אקמאי האמריקנית רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי קוטנדו תמורת 300 מיליון דולרים

זאת, לאחר שהושקעו בו עד היום כ-40 מיליון דולרים ● הטכנולוגיה שקוטנדו פיתחה מאפשרת לפתוח צווארי בקבוק דיגיטליים דרך השרתים שלה, ובכך מספקת לצרכנים הסופיים גלישה מהירה יותר ● המגעים לביצוע הרכישה החלו לאחר שאקמאי תבעה את קוטנדו על הפרת זכויות בפטנטים

אקזיט גדול נוסף לחברת היי-טק ישראלית: הסטארט-אפ קוטנדו (Cotendo) עומד להימכר לחברת התקשורת האמריקנית אקמאי (Akamai) תמורת כ-300 מיליון דולרים. זאת, לאחר שעד כה הושקעו בה כ-40 מיליון דולרים.

החברה, שנוסדה לפני ארבע שנים על ידי רוני זהבי, שמשמש כמנכ"ל שלה, אודי תורג'מן ודוד דריי, עוסקת בפיתוח טכנולוגיה להאצת אתרי אינטרנט. היא מעסיקה 90 עובדים, שככל הנראה יעברו לאקמאי. בין המשקיעות בקוטנדו נמצאות קרנות הון-הסיכון האמריקניות סקויה (Sequoia), בנצ'מארק (BenchMark) וטנאיה, לצד סיטריקס (Citrix), ג'וניפר (Juniper) והחברה היפנית סומימוטו.

הטכנולוגיה שקוטנדו פיתחה מאפשרת לפתוח צווארי בקבוק דיגיטליים דרך השרתים שלה. כך, יכולים הצרכנים הסופיים לגלוש מהר יותר. בין לקוחות החברה נמנות AT&T, פייסבוק (Facebook), גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ו-AOL.

המגעים לרכישת החברה התחילו לפני כשנה בצורה לא שגרתית, לאחר שאקמאי הגישה תביעה נגד קוטנדו על הפרת זכויות בשלושה פטנטים. גרטנר (Gartner) טענה שהתביעה מרמזת על כוונתה של אקמאי לרוכש את קוטנדו, שכן היא השתמשה בטקטיקה דומה נגד חברת Speedera. גם נגדה הגישה אקמאי תביעה על הפרת זכויות בפטנט, ולבסוף רכשה אותה.

עם רכישתה, תהפוך קוטנדו למרכז הפיתוח של אקמאי בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים