שבתאי אדלרסברג, אודיוקודס: "המעבר למיחשוב ענן הציב את חברות התקשורת הארגונית במצוקה"

"בגלל המהלך הזה אנו חוברים לספקי שירותים ויישומים בענן. תחום העברת הקול הולך ונעלם, ומחליף אותו עולם התקשורת האחודה", אומר אדלרסברג, מנכ"ל החברה, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים ● ומה בנוגע לעתיד? "אנחנו לא למכירה. אודיוקודס היא חברה רווחית שנמצאת על המפה"

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס. צילום: פלי הנמר

"הופעת ה-VoIP והתקשורת האחודה (Unified communications) שברה את שחקני התקשורת הארגונית, לרבות השחקנים הבינלאומיים. אריקסון (Ericson) וסיסקו (Cisco) נפגעו, אך שורדות. לעומתן, מבחינת אלקטל (Alcatel), נורטל (Nortel) וסימנס (Siemens) – זו סיומה של שליטה בת עשרות שנים. המענה שלנו הוא ללכת לארגונים, לומר להם 'השאירו את המרכזיות הקיימות, ואנו נספק לכם שירותים ויישומים משלימים בענן", כך אומר בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל אודיוקודס (AudioCodes).

אדלרסברג, העומד בראש יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס, אומר כי "ענף התקשורת חווה קונסולידציה, אשר מביאה להפחתה במספר השחקנים הפועלים בתחום של העברת קול, Voice. לא נשארו כמעט שחקנים בתחום זה. מכירות אלקטל, סימנס ואווייה (AVAYA) נפגעו קשות. תעשיית הטלפוניה הארגונית חווה ירידה דרמטית. האינטרנט ושיחות טלפון מבוססות אינטרנט הן חינם, וזה משפיע על ערכן של כל החברות בתחום. עולם הקול הישן הולך ונעלם, ומחליף אותו עולם התקשורת האחודה".

לדבריו, "המחירים הגבוהים של המרכזיות של חברות התקשורת עשו את שלהם. מי רוצה לשלם על מרכזיה שכל טלפון בה עולה 400-300 דולר? איזה היגיון יש לשלם כל כך הרבה? כל חברות התקשורת הארגונית עבדו עם תוכנה קניינית, והיו בבחינת 'גן סגור'. ה-VoIP יצר סטנדרטיזציה שפתחה את הכל, וכולם ניזוקים מכך. אנשים כבר לא מבינים כי חלפו הימים שלהרים ארון תקשורת היה קשה כקריעת ים סוף.

"המהפכה כבר מתרחשת, אבל לא כולם מבינים זאת: ברגע שהתקשורת עברה להיות מבוססת תוכנה, לא צריך יותר לבנות מוצרי חומרה כבדים, השרותים ברובם יהיו מבוססי שרתים סטנדרטיים ותוכנה בהתבסס על טכנולוגיות חדשות, כגון SDN ו-NFV".

בניין המשרדים של אודיוקודס בקריית שדה התעופה, המרשים את המבקרים הרבים מחו"ל

"היינו אנטי-תזה לחברות התקשורת"
אודיוקודס, הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב, נוסדה ב-1993 על ידי אדלרסברג וליאון ביאליק, לאחר שעזבו את די.אס.פי (DSP Group), שאדלרסברג נמנה עם מייסדיה וביאליק שימש בה במשך חמש שנים כראש פעילות דחיסת הדיבור. בשנים הראשונות לקיומה עסקה אודיוקודס בעיקר בביצוע פרויקטים  ובמכירת רישיונות לטכנולוגיה שפיתחה, בעיקר לדי.אס.פי עצמה.

ב-1996 החלה החברה לפתח קו מוצרים עצמאי של שבבי דחיסת קול לרשתות תקשורת נתונים, שהיווה את הבסיס למוצריה של החברה כיום. הטכנולוגיה של אודיוקודס, המייצרת בעיקר מתגי תקשורת מבוססי VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט), מאפשרת לצמצם את רוחב הפס שגוזל אות קול על ידי דחיסתו וצמצומו, וזאת תוך שמירה על איכות קול סבירה. היא מעסיקה 600 עובדים, בהם 400 בישראל, וגם מפעילה מרכז מו"פ בארץ. בעשור הקודם ביצעה אודיוקודס כמה רכישות, בין היתר בשנת 2007, עת רכשה את CTI2 הישראלית תמורת עשרה מיליון דולרים.

"סיפורה של החברה הוא מעניין", מרחיב המנכ"ל. "ככלל, אנחנו היינו בבחינת אנטי-תזה לכלל החברות שפעלו בעולם התקשורת. התחלנו עם אלגוריתמים, עברנו לשבבים, משם לציוד תקשורת ולאחר מכן למוצרים. אודיוקודס קיימת כבר 20 שנה. למוצרים טכנולוגיים יש אורך חיים סופי, הבנו כי הדרך לשרוד בעולם מתקדם טכנולוגית הוא המעבר לשלב הבא – של פתרונות ושירותים". לדבריו, "מיחשוב הענן וצריכת השירותים ממנו יתפסו, בשל הורדת העלויות".

חדרה התצוגה של מערכות הפתרונות "הכול על הקול" של אודיוקודס

"נשארנו חברת הקול היחידה"
"מצבן של חברות התקשורת העוסקות בהעברת קול עגום. במובנים מסוימים, נשארנו חברת הקול היחידה. האסטרטגיה שלנו עובדת, כי באנו מתרבות של OEM, ולכן שתוף פעולה עם שחקנים מובילים בתחום התקשורת האחודה הוא אך טבעי לנו. הפכנו מיצרני מוצר לחברה  שנותנת  פתרון שלם, הכולל שירותים או שירותים מנוהלים. המפעיל, ספק התקשורת, משמש עבורינו כערוץ, או הפלטפורמה להגיע ללקוחות. כך, אנו פועלים בשני מגרשים, חברת קול וספקית פתרונות ושירותים".

בתחילת השנה, הוא אומר, "השקנו חליפת מוצרים, פתרונות ושירותים מקצועיים עבור פלטפורמת לינק (Lync) של מיקרוסופט (Microsoft), תוך פנייה לשוק התקשורת האחודה. הסוויטה – AudioCodes One Voice for Microsoft Lync, נועדה לסייע לארגונים להאיץ את יכולות העברת הקול בהטמעת Lync והיא כוללת טלפוני IP, בקרי גישה, מוצרי שרידות לסניפים מרוחקים, כלי ניהול רשת ועוד. לדבריו, "אנו עדים לצמיחה מתמדת בשנים האחרונות במוצרינו הפונים לקהל משתמשי Lync. בעזרת הסוויטה אנו מספקים לארגונים את היכולת לפשט פרויקטי Lync ולעבוד מול מקור אחד בתחום הקול".

אדלרסברג מכחיש מגעים או כוונות למכירת החברה. "מאז ומעולם חתרנו לבנות חברה חזקה ויציבה וכך אנו היום – אנו רווחיים וצומחים ועם סל המוצרים והפתרונות הנכון", אמר. בקרוב, סיכם, "נשיק פלטפורמה שתיתן לעובדים יכולת להיות מחוברים למשרד כל היום מכל מקום – ובאופן מאובטח".

השתתף בהכנת הכתבה: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים