מיי-ספייס נמכרה לחברת Specific Media

שווי העסקה לא פורסם, אולם הוא מוערך ב-35 מיליון דולרים ● ניוז קורפ, שמכרה את החברה, השאירה לעצמה מניות מיעוט בה ● על פי הדיווחים, הרכישה תוביל לפיטורים של מחצית מעובדי מיי-ספייס ● מנכ"ל הרשת החברתית, מייק ג'ונס, מסר, כי הוא יפרוש לאחר תקופת מעבר בת חודשיים

חברת ניוז קורפ (News Corp) מכרה את הרשת החברתית מיי-ספייס (MySpace) לחברת המדיה הדיגיטלית Specific Media. סכום העסקה לא פורסם, אך על פי הבלוג AllTingsDigital, הוא עומד על 35 מיליון דולרים. ניוז קורפ שמרה לעצמה מניות מיעוט ברשת החברתית.

מנכ"ל Specific Media, טים ונדרהוק, אמר ש-"מיי-ספייס מוכרת כמובילה וחלוצה בזירה של המדיה החברתית. החברה חוללה מהפכה באופן שבו מגלים תכנים באינטרנט, צורכים אותם ומשתתפים בהם". הוא הוסיף, כי "קיימת זיקה רבה בין שתי החברות שמתמקדות בהעשרה של חוויית המדיה ובהזנת קשרים בתכנים רלוונטיים לתחומי העניין. אנחנו מצפים להוסיף ולשלב בין הפלטפורמות כדי להוביל את הדור הבא של החידושים הדיגיטליים".

בבלוג AllTingsDigital דווח, כי בעקבות הרכישה יפוטרו כמחצית מבין 400 העובדים של מיי-ספייס. במזכר לעובדים כתב מנכ"ל מיי-ספייס, מייק ג'ונס, כי צפויים צעדים נוספים של ארגון מחדש בחברה והוסיף, כי הוא יפרוש ממנה בתום תקופת מעבר בת חודשיים.

ניוז קורפ רכשה את מיי-ספייס ב-2005 תמורת 580 מיליון דולרים, מתוך שאיפה לקדם את רשת הטלוויזיה פוקס (Fox) ושאר התכנים של התאגיד. בשנה האחרונה זכתה מיי-ספייס לעיצוב חדש בניסיון לצמצם את הפער מול פייסבוק (Facebook) ומספר חודשים לאחר מכן פוטרו כ-500 עובדים – קרוב למחצית מבין עובדי החברה אז. רבים העריכו, כי צעד זה נועד להפוך את החברה לאטרקטיבית יותר בעיני רוכשים פוטנציאליים.

בפברואר, עם פרסום הדו"חות של החברה, אמר מנכ"ל ניוז קורפ, צ'ייס קרי, כי בשלה השעה למכור את נכסי האינטרנט לקונה חדש על מנת "למצות את מלוא הפוטנציאל ולמצוא חלופות אסטרטגיות".

מייקל גרטנברג, אנליסט בחברת גרטנר (Gartner), ציין שהעסקה ממחישה עד כמה נזיל השוק של המדיה החברתית ובאיזו מהירות משתנה טעמם של המשתמשים. "השאלה העיקרית היא לאן נעלמה התמורה שאמורה הייתה להניב העסקה בסכום של 550 מיליון דולרים", תהה. לדבריו, "זה צריך לשמש כתמרור אזהרה לשחקנים אחרים. סביר להניח שהשחקנים הגדולים ביותר אינם צריכים לחשוש, אך השחקנים הקטנים יותר שפועלים בנישות מוגדרות עלולים לגלות שהמשתמשים פחות נאמנים ממה שהם אולי סבורים, וממהרים לעבור לחידוש הנוצץ הבא".

על פי נתונים של חברת המחקר Compete.com, בחודש האחרון עמד מספר המשתמשים הייחודיים במיי-ספייס על 30.79 מיליון – ירידה של 6.34% בהשוואה לחודש הקודם וצלילה של 54.47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים