נוקיה תשיק מכשירים ראשונים עם חלונות פון לקראת סוף השנה; ההפצה שלהם תחל ב-2012

"האסטרטגיה שלנו בתחום של הטלפונים החכמים היא להתמקד בעיקר במערכות חלונות פון", אמר מנכ"ל החברה, סטיבן אילופ ● נוקיה זונחת את פלטפורמת MeeGO מתוצרתה ● עם זאת, מכשיר ראשון ואחרון שמבוסס על פלטפורמה זו יושק בהמשך השנה, מאחר שפיתוחו החל לפני ההודעה של החברה על המעבר לחלונות פון

מכשירים ראשונים של נוקיה (Nokia) עם מערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft) יופיעו לקראת סוף השנה והפצה המונית שלהם תחל ב-2012 – כך לדברי מנכ"ל נוקיה, סטיבן אילופ.

"האסטרטגיה שלנו בתחום של הטלפונים החכמים היא להתמקד בעיקר במערכות חלונות פון", אמר אילופ, שהצטרף לנוקיה בשנה שעברה לאחר קריירה ארוכה במיקרוסופט, בוועידת טלקום שנערכה בסינגפור. "אני מעריך שנשיק מכשיר ראשון שיתבסס על פלטפורמת מיקרוסופט לקראת סוף השנה, והפצה המונית תחל בשנת 2012".

אילופ לא פירט כיצד הוא מתכוון להפוך את מגמת הירידה בנתח השוק של נוקיה. בחודש שעבר הודתה החברה, כי לא תוכל לעמוד ביעדים שהוצבו אך שבועות ספורים קודם לכן – דבר שהגביר את הספקות באשר ליכולתו של אילופ לחולל את המפנה שהבטיח בפברואר.

באירוע שנערך בסינגפור הציגה נוקיה את מכשיר הטלפון החכם N9, הראשון והאחרון שמבוסס על פלטפורמת MeeGo, והבטיחה שההשקה המסחרית שלו תיערך בהמשך השנה. מכשירי iPhone של אפל (Apple) ואנדרואיד (Android) של גוגל (Google) כרסמו בנתח של נוקיה בשוק הטלפונים החכמים, בעוד שבנתח של נוקיה בשוק המכשירים הבסיסיים והזולים כרסמו מתחרות צעירות וזריזות מאסיה, דוגמת החברות ZTE מסין ו-Micromax מהודו.

בדו"ח שפורסם החודש צופה חברת המחקר Nomura, כי סמסונג (Samsung) תהפוך ברבעון הנוכחי ליצרנית הגדולה בעולם של טלפונים חכמים, אפל תגיע למקום השני ונוקיה תרד למקום השלישי. נוקיה הובילה בשוק הטלפונים החכמים מאז 1996, שבה השיקה את מכשיר Communicator, שזכה להצלחה רבה בקרב אנשי עסקים בזכות היכולות לגלוש באינטרנט, להתכתב בדואר אלקטרוני, לקיים תקשורת נתונים ולשלוח או לקבל פקסים.

נוקיה הודיעה בפברואר שהיא זונחת את התוכניות לבסס את הטלפונים החכמים העתידיים שלה על פלטפורמת MeeGo לטובת מערכות חלונות פון של מיקרוסופט. עם זאת, החליטה החברה להשיק מכשיר אחד שפיתוחו כבר החל לפני שהתוכניות שונו. המכשיר, N9, הוא הראשון והאחרון שיתבסס על פלטפורמת MeeGo. הוא מצויד בצג מגע גדול ומוצע בצבעים שחור, אדום כהה וכחול כהה.

פלטפורמת MeeGo נולדה בפברואר 2010 כמיזוג בין פלטפורמת Maemo של נוקיה, שמבוססת על לינוקס (Linux), לבין פלטפורמת Moblin של אינטל (Intel), שהתבססה גם היא על לינוקס. לאחר שנוקיה הודיעה שהיא לא תמשיך לפתח את הפלטפורמה חזרו בהן גם חברות אחרות מכוונותיהן לאמץ אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים