מיקרוסופט השיקה את הבטה הראשונה של מוצרי Windows Live Essentials

הגרסה החדשה כולל שירות סנכרון קבצים, שינויים מהותיים במסנג'ר ואפשרות לפתוח בתוכה אלבומי תמונות מפייסבוק ● התוכנות הכלולות בגרסה החדשה מצוידות בממשק הסרט שהוצג בחלונות 2007 - מה שהופך אותן לנגישות יותר מאשר בגרסאות הקודמות ● החבילה מיועדת למשתמשי חלונות ויסטה וחלונות 7, ומוצעת במספר שפות מוגבל בלבד ● במהלך חצי השנה הקרובה היא אמורה להגיע למצב הפצה מלא שיכלול, בין השאר, תרגום מלא של המוצרים לעברית

מיקרוסופט (Microsoft) השיקה בסוף השבוע גרסאות בטה ראשונות לדור החדש, הרביעי, של Windows Live Essentials. מדובר באוסף תוכנות חינמיות שמשלימות את העבודה מול השירותים המקוונים השונים של מיקרוסופט, ובעיקר מול חלונות לייב (Windows Live). הגרסה החדשה מוצעת במספר מוגבל של שפות. במהלך חצי השנה הקרובה היא אמורה להגיע למצב הפצה מלא שיכלול, בין השאר, תרגום מלא של המוצרים לעברית.

השינוי המשמעותי ביותר בחבילה הוא כלי חדש, Windows Live Sync, שהוא, למעשה, המימוש המסחרי/צרכני של Live Mesh – שירות סנכרון הקבצים הניסיוני שהפעילה מיקרוסופט בשנתיים האחרונות. כלי זה מאפשר לסנכרן בין תיקיות במספר מחשבים שונים, תוך התאמה בין כל התיקיות של המחשבים המחוברים לשירות. בנוסף, התוכנה מפיצה את המידע לאזור מיוחד בנפח 2 ג'יגה-בייט ב-SkyDrive, שהוא הענן של השירות. תוכנה זו גם מאפשרת לבצע השתלטות על כל מחשב שנמצא ברשימת הסנכרון, כדי לספק לו שירות או לשאוב ממנו מסמכים לטובת המחשב שממנו מתחברים אליו.

אחת התוכנות שעברה שינוי מהותי ביותר במסגרת הבטה החדשה היא המסנג'ר (Messenger), תוכנת ההודעות המיידיות של מיקרוסופט. גודל החלון של התוכנה כמעט הוכפל, וכעת הוא מחולק לשני חלקים: הצד הימני, שמזכיר במידה מסוימת את המסנג'ר הישן, ובו עוקבים אחרי החברים שמחוברים לשירות חלונות לייב המקוון של מיקרוסופט ואחרי חברים אחרים שמקושרים באמצעות מסנג'ר אחר; והצד השמאלי, שהופך לחלון שצובר הודעות מהרשתות החברתיות שאליהן מחובר המשתמש. כך, לדוגמה, ניתן לקרוא בחלון של המסנג'ר הודעות שמקבל המשתמש באיזה מן החשבונות שלו בפייסבוק (Facebook), מיי-ספייס (MySpace) או לינקדין (Linkdin), ואף להגיב עליהן ישירות מהמסגנ'ר שלו.

בנוסף, ניתן לפתוח בגרסה החדשה אלבומי תמונות מפייסבוק בתוך חלונות לייב ולהשתמש בכל האפשרויות שמספקת תכונת הצפייה בתמונות של השירות. כך, ניתן להגדיל אותן למסך מלא, ניתן לשמור את האלבום מחדש והגלילה של התמונות הינה נוחה. הקישורים הללו מתבצעים באמצעות תוכניות מיוחדות שנקראות Connectors, שאותן צריך להתקין כדי ליצור את הקשר עם האתרים. למעשה, מדובר בהטמעה של שירותים שהיו קיימים ברשת כחלק מחלונות לייב במסנג'ר עצמו.

שינוי מהותי נוסף הוא שבדומה לאופיס 2010 (Office 2010), התוכנות הכלולות בגרסה החדשה מצוידות בממשק הסרט שהוצג באופיס 2007 (Office 2007) – מה שהופך אותן לנגישות יותר מאשר בגרסאות הקודמות. בין השאר, ניתן לשתף תמונות וסרטים ישירות בפייסבוק וביו-טיוב (YouTube) מתוכנות ה-Photo Gallery (מצגת תמונות) וה-Movie Maker (יצירת סרטים), בהתאמה. ה-Photo Gallery כוללת עדכון מהותי נוסף – מאפיין שנקרא Photo Fuse (מלשון Fusion, מיזוג), שמיועד לצילומי אנשים ומאפשר למזג בין תמונות. כך, ניתן לתקן באמצעותו תמונה שבה פני האדם אינם מוצגים בעזרת פנים מתמונה דומה.

חבילת התוכנות החדשה מיועדת למשתמשי חלונות ויסטה (Windows Vista) וחלונות 7 (Windows 7) בלבד. ניתן להוריד אותה מכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים