משרד התקשורת פרסם את מכרז רשתות הדור הרביעי בסלולאר

על פי המסתמן, מהירות הגלישה תהיה עד פי חמישה מאשר כיום, אולם לא כל הספקיות יוכלו לתת את השירותים

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

ההכנות לכניסת תשתית המהירות של ההדור הרביעי בסלולר צוברות תאוצה. משרד התקשורת פרסם, הבוקר (ד'), את המכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי הסלולרי. במסגרת המכרז נדרשות החברות לספק מהירות העלאת והורדת קבצים גדולה פי שלושה עד חמישה מהיום.

עיון במסמך מגלה כי אחד האתגרים בו עבור המתחרות יהיה סעיף פריסת הרשת. החברות שיזכו במכרז ידרשו לפרוס את הרשת במידה זהה במרכז ובפריפריה. דרישה זו בצד העובדה כי ישנם בישראל מספר מועט של תדרים הביאה את משרד התקשורת להחליט כי מספר התדרים מוגבל, ולכן לא יתאפשר קיומן של חמש רשתות דור רביעי, אבל מבטיחים לשמור על התחרותיות בשוק.

בנוסף לכך, מבקשים במשרד התקשורת לאפשר קיומן של לפחות שלוש רשתות בשוק, ולכן קבעו מנגנון במסגרתו מפעיל חדש או קטן יוכל לקבל הנחה של עד 50% ממחיר הזכייה, כאשר עבור כל גיוס של כ- 80 אלף לקוחות יופחתו לו 10% מהמחיר.

תנאי המכרז הם: חברה שתרצה להשתתף במכרז תצטרך לעמוד בתנאי סף הנדסיים, להציג תוכנית עסקית, לשלם 25 אלף שקלים, לתת ערבות של 10 מיליון שקלים ולהציג הון עצמי בסך 100 מיליון. מחיר המינימום לכל רצועת תדרים בת 5 מגה-הרץ יעמוד על 10 מיליון שקלים. היא תצטרך להתחיל לספק את השירות בתוך שנה מיום הזכייה ובמידה שלא תעשה כן, תחזיר את התדרים למדינה מבלי שתקבל החזר.

חברה שתזכה במכרז תצטרך לעמוד בתוך שנה וחצי ב-30% מדרישות המינימום, בתוך שלוש שנים ב-65% ולעמוד בכל דרישות המינימום בתוך ארבע שנים מיום הזכייה. כמו כן, היא תידרש לספק כיסוי מלא של הדור הרביעי בכבישי הארץ ובנתיבי רכבת.

שר התקשורת, גלעד ארדן אמר כי "הדור הרביעי יאפשר אספקת שירותים ויישומים מתקדמים בקצבי גלישה גבוהים. הצלחנו לקדם את המכרז באופן שמאפשר לשמור על רמת התחרות הגבוהה ולצד זאת לקדם את התשתית רחבת הפס".

המועד האחרון להרשמה למכרז הוא 14 בספטמבר ולהגשת ההצעה הבסיסית – 28 בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים