סאפ תשלם לאורקל את הפיצוי בסך של 1.3 מיליארד דולרים – רק לאחר סיום ההליכים המשפטיים

שופטת מקליפורניה קיבלה את טענת סאפ שלפיה הסכום שנקבע שעליה לשלם כפיצוי לאורקל בגין גניבת קניין רוחני מוגזם ● כן היא קיבלה את טענת החברה הגרמנית וקבעה שיש בסיס לצורך לערוך חישוב מחדש של הנזק שגרמה לאורקל בפרשה ● בנוסף, השופטת דחתה את עתירתה של אורקל להעלות את גובה הפיצויים

נראה שאורקל (Oracle) תיאלץ להמתין מעט יותר מהמתוכנן עד שתקבל מסאפ (SAP) את הפיצויים שנפסקו לה, בסך 1.3 מיליארד דולרים – כך קבע בית המשפט בסוף השבוע.

פיליס המילטון, שופטת בבית המשפט המחוזי באוקלנד, קליפורניה, קיבלה את טענת סאפ שלפיה הסכום שנקבע שעליה לשלם כפיצוי לאורקל מוגזם. כן קיבלה השופטת את טענתה של החברה, כי יש בסיס לצורך לערוך חישוב מחדש של הנזק שגרמה לאורקל בפרשה שבה נפסק, כי ענקית היישומים הגרמנית גנבה קניין רוחני מיריבתה האמריקנית. לאור זאת, הוציאה השופטת צו לעיכוב הליכים לגבי תשלום הפיצויים האמור, עד לבירור הנושא ולסיום ההליכים המשפטיים.

בנוסף, השופטת דחתה את עתירתה של אורקל להעלות את גובה הפיצויים, והורתה לסאפ להפקיד סכום כסף שיהווה מעין ביטוח לתשלום העתידי.

החלטתה ניתנה לאחר שבפברואר השנה ביקשה סאפ מבית המשפט להפחית מאות מיליוני דולרים מסכום הפיצוי שנקבע שעליה לשלם לאורקל, ואילו זו תבעה שסאפ תשלם לה חצי מיליארד דולרים נוספים.

חודש לאחר מכן נודע שמלינדה האג, תובעת מחוזית חדשה יחסית מסן-פרנסיסקו, בוחנת "באופן אישי" פתיחת חקירה פלילית נגד סאפ. מדובר בחקירה עצמאית ונפרדת מזו של התביעה האזרחית, שכאמור, הסתיימה בהפסד של סאפ.

בנובמבר האחרון קבע בית המשפט, כי סאפ הפרה זכויות יוצרים וגנבה את הקניין הרוחני של אורקל. חבר מושבעים בבית המשפט המחוזי באוקלנד, קליפורניה, הורה לסאפ לשלם לאורקל 1.3 מיליארד דולרים – הסכום הגבוה ביותר שנפסק עד כה בגין הפרה של זכויות יוצרים. הפסיקה ניתנה לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של טומורואונאו (TomorrowNow), חברה בת שלה, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם במחירי מציאה.

בפברואר השנה אושרר פסק הדין והפך לסופי, ובמסגרתו הותר לסאפ להגיש ערעור על גובה הסכום שנפסק. היא עשתה כן, כאמור, לפני כמה שבועות. "קיבלנו אחריות על מעשי טומורואונאו והבענו נכונות לפצות את אורקל, אך אנחנו מאמינים, כי הסכום שנקבע כפיצוי הוא לא פרופורציונלי", מסר דובר מטעם סאפ.

הדיון בבית המשפט התמקד בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים, לטענת סאפ, ועד מיליארדים רבים של דולרים, לטענת אורקל. החברה הגרמנית כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולרים, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל, טען בעדותו במשפט, כי אילו הייתה החברה שבראשותו מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו, היה סכום הפיצויים שסאפ הייתה נדרשת לשלם מגיע לארבעה מיליארד דולרים. מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם בלפחות 1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם סאפ טען, כי על הפיצויים להסתכם ב-40.6 מיליון דולרים לכל היותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים