נס תפתח ותטמיע פרויקטים מבוססי סאפ בחברת חשמל; ההיקף: 60 מיליון שקלים

הפרויקטים כוללים ישום של פתרונות סאפ לתחזוקת תחנות כוח ורשת החשמל, ניהול נדל"ן, עיסקאות מימון, ניהול דלק וגז ופונקציות נוספות ● כחלק מהפרויקטים, אנשי נס יפתחו ממשקים בין המערכות המפותחות לבין המודולים הרלוונטיים במערכות ה-ERP ● בנוסף ליישום הפרויקטים, נס תמשיך לתחזק את מערכות ה-ERP הקיימות של חברת החשמל, אף הן של סאפ ● אפי קוטק, נשיא נס ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים: "חברת החשמל הינה לקוח אסטרטגי עבורנו"

נס טכנולוגיות תפתח ותטמיע פרויקטים מבוססי סאפ (SAP) בחברת חשמל. היקף הפרויקטים עומד על 60 מיליון שקלים והם יבוצעו בחמש השנים הקרובות. נס התמודדה במכרז מול חברות אינטגרציה ישראליות וחברות בינלאומיות להן סניפים בישראל.

חברת החשמל החליטה לפתח את מערכות ה-IT העתידיות שלה על גבי פלטפורמת סאפ. הפרויקטים כוללים ישום של פתרונות סאפ לתחזוקת תחנות כוח ורשת החשמל, לניהול נדל"ן, עיסקאות מימון, ניהול דלק וגז ופונקציות נוספות. כחלק מהפרויקטים, אנשי נס יפתחו ממשקים בין המערכות המפותחות לבין המודולים הרלוונטיים במערכות ה-ERP. המערכות צפויות לשמש אלפים מעובדי חברת החשמל. בנוסף ליישום הפרויקטים, נס תמשיך לתחזק את מערכות ה-ERP הקיימות של חברת החשמל, אף הן של סאפ.

"נס נבחרה לאחר תהליך הערכה קפדני" אמר יוסי שנק, סמנכ"ל וראש אגף מערכות מידע ותיקשוב בחברת החשמל, "על סמך הניסיון המוצלח שלנו עם נס ביישום מערכות ה-ERP בחברת החשמל, אנו משוכנעים כי נס תסייע לנו לעמוד ביעדים וליישם בצורה מוצלחת יישומים שיקנו ערך מוסף לחברת החשמל וללקוחותיה".

"חברת החשמל הינה לקוח אסטרטגי עבורנו", אמר בראיון לאנשים ומחשבים אפי קוטק, נשיא נס ישראל, "נעמיד את ניסיוננו הרב והמומחיות שלנו בענף השירותים הציבוריים, כולל מומחים מישראל ומשלוחות נס במזרח אירופה, אזור בו אנו מבצעים פרויקטים מורכבים לחברות אירופיות בתחום השירותים הציבוריים".

קוטק הוסיף, כי מאות מעובדי נס ישראל יהביו שותפים לפרויקטים, וכי הזכייה במכרז תומכת במודל הצמיחה של החברה בישראל, ותביא לגידול בהיקף כוח האדם המקצועי שלה. הוא ציין כי "בחירתה של חברת החשמל בנס לביצוע פרויקטים חשובים אלו מדגישה את מעמדנו כחברה המובילה ביישום ובשילוב מערכות סאפ. בסופו של יום, כשארגון בא לבחור בחברה שתבצע את פרויקטי הליבה העסקית שלו – הוא בוחר בנס".

עיכוב בשל התנגדות העובדים
במרץ 2009 נס השלימה את היישום וההטמעה של מערכת ה-ERP של סאפ בחברת החשמל, המשרתת כ-4,000 משתמשים. המערכת כללה מודולים של משאבי אנוש, כספים, תקציב ובקרה, לוגיסטיקה, מלאי, רכש ומכירות. היקפו הכספי של הפרויקט עמד על מאות מיליוני שקלים.

המדובר בפרויקט רחב היקף ומורכב, שארך כמה שנים והשתתפו בו אנשי ה-IT בחברת החשמל ומאות עובדי נס – ביניהם צוותי מיישמים, הסבות, מדריכים, מטמיעים, תשתיות ומומחי פתרונות מתקדמים. במסגרת הפרויקט שולבו פתרונות סאפ שונים, כגון פורטל, מחסן נתונים, כלי לניהול מסמכים, כלי קישוריות ועוד. השלבים האחרונים של הפרויקט הושלמו כבר במהלך 2007. עם זאת, בשל סכסוכים בין הנהלת חברת החשמל לעובדים בכל הנוגע למשמעויות המינהלתיות של עליית הפרויקט לאוויר, עוכבה זו במשך תקופה.

נס זכתה במכרז להדרכה, הטמעה ושיווק של מערכת ה-ERP בחברת החשמל ב-2004, לאחר שגברה על יבמ ישראל. השלב הראשון של המערכת תוכנן לעבוד במחצית שנת 2005. במשך השנים עוכבה העבודה על המערכת בשל התנגדות הוועד הארצי של עובדי חברת החשמל. הוועד חשש, כי הטמעת מערכת ERP תביא, בנוסף לשקיפות, גם להפרטת החברה ולפיטורי עובדים רבים. הם דרשו תגמול בתמורה להסכמתם להמשיך את הטמעת ה-ERP. בשל כך, המודולים של המערכת הוטמעו באגפי החברה השונים באופן נפרד ולאורך זמן. מערכת ה-ERP החליפה 19 מערכות ייעודיות בחברת חשמל. פרויקט ה-ERP עוכב במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות, בעיקר על רקע של סכסוכי עבודה בחברה, שגרמו להפסקת הפיתוח. הפיתוח מחדש החל בנובמבר 2008 ותהליך ההטמעה וההדרכה הסתיים בתחילת 2009.

פרויקט ה-ERP נועד להביא לאחידות ולאינטגרציה בתהליכי העבודה המרכזיים בחברה, ליצור סטנדרטיזציה לתהליכים ולבנות שפה ארגונית אחת. זאת, בנוסף להגברת האינטגרציה בין תחום הרכש והמלאי לבין התחום הפיננסי ותחום משאבי האנוש ושיפור תהליכי רכש ובקרה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עיניים

    כדאי למחשב קודם את וועד העובדים. הפרוייקט האחרון ב-SAP בחברת החשמל נתקע שנים כי לא נתנו להם את הכבוד הראוי. כדאי שיוקם מיידית בסאפ מודול VH (ועד - הסתדרות)

  2. אלי

    עכשיו ברור לאן הולכים הכספים שלנו

אירועים קרובים