מהיום: לקוחות יוכלו לעבור ספק אינטרנט – ולהישאר עם כתובת הדואר האלקטרוני שלהם

על פי תיקון לרישיון ספקיות האינטרנט, הלקוחות יוכלו להתנייד מספק אחד לשני במשך חצי שנה ללא תשלום לספק שאותו עזבו ● בנוסף, יהיה על החברות לספק לו שירות "עקוב אחריי" בחינם לתיבה החדשה, למשך חצי שנה ● שר התקשורת, משה כחלון: "הסרנו חסם נוסף המעכב את התחרות בשוק האינטרנט ואת המעבר החופשי של ציבור הלקוחות"

תיקון לרישיון ספקיות האינטרנט המסדיר את נושא ניידות הדואר האלקטרוני נכנס היום (א') לתוקפו. זאת, בהמשך לשימוע שהוציא משרד התקשורת ביולי 2010. כעת יוכלו לקוחות לעבור במשך חצי שנה מספק אינטרנט אחד לאחר, תוך שמירה על כתובת הדואר האלקטרוני שהייתה להם אצל הספק שאותו עזבו, ללא תשלום. בנוסף, החברה תחויב לספק ללקוחות בחינם שירות "עקוב אחריי" למשך חצי שנה אל תיבת הדואר האלקטרוני החדשה שלהם.

ראשיתו של התיקון בהצעת חוק של ח"כ רונית תירוש (קדימה), שבדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת הסכימה עם משרד התקשורת שהפלטפורמה הנכונה לטיפול בסוגיה היא תיקון הרישיון של החברות. הדבר תאם גם את שאיפתו של המשרד להגביר את התחרות בתחום הגישה לאינטרנט ולהסיר חסמי מעבר, כאשר אחד הבולטים שבהם היה הצמידות לדואר האלקטרוני.

מהמשרד נמסר, כי העיקרון הבסיסי מאחורי ניידות מספרים בטלפוניה וניידות כתובת הדואר האלקטרוני הוא שאלה מזוהים עם המנוי ואינם "שייכים" למפעיל המספק את השירות. לכן, המנוי רשאי להתנייד עם מספר הטלפון, ומעתה גם עם כתובת הדואר האלקטרוני, לכל מפעיל אחר שיבחר.

שר התקשורת, משה כחלון, אמר, כי "הסרנו חסם נוסף המעכב את התחרות בשוק האינטרנט ואת המעבר החופשי של ציבור הלקוחות". לדבריו, "האפשרות החדשה לעבור ספק עם כתובת האינטרנט האישית של המנוי תקל עליו ותביא להגברת התחרות בין הספקיות".

ההנחה של המשרד היא שבמהלך חצי השנה הראשונה, יוכל הלקוח למסור את כתובתו החדשה לנמענים השונים שעמם הוא מתכתב, ולאחר מכן יתייתר הצורך בכתובת הישנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים