הנציבות האירופית קבעה: רמת ההגנה על מידע אישי בישראל תואמת את הדין האירופי

האירופים קבעו, כי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע - רמו"ט - עומדת בתקן המחמיר ביבשת של רגולציה להגנת מידע אישי ● משמעות האישור היא שחברות ישראליות יוכלו לבצע פעולות מיקור-חוץ של מידע אישי מאירופה ● עו"ד יורם הכהן, ראש רמו"ט, אמר, כי "האישור האירופי הוא בבחינת שטר ששובר בצידו: אנחנו נמשיך ביתר שאת בפעילות הרגולטורית המקיפה שלנו לשיפור מצב ההגנה על מידע אישי בישראל - ברמות הפיקוח, האכיפה והחקיקה"

הנציבות האירופית והפרלמנט האירופי אישרו רשמית את הקביעה שלפיה רמת ההגנה על מידע אישי בישראל תואמת את הדין הנהוג ביבשת. בשל אישור זה, ניתן להעביר לישראל מידע אישי אודות אירופים, בלא מגבלות.

הקביעה של הנציבות מנתחת את היקף ההגנה המשפטית והרגולטורית על פרטיות במידע בישראל וקובעת, כי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים עומדת בתקן האירופי המחמיר של רגולציה להגנת מידע אישי.

משמעות ההחלטה היא שהחל מעוד שלושה חודשים לא יוטלו יותר מגבלות ביורוקרטיות על העברת מידע אישי אודות אירופים לישראל, וחברות ישראליות תוכלנה לפתח עסקים סביב מיקור-חוץ של מידע זה. גם חברות ישראליות הנדרשות למידע כזה לצורך ניהול עסקים בינלאומיים תוכלנה לפעול בלי מגבלות ביורוקרטיות.

ממשרד המשפטים נמסר, כי קביעה זו היא נדירה ביותר וכי עד היום היא ניתנה לקנדה, שוויץ, ארגנטינה ולכמה הסדרי אוף-שור (OffShore) בתעלה הבריטית בלבד. לדברי המשרד, בכך "ניתן למשק הישראלי יתרון תחרותי מול רוב מדינות העולם, לביצוע פעולות מיקור-חוץ בעיבוד מידע אישי ממוחשב מאירופה וכן בכל פעילות שבה מעורב מידע אישי, כגון מחקרים רפואיים".

תהליך ההכרה בישראל החל בפנייה של משרד המשפטים שבוצעה במאי 2007 אל הנציבות האירופית בבקשה שזו תכיר בישראל כתואמת את הדין האירופי בכל הנוגע לרמת ההגנה על מידע אישי. זאת, לאור הקמת רמו"ט. בעקבות הפנייה, ביצעו האירופים תהליך בדיקה מקיף של החקיקה הישראלית ושל אופן פעולת רמו"ט כרגולטור עצמאי בנושא פרטיות והגנת מידע אישי. הבחינה האירופית מתייחסת לשינויים צפויים בחוק הגנת הפרטיות הישראלי, שנועדו לבצר את סמכויותיה של רמו"ט ולשפר את המסגרת החוקית להגנה על מידע אישי, על בסיס דו"ח ועדת שופמן משנת 2007. ישראל יוצגה בתהליך על ידי עו"ד יורם הכהן, שמונה להקים את רמו"ט כמה חודשים לפני כן ומשמש כיום כיושב ראש הרשות.

לדברי עו"ד הכהן, ההכרה האירופית היא "סיום מוצלח ביותר של תהליך משמעותי, שקודם על ידי רמו"ט. האישור הזה לא היה מתקבל לולא הקמתה של הרשות והפעולות הרגולטוריות המבוצעות על ידה". הוא הוסיף, כי "האישור האירופי הוא בבחינת שטר ששובר בצידו: אנחנו נמשיך ביתר שאת בפעילות הרגולטורית המקיפה שלנו לשיפור מצב ההגנה על מידע אישי בישראל. הפעילות תימשך ברמות הפיקוח, האכיפה והחקיקה". עו"ד הכהן ציין, כי "הגנת מידע אישי ברמה גבוהה מספקת יתרון תחרותי והיא בעלת חשיבות כלכלית רבה למשק".

ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים, בירך את רמו"ט ואת עו"ד הכהן "על סיומו של התהליך לקבלת ההכרה האירופית. משרד המשפטים מייחס חשיבות רבה לקידום ההיבטים הבינלאומיים של הממשק שבין טכנולוגיות המידע והמשפט. רמו"ט הוכיחה בשנה האחרונה את התועלות הרבות שצומחות למשק הישראלי מפעילות זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים