ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, פורש מתפקידו

אוזי, שהתווה את החזון הטכנולוגי של מיקרוסופט אחרי עידן ביל גייטס, יישאר בחברה כדי לסייע לצוותי הפיתוח ולמנהלים להסתגל למצב החדש, ובמקביל - ישתלב בפעילותה בשוק הבידור ● מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, לא מתכוון למנות לו מחליף ● אוזי היה אחראי על המעבר של מיקרוסופט למיחשוב ענן

ריי אוזי, האיש שהתווה את החזון הטכנולוגי של מיקרוסופט (Microsoft) מאז פרישתו של ביל גייטס, ממייסדי החברה, פורש מתפקידו כארכיטקט התוכנה הראשי שלה.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, הודיע לעובדים על הפרישה באי-מייל שאף פורסם באתר החברה. אוזי יישאר לפי שעה במיקרוסופט ויסייע לצוותי הפיתוח ולמנהלים שלה להתארגן מחדש ולהסתגל למצב החדש. באלמר אינו מתכוון למנות מחליף לאוזי, ובהודעה לא צוין מתי בדיוק הוא יפרוש. במקביל, ישתלב אוזי באופן זמני בפעילות החברה בשוק הבידור.

"בתקופת המעבר המתבקשת, ועד שיפרוש בפועל ממיקרוסופט, יתמקד ריי בפעילותנו בתחום הנרחב של הבידור, שמיקרוסופט משקיעה בו משאבים רבים", נכתב בהודעה. על פי באלמר, אין לאוזי, לפי שעה, תוכניות מחוץ למיקרוסופט.

תוצאות עבודתו של אוזי במעבר של החברה למיחשוב הענן באות לידי ביטוי בחלונות לייב (Windows Live), שירות הענן שמשלים את מערכת ההפעלה חלונות (Windows) ואת חבילת אופיס (Office), וכן בהטמעה של שירותי האינטרנט במוצרים SharePoint ו-Exchange. הוא אף נחשב אחראי לפיתוח של חלונות אזורה (Windows Azure), פלטפורמת הענן של מיקרוסופט לאירוח והפעלת יישומים במרכזי הנתונים של החברה.

מינויו של אוזי לתפקיד ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט נעשה ביוני 2006, לאחר שגייטס הודיע על פרישתו. גייטס נותר בחברה במשך שנתיים נוספות, ולאחר מכן פרש לחלוטין, כדי להקדיש זמן רב יותר לפעילות בקרן על שמו ועל שם רעייתו, מלינדה גייטס – קרן שמתמקדת בבריאות ובחינוך ברחבי העולם.

אוזי הצטרף למיקרוסופט כאחד משלושה מנהלים טכניים ראשיים, לאחר שהענקית מרדמונד רכשה את החברה שלו, Groove Networks, שאותה הקים ב-1997 ושהציעה תוכנות שיתוף. לפני Groove הקים אוזי את חברת Iris Associates, שבה שימש כנשיא. במסגרתה, הוא הוביל את הפיתוח של Lotus Notes – תוכנת דואר ויומן. פעילותו של אוזי מומנה על ידי חברת Lotus Development, שיבמ (IBM) רכשה אותה ב-1995 תמורת 3.5 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים