אפל: המעקב ב-iPhone הוא אחרי נקודות אלחוט ואנטנות סלולריות – ולא אחרי אנשים

בתגובה לפרסומים שלפיהם מכשירי ה-iPhone שומרים נתוני מיקום טענה החברה, כי מדובר בבאג שגרם לאגירה של נתונים רבים מדי ● למרות הכרזתה של אפל, על סמך חלק גדול מאותם נתונים ניתן לקבוע בקירוב את מקומו של המשתמש במועד שבו הם נשמרו ● כך או כך, באפל מבטיחים לתקן את הבאג בעדכון התוכנה הקרוב למערכת ההפעלה iOS

אפל (Apple) הגיבה לפרסומים שלפיהם מכשירי ה-iPhone שומרים נתוני מיקום, וייחסה את הבעיה לבאג בתוכנה שגרם לשמירה של נתונים רבים מדי. החברה הבטיחה להצפין את הנתונים ולמנוע גיבוי שלהם בעדכון תוכנה שיופץ בקרוב.

ביום ב' נשלח מהוועדה לאנרגיה ומסחר של בית הנבחרים האמריקני מכתב לסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, ובו הוא התבקש להסביר את מדיניות השמירה של נתוני המיקום, בעקבות הדיווחים האחרונים. אף על פי שנטען כי הגילוי הוא בבחינת "חדשות ישנות" לכל מי שמצוי בקהיליית המודיעין, הרי שבהעדר תגובה מרגיעה מאפל – הסערה לא שככה. בפלורידה אף הוגשה בשבוע שעבר תביעה נגד אפל בטענה שהחברה פוגעת בפרטיות ומפירה את חוקי ההונאה במחשבים.

החברה קיבלה על עצמה חלק מהאשמה בהודעה שפרסמה אתמול (ד') באתר שלה. על פי אפל, "מי שיצר את הטכנולוגיות החדשות (ובכלל זה אפל) לא הציע מספיק הסברים בנושא עד כה". החברה הסבירה, כי הנתונים נשמרים בניסיון להקים מסד נתונים ציבורי של נקודות אלחוט (Wi-Fi Hotspots) ואנטנות סלולריות לצורך חישובי מיקום ואספקה של שירותי מיקום במסגרת יישומים סלולריים ותפקודי ליבה של מכשירי הטלפון.

"חישוב של מיקום על סמך נתוני GPS בלבד עלול להימשך מספר דקות", נכתב בהודעת אפל. "במכשירי iPhone, התהליך קוצר למספר שניות באמצעות שימוש בנקודות אלחוט ואנטנות סלולריות לצורך איתור מהיר של לווייני GPS, ואפילו איכון של המיקום על סמך נקודות אלחוט ואנטנות סלולריות בלבד, כאשר נתוני GPS אינם זמינים (למשל בתוך מבנים או במרתף)".

על אף שהנתונים שנשמרים במכשירי ה-iPhone מתייחסים לאנטנות סלולריות ונקודות אלחוט, ולא למיקום הגיאוגרפי של המשתמשים, הרי שעל סמך חלק גדול מנתונים אלה ניתן לקבוע בקירוב את מקומו של המשתמש במועד שבו נשמרו הנתונים.

לטענת אפל, הנתונים משודרים לחברה בהצפנה ובצורה אנונימית. עם זאת, היא הודתה, כי בזמן שהנתונים נמצאים בזיכרון המטמון של המכשיר – הם לא מוצפנים, אלא מוגנים בטכנולוגיית אבטחה חלשה יחסית של ערפול (Obscurity). גם הנתונים המגובים בשירות iTunes אינם מוצפנים, אלא אם המשתמש הורה על כך.

כדי לתקן את הבעיה הבטיחה אפל לשחרר בתוך מספר שבועות עדכון למערכת ההפעלה iOS, שבמסגרתו יקוצר פרק הזמן שלגביו נשמרים נתונים מיקום לשבעה ימים, במקום לשנה, והנתונים לא יגובו ב-iTunes. בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה, שאמורה להופיע בעוד מספר חודשים, יוצפנו גם הנתונים הנשמרים במכשירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים