בניגוד לסטיגמה: הציבור סומך על המידע בוויקיפדיה

מחקר חדש מגלה ש-84% מייחסים לאנציקלופדיה החופשית רמת אמינות גבוהה ולמרביתם המידע שמפורסם בה מספיק ● ויקיפדיה עורכת היום (א') כנס שבמסגרתו היא מקיימת דיון בין המתנדבים על עתידה

בעברית כן, ברוסית לא? ויקיפדיה

הסטיגמה קובעת שהמידע בוויקיפדיה (Wikipedia) לא תמיד מעודכן או נכון, אלא שהציבור לא חושב כך: סקר חדש מעלה כי 84% מהישראלים נותנים רמת אמינות גבוהה או גבוהה מאוד למידע המפורסם בה. כשלושת רבעי מהם מסרו שוויקיפדיה מספקת להם את המידע שהם צריכים ולאחר שימוש בה, אין להם צורך במקורות אחרים.

המחקר בוצע במהלך חודש מאי על ידי מכון פאנלס, בהנהלת שרית שטרנברג, באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all ובקרב 751 משיבים: 500 בגילאי 18 ומעלה במדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת, 150 בני נוער בגילאי 12-17 מהמגזר היהודי הכללי ו-100 משיבים בגילאי 18-40 מהמגזר הערבי.

נתון נוסף מעלה שהרצון לכתוב בוויקיפדיה גדול יותר במגזר הערבי מאשר בזה היהודי: 54% מהמשיבים הערבים היו רוצים לעשות זאת לעומת שליש מהיהודים בלבד. חלוקה למגדרים מעלה כי רק רבע מהנשים רוצות לכתוב ערכים באנציקלופדיה החופשית בהשוואה ל-42% מהגברים. כמו כן, מרבית בני הנוער מחפשים בוויקיפדיה ערכים הקשורים בהיסטוריה.

נתוני הסקר הוצגו במהלך אקדמיית ויקיפדיה השישית, שנפתחה הבוקר בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה, תחת הכותרת "עתיד ויקיפדיה – האנציקלופדיה החופשית הגדולה בעולם". במהלך הערב (א') יתקיים דיון בנושא זה.

איציק אדרי, יו"ר ויקימדיה (Wikimedia) ישראל, הציג את עיקרי הנתונים ואמר כי הם "מדברים בעד עצמם. עד היום היו לנו נתוני גלישה ובעיקר תחושה טובה מהפידבק שאנחנו מקבלים מדי יום, אבל ממצאי הסקר קובעים בצורה ברורה: ויקיפדיה היא חלק בלתי נפרד מהאינטרנט בישראל ומהווה מקור מידע יומיומי ואמין למיליוני ישראלים – בכל המגזרים והגילאים".

אורח הכבוד בכנס השנה הוא יאן-בארט דה ורדי, יו"ר הוועד המנהל של קרן ויקימדיה והמתנדב הבכיר ביותר בתנועת ויקימדיה העולמית, שזה לו הביקור השני בישראל.

בראיון אחד על אחד שקיים איתו על בימת הכנס פרופ' שיזף רפאלי, ראש מרכז שגיא לחקר האינטרנט באוניברסיטת חיפה, הוא אמר כי "האתגר שלנו הוא לא רק להמשיך ולהרחיב את ויקיפדיה, אלא גם לשמור עליה מעודכנת, איכותית ואמינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים