גיל רענן, סקויה: "כמות הרכיבים החכמים הולכת וגדלה – וכך גם מספר הפיתוחים לעולם זה"

"הרבה חברות נכנסות לתחום המובייל, מאחר שמחיר הכניסה יורד, וזה יוצר אתגר עצום: קשה להתעלות מעל רעשי הרקע, יש לתת למשתמשים משהו יוצא דופן בערך שלו", אמר רענן, שותף בקרן סקויה ● לדבריו, אלמנטים חשובים להצלחה של יישום הם הצלחה ויראלית או השקעה בשיווק

"כמות הרכיבים החכמים בעולם הולכת וגדלה, וכתוצאה ישירה מכך נעשים הרבה מאוד פיתוחים לתחום זה", כך אמר גיל רענן, שותף בקרן סקויה.

רענן היה בין הדוברים בכנס Mobility 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-700 איש – מפתחים ולקוחות בתחום המיחשוב הנייד הארגוני. מנחה המליאה המרכזית של האירוע היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים. רענן דיבר במסגרת פאנל קרנות הון-סיכון, אותו הנחה רפאל פוגל, מנהל תוכנית הוועידות המקצועיות של הקבוצה.

לדברי רענן, "בעולם המובייל קורים במקביל כמה תהליכים שמאפשרים את הנגשת הפלטפורמה ליזמים: פלטפורמת אנדרואיד (Android), שמאפשרת גישה למשאבי מיחשוב; HTML5, שמאפשר תאימות שלא הייתה קיימת קודם; התאימות למובייל, שהולכת ויורדת; וכמות הרכיבים החכמים, שהולכת וגדלה". לדבריו, "התוצאה היא שהרבה חברות הולכות לתחום המובייל. ככל שמחיר הכניסה יורד, כך יש יותר שחקנים בתחום. דבר זה יוצר אתגר עצום: קשה להתעלות מעל רעשי הרקע, יש לתת למשתמשים משהו יוצא דופן בערך שלו".

רענן ציין, כי אלמנטים חשובים להצלחה של יישום הם הצלחה ויראלית או השקעה בשיווק. "לא קיים מתכון שאומר 'יש לך יישום וזה יתפוס'", הוסיף.

יהל זילכה, מנהל שותף בקרן ההון-סיכון מגמה. צילום: קובי קנטור"נדרש להקים מודל עסקי המנצל פעילויות בעולם האמיתי ולא הווירטואלי", סיכם רענן. "יש לעשות זאת תוך חיבור ליישומים מבוססי מיקום, שיניעו את המשתמש לבצע פעולת רכישה בעולם הפיזי".

"יזם שמביט על פלטפורמה אחת – נאיבי"

יהל זילכה, מנהל שותף בקרן ההון-סיכון מגמה, אמר ש-"קיימות כיום כמה פלטפורמות פיתוח בעולם הנייד. יזם שבא ומביט רק על אחת מהפלטפורמות הוא נאיבי. יש להיערך אל העתיד ולפתח בכמה פלטפורמות".

הוא ציין שמגמה בוחנת מדי שנה כ-400-500 חברות שמחצית מהן פועלות בעולם היישומים למובייל. "התחום הזה הוא כיום מאוד מורכב והשילוביות היא הדבר המרכזי בו. שילוביות היא גורם הכרחי לחברה מצליחה".

"הערבוב בין הבית לעבודה יימשך"

ערן תור, מנכ"ל iDigital, משווקת מוצרי אפל (Apple) בישראל, תיאר בדבריו את תהליך הטשטוש בין רכיבי המיחשוב של המשתמשים בבית ובעבודה. "הערבוב הזה ימשיך ויקרה. האתגר יהפוך להיות יותר קשה. יהיה קשה למצוא את הגבול בין המכשירים של הבית והעבודה, כי החיבור בין שני השדות יגדל".

ערן תור, מנכ"ל iDigital, משווקת מוצרי אפל. צילום: קובי קנטורלדברי תור, "תופעת הניידות תמשיך להשפיע בצורה משמעותית על חיינו, בעבודה ומחוצה לה. ה-iPhone הוא הזרז של התהליך הזה – הוא שינה לגמרי את אופן צריכת המידע והגלישה ברשת. כל מי שנגע בו יודע שזה כך. כבר כיום, המכשירים האלה קלים וידידותיים, והם ימשיכו להיות כאלה".

"ה-IT בכלל, והמיחשוב הנייד בפרט, משפיעים מהותית על האסטרטגיה של ארגונים", סיכם תור. "הטכנולוגיות והשינויים מופיעים בקצבים מהירים יותר מבעבר. האתגרים הניצבים לפתחם של ארגונים הם חיבור של השימוש הפרטי לסביבה העסקית, שליטה על הרכיבים הניידים, טיפול בהיבטי אבטחת המידע ושילוב היישומים הארגוניים במכשירי הטלפון הפרטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים