טל נברו: "ארגונים לא מבינים את הפוטנציאל השיווקי של המדיה החברתית ומפחדים מאובדן שליטה"

לארגונים רבים קשה לאמץ את המדיה החברתית, מסיבות שונות, והם לא ערים ליתרונות הרבים שיש בכך - כך אמרה טל נברו, מומחית ויועצת בכירה לתחום ● בדברים שנשאה בכנס של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים היא פירטה את היתרונות הללו והציעה את הדרך הטובה ביותר לארגונים להיכנס אליה

"ארגונים רבים עדיין לא עושים שימוש במדיה החברתית, למרות הפופולריות שלה, מאחר שהם לא מבינים את הפוטנציאל השיווקי שטמון בה ומפחדים מאובדן שליטה", כך אמרה טל נברו, מומחית ויועצת בכירה למדיה חברתית. "סיבות נוספות לכך הן מחסור במשאבי זמן, תקציב וכוח אדם, וחוסר אפשרות לבדוק את התוצאות בזמן אמת".

נברו דיברה בכנס פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית קבוצת אנשים ומחשבים, שנערך בודפשט, בירת הונגריה. הכנס הופק על ידי הקבוצה והנחה אותו פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

"הרשתות החברתיות הפכו לצינור הזרמת מידע, לכלי שיתוף נוח, והביאו לפעילות דו כיוונית בין ארגונים לצרכנים", אמרה נברו. לדבריה, ארגונים שייכנסו לעולם המדיה החברתית יכולים להפיק מכך יתרונות רבים. אחד מהם הוא בעת קליטת עובד חדש. "העובד יכול לראות את ההתנהלות של הארגון באמצעות המדיה החברתית, לחזות במאגר מסמכים ובמידע רב על החברה במקום מרוכז אחד, כך שיוכל להיקלט בצורה האפקטיבית ביותר".

יתרונות נוספים אותם מנתה הם שימוש במדיה חברתית כמערכות תומכות ביצועים, לאיסוף מידע בצורה הטובה ביותר, העלאת רמת השקיפות, חיזוק קשרים פנימיים, הורדת מקדם אי הוודאות, תקשורת טובה לעדכון נהלים פנימיים והגברת האמון בין העובדים למנהלים. "הכלים הדיגיטליים הפנים ארגוניים מאפשרים ריכוז של כל הניירת, המסמכים, הקבצים וכדומה במקום אחד מרוכז, וירטואלי, עם גישה נוחה אליהם", אמרה.

בחלק האחרון של הרצאתה ציינה נברו איך להצטרף למדיה החברתית בצורה הנכונה. "בשלב הראשון, חייבים להכיר את הצרכים המדויקים ואת הנפשות הפועלות בארגון, לראות מהם היעדים שלו, לבצע מיפוי של העובדים, מי מתאים יותר להיות פעיל מדיה חברתית ומי פחות, ותיאום ציפיות", הוסיפה. "בתהליך התכנון לביצוע פעילות במדיה החברתית יש לקחת  בחשבון את הפעולות הבאות: הצפה של בעיות ואתגרים לפתרונות, מיפוי תהליכי עבודה, קביעת מדדים תקופתיים וקביעת תקנון פעילות מדיה חברתית".

"כדי להבטיח הטמעה מוצלחת רצוי להשתתף בסדנאות פנים ארגוניות שיכירו לאנשי הארגון את הכלים של המדיה החברתית", הסבירה. "הנהלת הארגון צריכה לעבור תהליך דומה לשאר העובדים. על הבכירים לשמש דוגמה אישית ולעודד יצירת שיח בארגון בנושאים אלה".

נברו סיכמה באמרה כי "המטרה העיקרית במעבר למדיה חברתית היא הפיכת צוות העובדים לקהילה. כדי שזה יקרה, הארגון חייב לזהות סוכני שינוי – אותם עובדים שיתחברו לפלטפורמה הדיגיטלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים