דני נויברגר, EMC: "ישראל הופכת למעצמת פלאש עולמית"

"מחיר הפלאש יקר יותר, אולם יש דרכים להביאו ללקוחות במחירים תחרותיים", אמר נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "אף על פי שתחום היישומים יותר 'סקסי', עצתי למנמ"רים היא להיות מעורבים יותר בנושאי תשתיות ה-IT"

"אנחנו על המפה בתחום האחסון מבוסס הפלאש (Flash) וישראל הופכת למעצמה עולמית בו. אמנם, מחיר המערכות שמבוססות על טכנולוגיה זו יקר יותר, אולם יש דרכים להביא את הטכנולוגיה הזו ללקוחות הארגוניים במחירים תחרותיים", כך אמר דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל.

נויברגר אמר את הדברים במסגרת סדרת המפגשים המיוחדים שעורכת מערכת אנשים ומחשבים עם בכירים בתעשייה. זהו המפגש העשירי במספר, לאחר שכבר השתתפו במפגשים כאלה, לפי סדר כרונולוגי: בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן; משה חורב, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל; מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל; יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר; סתוית נבון, מנכ"לית סאפ (SAP) ישראל; בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק; ושי אוזון, מנכ"ל קבוצת One1.

נויברגר (48) סוגר בימים אלה ארבע שנים בתפקיד. לפני מינויו הוא עבד במשך 15 שנים במיקרוסופט (Microsoft). נויברגר הוא בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול עם התמחות במערכות מידע ותואר שני בניהול תעשייתי – שניהם מהטכניון.

ענקית ניהול תשתיות המידע פועלת בארץ מאז 1996. היא מונה יותר כ-1,200 עובדים בארץ, רובם אנשי מו"פ, מבוססי הרכישות של EMC בישראל, בניהולה של ד"ר ארנה ברי, וכמאתיים מהם – אנשי שיווק, מכירות ויעוץ טכנולוגי, בניהולו של נויברגר. EMC הוציאה מאות מיליוני דולרים על רכישות של תשע חברות בישראל והשקעות נוספות. לצד המכירות, היא מפעילה בארץ מרכזי מצוינות – בהרצליה ובבאר שבע, שניים מתוך שבעה אתרי מכירות ומו"פ שיש לחברה בישראל.

"2013 הייתה שנה מאוד סטטית"
"בסיכום 2013 אני יכול לומר שהיא הייתה עבורנו מאוד סטטית. היקף המכירות בה צמח אך במעט", אמר נויברגר. לדבריו, "אם ספקית IT רוצה לגדול, עליה לעשות אחד משניים: להגדיל את נתח השוק שלה או להביא לשוק וללקוחות תחומים חדשים. EMC עושה את שני הדברים".

"אנחנו גדלים על חשבון נט-אפ". דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל. צילום: פלי הנמר

"אנחנו מתמקדים לא מעט בהגדלת נתח השוק", הוסיף. "על פי IDC ישראל, ברבעון השלישי של 2013 עברנו את ה-50% בשוק בקר דיסק חיצוני. הגידול בא בעיקר על חשבון נט-אפ (NetApp), שיש לה נתח משמעותי בשוק, ואנחנו רואים בלא מעט ארגונים החלפה של מערכות שלה בשלנו".

בנוסף, אמר נויברגר, "אנחנו בונים תחומים טכנולוגיים חדשים. האחד, אחסון ייעודי, השונה מהאחסון הקלאסי. אנחנו מבחינים שהלקוחות הארגוניים בונים את מערכי האחסון שלהם על פי צרכים ספציפיים, כאשר הם מטמיעים כמה מערכות במקביל. פה EMC נכנסת לתמונה, עם כמה סוגי מערכות אחסון, כאשר אנחנו יכולים להציע ללקוחות את המערכת המתאימה להם ביותר, על פי הצורך העסקי הספציפי. במהלך 2013 חווינו גידול במכירות של מערכות EMC Isilon OneFS scale-out NAS, לטובת טיפול ב-Big Data".

במאי 2012 רכשה EMC את הסטארט-אפ הישראלי XtremIO תמורת 450 מיליון דולר. החברה הנרכשת מפתחת מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית זיכרון פלאש. למרות הרכישה, מרכז הפיתוח של XtremIO נשאר בישראל. לדברי נויברגר, "כשרכשנו את החברה, מרכז המו"פ מנה 70 עובדים. כיום המספר הוכפל ועומד על 140 – ויש לנו תוכניות שהוא יגדל עוד. ישראל הופכת למעצמת פלאש עולמית, למרות המחיר הגבוה יחסית של מערכות אחסון שכאלה. בפירוש יש מקרים בהם בשל הצורך בביצועי IT מהירים, מבוססי פלאש, נוצר ערך והיגיון עסקי בהטמעה שלהן".

"בפירוש יש מקרים בהם בשל הצורך בביצועי IT מהירים, מבוססי פלאש, נוצר ערך והיגיון עסקי בהטמעה שלהן". דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל. צילום: פלי הנמר

ביולי האחרון רכשה EMC את ScaleIO הישראלית תמורת 220-270 מיליון דולר במזומן. הטכנולוגיה של Scale IO מבוססת תוכנה ומספקת שירותי אחסון שחוסכים בעלויות התפעול של האחסון. נויברגר ציין כי "הפלאש מצוי כיום בכל שכבת אחסון ובכל סביבת IT – וירטואלית ושאינה כזו. באופן טבעי, עומסי העבודה המיחשוביים בארגונים מבוזרים ומשתנים, ו- Scale IO מסייעת למיטוב ולניהול שלהם, והיא גם מרחיבה את ההיצע שלנו בעולם האחסון".

ריצות למרחקים ארוכים
בשנים האחרונות החל נויברגר לרוץ באופן אינטנסיבי. "הדימוי של ריצות מרתון מתאים לפעילות של EMC בארץ", ציין. "גם במרתון וגם בעבודה אנחנו מתבוננים לטווח ארוך, מציבים לעצמנו יעדים שאפתניים ואגרסיביים – ומנסים לעמוד בהם. המטרה היא בפירוש לא משהו בר השגה מחר בבוקר. העבודה עם לקוחות היא ריצה לטווח ארוך והיא בלתי פוסקת".

"EMC כבר מזמן איננה חברה של קופסאות וכלל ביטוח היא דוגמה נפלאה לכך", ציין. הוא התייחס לפרויקט ענק, בשווי עשרות מיליוני שקלים, שפורסם באחרונה, במסגרתו תשדרג כלל ביטוח את תשתיות ה-IT שלה עם מערכות VCE – אחסון, שרתים ותקשורת במארז אחד, של EMC, סיסקו (Cisco) ו-VMware.

"במסגרת יישום הפרויקט, אנשי כלל ביטוח שומרים על השקעות העבר, תוך הוספת פתרונות שמתבססים על טכנולוגיות EMC ו-VMware", הוסיף נויברגר. "מערכי האחסון מבוססי פלאש שהם הטמיעו מאפשרים האצת ביצועים משמעותית בעבודה מול מחסני הנתונים וכן בתהליכי החישוב הליליים והחודשיים. לכן אמר גיל ארזי, מנכ"ל כללביט מערכות ומנמ"ר כלל, כי הוא רואה בפרויקט השקעה ארוכת טווח, שיספק לחברה את כל צרכיה בתחום האחסון לשנים הבאות ויהווה תמיכה משלימה למערכות המידע שהם מפתחים. המטרה היא שהמנמ"ר, הלקוח, יוכל להראות להנהלה שלו חיסכון משמעותי בעזרת פרויקטים שכאלה".

"לגזור את תוכניות ה-IT מההיבטים העסקיים של הארגון"
"המנמ"ר נדרש להבין את ההיבטים העסקיים של הארגון ולגזור מהם את תוכניות ה-IT שלו", הוסיף נויברגר. "המימד הזה קריטי בעבודה שלו, כיוון שרוב המנמ"רים אינם אנשי תשתיות. במקרים רבים, התשתיות עוצרות את פיתוח היישומים. אסור שארגון יהיה במצב בו פריסה של יישום תארך חודשים על גבי חודשים. נוצר מצב שבו התשתיות מהוות גורם מעכב אצל הלקוחות הארגוניים, בגלל הספגטי שבמערכי ה-IT".

"אסור שארגון יהיה במצב בו פריסה של יישום תארך חודשים על גבי חודשים". דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל. צילום: פלי הנמר

נויברגר התייחס למגמת מיחשוב הענן ואמר כי "היתרונות בעבודת ה-IT בדרך זו הם בעלות, ביכולת הניהול וההקצאה, ובגמישות. הלקוחות זזים לשם. הוויזואליזציה של השרתים היא הצעד הראשון בכיוון, אבל אם לא יקרו תהליכי מיכון ושירות עצמי, לא יתקבל בסופו של התהליך מיחשוב ענן אמיתי".

הוא ציין בהקשר זה כי "EMC היא חברה בעלת שני פנים: פן אחד הוא חברת ניהול תשתיות מידע, תוך התמקדות בתשתיות בענן, ופן שני הוא של חברה אם בעלת ארבע ישויות – RSA, חטיבת אבטחת המידע, פיבוטל (Pivotal), שפועלת בעולם ה-Big Data והתשתיות האפליקטיביות, VMware, שפועלת למימוש תפיסת דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), ו-EMC עצמה, שפועלת בעולמות האחסון, ניהול האחסון והגיבוי. כל חברה היא עצמאית אבל כולן פועלות תחת מתווה של חזון טכנולוגי משותף".

"EMC ישראל מעורבת באופן מעמיק בכמה פרויקטים מרכזיים במגזר הביטחוני", הוסיף. "אנחנו ספק דומיננטי של תשתיות מיחשוב לצבא, ונמשיך לסייע לו לחסוך ולהתייעל גם במסגרת המעבר של צה"ל לנגב".

מבט לעתיד
נויברגר העריך כי "2014 תהיה דומה לקודמתה. לא יהיה שינוי דרמטי בתקציבי ה-IT. המנמ"רים ירצו לנצל את התקציבים שלהם בצורה מרבית – וזה מובן וטבעי. לכן, הם ירצו לקבל כמה שיותר מספקיות ה-IT. זה יגרום להליכה של לקוחות לכיוון מערכות אחודות, כי הם לא ירצו לעסוק ב-'תפירה' של האחסון והשרתים, לדוגמה. מגמה נוספת שמראה היא בתחום ה-Big Data, שם יהיו פחות דיבורים ויותר מעשים. כמויות המידע בארגונים מגיעות לפטה-בייטים של מידע וארגונים נדרשים לטפל בהם. תחקור הנתונים רחבי ההיקף יהיה לצד עבודת ה-BI המסורתית".

הוא הוסיף כי "נתח השוק שלנו גדל מדי שנה ב-2%-3% והשאיפה שלנו היא לחצות את רף ה-50% בכלל מערכות האחסון בארץ. בהיבט המכירות, גדלנו ב-2013 בנתון דו ספרתי באחוזים – מעבר ליעדים שהציבו לנו".

הוא סיכם באמרו: "עצתי למנמ"רים היא להיות מעורבים יותר בנושאי תשתיות ה-IT. נכון שתחום היישומים הוא יותר 'סקסי', אבל אם הם לא יקטינו את עלויות התשתיות ויתנו ללקוחות שלהם שירות טוב יותר – זה יהיה נושא שירדוף אותם".

השתתפו בהנכת הידיעה: פלי הנמר ויהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים