סמסונג משיבה מלחמה: הגישה תביעה משלה נגד אפל

התביעה החדשה מהווה חלק מהקרבות המשפטיים העולמיים בין אפל לסמסונג ● סמסונג הגישה את התביעה באוסטרליה, והיא מצטרפת לתביעות שהגישו ענקיות ההיי-טק זו נגד זו בדרום קוריאה ובגרמניה

נוכח הירידה במכירות של הטלפונים החכמים מתוצרת סמסונג (Samsung) בעקבות סדרת התביעות שהגישה אפל (Apple) נגדה בגין הפרה של זכויות בפטנטים, החליטה זו להשיב מלחמה ולפנות אף היא לבית המשפט. החברה הגישה תביעה משלה נגד אפל באוסטרליה, כחודש לאחר שנאלצה לדחות את ההשקה של מחשבי Galaxy Tab 10.1 במדינה.

בתביעה טוענת סמסונג, כי אפל הפרה את זכויותיה בשבעה פטנטים רשומים באוסטרליה. הפרת הזכויות נעשתה, על פי החברה, במכשירי iPhone מדור שלישי ומדור רביעי ובמחשבי iPad 2.

בחודש שעבר דווח, כי שתי ענקיות ההיי-טק הגיעו להסכם פשרה שסלל את הדרך לחידוש המכירות של מחשבי Galaxy Yab באוסטרליה, לאחר שסמסונג התחייבה למסור דוגמאות של המכשירים לאפל לצורך בדיקה ואישור. אולם, נראה שהתביעה הנגדית שהגישה כעת סמסונג עומדת בסתירה להסכם הפשרה.

במקביל, דיווח העיתון Korean Times, כי על אף שמכשירי iPhone 5 עדיין לא הושקו, הרי ש- "כמעט בטוח" שתהיה בהם משום הפרת זכויות של סמסונג בפטנטים. עוד מסר העיתון, כי בסמסונג נערכים להגיש תביעה בדרישה לאסור על השיווק של מכשירי iPhone 5 בדרום קוריאה. אם תתקבל הדרישה, תהיה זו מכה כלכלית קשה לאפל, שכן מדובר במדינה שאוכלוסייתה מונה 50 מיליון בני אדם ונחשבת לאחת המדינות המפותחות, המתקדמות והמקושרות ביותר.

אפל כבר הגישה תביעה משלה נגד סמסונג בדרום קוריאה, בטענה שזו העתיקה מוצרים של אפל ומשווקת אותם כמוצרים שלה עצמה. קרבות משפטיים מתחוללים בין שתי החברות גם באירופה, שם רשמה אפל הישגים: בית משפט גרמני אסר על סמסונג למכור במדינה את מחשבי Galaxy Tab 10.1 ולהציג את מחשבי Galaxy Tab 7.7 בתערוכת IFA בברלין.

יצוין, כי מאחר שחוקי הפטנטים במדינות שונות ברחבי העולם דומים מאוד, עשויים פסקי הדין שכבר התקבלו לשמש תקדימים מסוכנים מבחינתה של סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים