ועדת הכלכלה אישרה לחייב את חברות הסלולר לספק נדידה פנים ארצית למפעילות החדשות

המפעילות החדשות - מירס וחברה נוספת, שתיבחר במכרז - יוכלו להשתמש באנטנות של החברות הקיימות עד שיקימו אנטנות משל עצמן ● בנוסף, אישרו חברי הוועדה הסדר ביניים בנוגע לדמי הנדידה שתשלם המפעילה החדשה לחברה שברשתה היא תשתמש ברשתה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול (ב') חלק נוסף ברפורמה שמוביל שר התקשורת, משה כחלון: על פי החלטת הוועדה, יחויבו הרשתות הסלולריות לאפשר למפעילות החדשות, שיש להן תשתית חלקית או שעדיין אין להן תשתית כלל, להשתמש ברשת שלהן לצורך נדידה פנים ארצות.

הוועדה לא מנתה את שמותיהן של המפעילות החדשות, אולם נראה, כי הכוונה היא להחלטת משרד התקשורת מלפני חודשים ספורים להכניס שתי חברות סלולר חדשות לשוק, אחת מהן היא מירס. זו נדרשת להתקין אנטנות רבות כדי להדביק את הפערים הטכנולוגיים מול שאר החברות, על מנת שתוכל להתחרות בהן. לגבי זהותה של המפעילה הנוספת צפוי להיערך מכרז. החברות החדשות יוכלו להשתמש בשירותי הנדידה הפנים ארצית של החברות הקיימות עד שיקימו אנטנות משל עצמן.

החלטה זו מהווה תנאי מרכזי לכניסתם של המפעילים החדשים, מכיוון שהיא מפרקת את אחד מחסמי הכניסה המרכזיים – יכולת פריסה מהירה של רשת שתיתן שירותים בכיסוי כלל ארצי למנויים.

בנוסף, אישרו חברי הוועדה הסדר ביניים בנוגע לדמי הנדידה שתשלם המפעילה החדשה לחברה שברשתה היא תשתמש ברשתה, אם שתי החברות לא תגענה להסכמה ביניהן בעניין זה. החלטה זו קבילה עד שמשרד התקשורת יקבע בעצמו את התעריף לצורך כך. החלטת הוועדה מסתמכת, בין היתר, על המלצות חברת NERA והצוות המקצועי של משרד התקשורת.

חברי הוועדה אף אישרו תיקון לחוק המאפשר לשר התקשורת לקבוע כללים שלפיהם ייבוא של מכשירי סלולר שעומדים בתנאים שיקבע השר יוקל בצורה משמעותית. במסגרת ההחלטה, יוקלו משמעותית ההליכים הביורוקרטיים לקבלת אישורים מראש מהמשרד. הקושי הקיים כיום אינו מאפשר ייבוא חופשי של מכשירים, מה שמגביל במידה מסוימת את מגוון המכשירים והיבואנים.

כידוע, הציוד הנמצא בידי הלקוחות קושר אותם לעתים, מחוסר אלטרנטיבה ראויה, למפעיל הסלולר, ומכביד על המעבר בין החברות. המשרד סבור, כי שילוב של עידוד התחרות בשוק הציוד הסלולרי, הרחבת היצע המכשירים ושיפור רווחת הצרכן מעודד את התחרות בשוק הסלולר ופועל להגברתה.

השר כחלון בירך על  תמיכתם של חברי ועדת הכלכלה בקידום הרפורמות בענף התקשורת וכינה אותה "חשובה". לדבריו, הרפורמות המבוצעות יביאו להרחבת התחרות בענף הסלולר בפרט ובענף התקשורת בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים