עד מומחה של סאפ: הפיצוי לאורקל צריך להסתכם לכל היותר ב-40.6 מיליון דולרים

המומחה, סטיבן קלארק, טען שחישוב הפיצויים צריך להתבסס על שיקולים עסקיים סבירים, ולא על תגובה רגשית לגניבה ● "אסור לפעול מתוך זעם, אסור לפעול על מנת להעניש", אמר בעדותו במשפט המדובר ביותר בעמק הסיליקון

אורקל (Oracle) צריכה לקבל מסאפ (SAP) פיצוי של לכל היותר 40.6 מיליון דולרים בגין ההורדה האסורה של קבצי תוכנה משרתיה – כך על פי מומחה לנזיקין שהעיד אתמול (ג') מטעם סאפ במשפט המדובר ביותר בעמק הסיליקון.

המומחה, סטיבן קלארק, טען שחישוב הפיצויים צריך להתבסס על שיקולים עסקיים סבירים, ולא על תגובה רגשית לגניבה. "אסור לפעול מתוך זעם, אסור לפעול על מנת להעניש", אמר.

סאפ ואורקל מתדיינות בימים אלה בבית המשפט על גובה הפיצויים שישולמו לאורקל – מעשרות מיליונים ועד מיליארדים רבים של דולרים. זאת, לאחר שסאפ קיבלה על עצמה אחריות לפעולותיה של החברה הבת שלה, טומורואונאו (TomorrowNow), שהורידה מיליוני קבצים משרתי אורקל.

בשבוע שעבר טען בעדותו מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, כי אם החברה שבראשה הוא עומד הייתה מחייבת את סאפ בדמי רישוי תמורת התוכנות שהורדו, היא הייתה גובה ממנה ארבעה מיליארד דולרים. עד מומחה מטעם אורקל טען, כי סכום הפיצויים צריך לעמוד על 1.6 מיליארד דולרים.

מבין 853 הלקוחות שסאפ ביקשה להעביר מאורקל, 561 כלל לא עשו עסקים עם טומורואונאו, אמר קלארק בעדותו. הוא הודה, כי סאפ שילמה לחברה שבבעלותו שכר טרחה בסכום של 14 מיליון דולרים. מומחה הנזיקין של אורקל העיד בשבוע שעבר, כי קיבל שכר טרחה בסכום של ארבעה מיליון דולרים.

עדותו של קלארק היא האחרונה מטעם סאפ. לאחר מכן עתידה אורקל להציג טיעונים נגדיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים