חמי פרס: "אין זכות קיום להיי-טק אם נוותר על החלום לבנות חברות גדולות"

השאלה "האם יש עתיד לענף ההיי-טק?" עמדה במרכז כנס שהתקיים במשרדי נייס במתחם ההיי-טק של רעננה ● פרס אמר כי הענף "נמצא בכיוון הנכון" וציין ש-"יותר חברות ישראליות מתחילות לבצע הנפקות בבורסה האמריקנית"

"אין זכות קיום לתעשיית ההיי-טק ולשוק ההון-סיכון אם נוותר על החלום לבנות חברות גדולות", כך אמר חמי פרס, מנהל שותף בקרן פיטנגו.

פרס דיבר בכנס שעסק בשאלה "כיצד ניתן לבנות חברות גדולות בתעשיית ההיי-טק הישראלית?", כמשתתף בפנל מנהלי היי-טק שהנחה שלמה גרדמן. מנכ"ל חברת אייס אס גי ויו"ר פורום מנכ"לי חברות ההיי-טק. הכנס נערך במשרדי נייס, ביוזמת מנהלת פארק איזור התעשייה של רעננה

הכנס נערך במשרדי נייס (Nice) במתחם ההיי-טק של רעננה, במטרה לעודד חברות ומשקיעים להקים עסקים בשני אזורי התעשייה של העיר.

בדבריו ציטט פרס את הסופר עמוס עוז, שאמר: "אם אתה לא רוצה להתאכזב אל תחלום". הוא המשיך וציין כי "אני מחפש אנשים שמוכנים לרוץ למרחקים ארוכים ולקחת סיכונים, ואנחנו נמצאים בכיוון הנכון. יותר חברות ישראליות מתחילות לבצע הנפקות בבורסה האמריקנית. האינטרנט הוא זה שיכול לעזור לחברות להפוך גדולות. הוא מאפשר לחברות ישראליות להגיע לכמות אינסופית של משתמשים".

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי פלרהכנס נפתח בדבריו של ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, שהקים את קריית ההיי-טק בעיר לפני 15 שנים. לדבריו, "קו הרקיע של אזור התעשייה רעננה הולך ומשתנה בקצב מסחרר. החלום לפני הקמתו היה סביר והמציאות עולה על כל חלום. אני נמצא כאן כדי לכוון את התנועה ועומד לרשותו של כל יזם שרוצה להיות פה, ברעננה".

אורנה קליינמן, מנכ"לית מעבדות סאפ (SAP) בישראל, התייחסה לשאלה שהועלתה בפנל: האם יש לחברות גדולות כמו סאפ עדיין מקום לפעילות בישראל? היא השיבה: "חברות גדולות שרוכשות מרכזי פיתוח ישראליים מאפשרות להקים פה מעבדות פיתוח של מאות אנשים. עם זאת, נכון שלפעמים הפיתוח של המוצר עובר למדינה אחרת או לפעמים הרכישה הורגת את החברה הנרכשת. צריך גם מזל בנוגע למי קונה אותך".

עירא פלטי, מנכ"ל סרגון, התייחס גם הוא לנושא זה. "אם הייתי חושב לוותר על חלום החברה הגדולה לא הייתי מכהן בתפקידי כיום", אמר.

אורנה קליינמן, מנכ"לית מעבדות סאפ ישראלפלטי ציין כי "אני מנכ"ל סרגון מזה תשע שנים. כשהגעתי היינו חברה של 50 מיליון דולר לשנה ועכשיו אנחנו חברה של יותר מ-360 מיליון דולר לשנה". הוא קרא לחברות "לקבל את הדינמיות של השוק. יש בסרגון אנשים שמגיעים מסטארט-אפים ולעומת זה, יש אנשים שעוברים לסטארט-אפים".

דובר נוסף היה חיים שני, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר וכיום שותף בקרן הון-סיכון. הוא אמר כי "הסיכוי לכך שיקומו בארץ 10 חברות בשווי של מיליארד דולר ומעלה עד 2025 נמוך. מצד שני, זה לא כל כך חשוב. גם אם נגיע לכמה עשרות חברות שמוכרות במאות אלפי דולרים – זה יהיה לא רע בכלל".

זאב הולצמן, שותף ומייסד קרן גיזה, ביקש להוריד את שומעיו "מרמת החזון והדמיון". הוא ציין כי "הממשלה צריכה לפעול ולסייע. חברות ישראליות גדולות אינן בעדיפות גבוהה מבחינת המשקיעים. משקיעי הון-סיכון רוצים לקבל את הכסף שלהם בחזרה וכמה שיותר מהר. אנחנו רוצים לעשות אקזיט כמה שיותר מהר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים