ב-24 השעות הראשונות: היקף ההורדות של פיירפוקס 4 כפול מזה של אינטרנט אקספלורר 9

4.7 מיליון עותקים מהגרסה האחרונה של הדפדפן מבית מוזילה הורדו ביממה שלאחר השקתה, לעומת 2.35 מיליון הורדות ביממה שלאחר השקת הגרסה האחרונה של הדפדפן מבית מיקרוסופט ● עם זאת, נתון זה נמוך בהרבה מ-8 מיליון - מספר העותקים שהורידו הגולשים תוך 24 שעות לאחר ההשקה של פיירפוקס 3

מוזילה: התוספים - הסיבה לפופולריות של פיירפוקס

מספר העותקים של דפדפן פיירפוקס 4 (Firefox 4) שהורידו הגולשים ב-24 השעות הראשונות שלאחר השקתו כפול ממספר העותקים שהורידו הגולשים ב-24 השעות הראשונות שלאחר השקת אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9).

אך לפני שבוע התגאתה מיקרוסופט (Microsoft), כי בתוך 24 שעות הורידו הגולשים 2.35 מיליון עותקים של אינטרנט אקספלורר 9. ואכן, אין ספק שמדובר במספר מרשים. אולם, ביממה הראשונה שלאחר ההשקה של פיירפוקס 4 הורידו הגולשים לא פחות מ-4.7 מיליון עותקים – כך על פי הנתונים שפרסמה מוזילה (Mozilla) באתר Mozilla Glow.

עם זאת, נתון זה נמוך בהרבה מ-8 מיליון – מספר העותקים שהורידו הגולשים תוך 24 שעות לאחר ההשקה של פיירפוקס 3 (Firefox 3). יש לציין, כי הנתון של 4.7 מיליון עותקים פורסם עוד בטרם תמו 24 השעות ממועד ההשקה הרשמית, אולי בשל הסמליות של המספר הכפול מזה שבו התגאתה מיקרוסופט.

בין החידושים שמציגה מוזילה בפיירפוקס 4 ניתן למצוא מנגנונים חדשים לאבטחה ולשמירה על הפרטיות, עיבוד מהיר יותר של קוד ג'אווה-סקריפט (JavaScript), תמיכה בתקני אינטרנט חדשים והאצה גרפית, אפילו במהדורת ה-XP של חלונות (Windows XP).

במוזילה מתגאים בכך שמספר המשתמשים בדפדפני פיירפוקס לגרסאותיהם עומד כיום על 400 מיליון. עם זאת, היא מאבדת במהירות נתחי שוק לדפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google), ששיעור המשתמשים בו מגולשי האינטרנט ברחבי העולם עומד כבר על 10%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים