המושבעים קבעו: על סאפ לשלם לאורקל סכום שיא של 1.3 מיליארד דולרים

ככל הנראה, מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק עד כה בגין הפרה של זכויות יוצרים ● בצוות ההגנה של אורקל התחבקו ולחצו ידיים לאחר מתן פסק הדין, ומסאפ נמסר, כי "אנחנו בוחנים את האפשרויות העומדות כעת לרשותנו, שכוללות עתירות לאחר המשפט וערעורים במידת הצורך"

חבר המושבעים פסק, כי על סאפ (SAP) לשלם לאורקל (Oracle) סכום של 1.3 מיליארד דולרים – הגבוה ביותר, ככל הנראה, שנפסק עד כה בגין הפרה של זכויות יוצרים. ההחלטה הדהימה את כל היושבים באולם בית המשפט המחוזי באוקלנד שבקליפורניה, ובעקבותיה החל גל של חיבוקים ולחיצות ידיים בקרב חברי הצוות המשפט של אורקל, שטיפלו בנושא במשך שנים.

הסכום שנפסק היה גבוה בהרבה מההערכות המוקדמות של סאפ. בעקבות פסק הדין עלה השער של מניות אורקל בשיעור של 1.5% לאחר תום יום המסחר, בעוד ששער המניות של סאפ שנסחרות בארצות הברית ירד בשיעור של 1.4%.

חברת התוכנה הגדולה באירופה הביעה אכזבה מפסק הדין וייתכן, כי היא תבקש מהשופט להקטין את סכום הפיצויים. אם בקשתה לא תתקבל, היא עשויה לערער על פסק הדין. "אנחנו מאוכזבים, כמובן, ובוחנים את האפשרויות העומדות כעת לרשותנו, שכוללות עתירות לאחר המשפט וערעורים במידת הצורך", נכתב בהודעת התגובה של החברה.

סאפ הודתה באחריותה למעשיה של טומורואונאו (TomorrowNow), חברה בת שלה, שגנבה תוכנה משרתי אורקל ומכרה טכנולוגיות במחירי מציאה. הדיון במשפט התמקד בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים ועד מיליארדים רבים של דולרים.

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, טען בעדותו במשפט, כי אילו הייתה אורקל מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו, היה הסכום מגיע לארבעה מיליארד דולרים. מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם בלפחות 1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם סאפ טען, כי על הפיצויים להסתכם ב-40.6 מיליון דולרים לכל היותר.

הפרקליטים של אורקל, חברת התוכנה מהגדולות בארצות הברית, העריכו, כי מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק עד כה על הפרה של זכויות יוצרים. בהתייחסו לאפשרות שסאפ עשויה להגיש ערעור, אמר דיוויד בוייס, הפרקליט של אורקל, כי ערעור עשוי להוביל למשפט חדש, וכי "אילו הייתי סאפ, ואני לא, אבל לו אני סאפ, אינני בטוח שהייתי מעוניין במשפט חדש".

לאחר שבועות של תהייה מסקרנת האם יגיע ליאו אפותקר, מנכ"ל HP שכיהן בעבר כמנכ"ל סאפ, להעיד במשפט, ברור כעת, כי מאמציה של אורקל לזמנו לעדות לא צלחו. בנוסף, החברה לא הציגה במשפט את הראיות שמוכיחות, לטענת מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, כי אפותקר ידע על מעשי העובדים של טומורואונאו.

אליסון האשים את אפותקר ברקימת "מזימה של ריגול תעשייתי", שבמרכזה גניבת התוכנה של אורקל. עם זאת, סאפ ו-HP הציגו את התפקיד שמילא אפותקר בפרשה כשולי וטענו, כי אין לאורקל שום ראיה שמוכיחה את ההאשמות שהטיח אליסון באפותקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים