונות בסיס הנתונים אקסהדטה תאפשר לחיל להתמודד עם המשימות המורכבות הניצבות בפניו, לשפר את איכות השירות לשביעות רצון ה-"לקוחות", בחיל ומחוצה לו, ובכך גם לשפר את ביצועי חיל האוויר ולעמוד ביעדים המבצעיים שאליהם הוא שואף. בחיל האוויר מעריכים שהפתרון שיוטמע יאפשר קפיצת מדרגה בביצועים, תוך שמירה על השקעות העבר והמשך ההתפתחות טבעית של מערכות התובנה העסקית בארגון.

כבר כיום קיימות בחיל האוויר מערכות רבות של אורקל, לרבות בסיסי נתונים, מערכות ליבה ומערכת ERP.

יצוין, כי זוהי ההטמעה השלישית של מערכת אקסהדטה בישראל, לאחר אלה שהוטמעו בבזק ובדפי זהב.

לא נמסרו תגובות צה"ל ואורקל ישראל לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים