האנליסטים: המכשירים החדשים של אפל יקרים ולא "מפילים מהכיסא"

המומחים לא התלהבו ממכשירי ה-iPad שאפל השיקה אתמול, והביעו ביקורת על כך שהחברה החליטה להתמקד בקו מכשירי הפרימיום ומזניחה את שוק הטאבלטים הזולים ● הם שיבחו את התוכנות החינמיות iWork ו-iLife

החידושים במכשירי ה-iPad שאפל (Apple) השיקה אתמול (ג') לא "מפילים מהכיסא" והמחירים שלהם די יקרים – כך מגיבים האנליסטים באתרים הטכנולוגיים לאירוע ההשקה שקיימה החברה. עם זאת, יש להם גם ביקורות טובות, בעיקר על התוכנות החינמיות שהיא משלבת במכשירים הללו.

המבקרים טוענים שהמכשירים החדשים אמנם מצוינים, אבל הם לא מעוררים את אפקט ה-"וואו". אם כבר, לדבריהם, השבחים מגיעים לאפל על iWork ו-iLife, שבאמצעותן היא נותנת מענה לחלק מהטענות שהופנו כלפיה בעבר, לפיהן ה-iPad הוא צעצוע ולא מכשיר עבודה. בזכות התוכנות האלה, אפל תצליח להתחרות דווקא במתחרה מיקרוסופט (Microsoft) ובטאבלט ה-Surface שלה, שכולל את חבילת אופיס (Office) וכיסוי עם מקלדת, שמקל על שימושים עסקיים.

באשר למחירי המכשירים – רבה הביקורת, והפרשנים טוענים שאפל מעדיפה רווחים על פני נתחי שוק. לדבריהם, החברה לא מעוניינת בשוק הנמוך של הקונים והיא מביעה את המדיניות הזאת שלה שוב ושוב. הם ציינו שגם מדיניות תמחור מכשירי ה-iPad מוכיחה זאת: ה-iPad mini החדש יעלה יותר מהדגם המעודכן הקודם: בעוד שהדגם הקודם עלה בעת ההשקה 329 דולר וכיום עולה 299 דולר, הדגם שהשיקה אפל אתמול עולה 399 דולר. המכשיר היקר יותר, iPad Air, יעלה כ-500 דולרים ויתרום לאפל את ההכנסות מהטווח הגבוה של השוק. הטאבלטים היריבים, בייחוד האנדרואידיים ביניהם, נמכרים בכ-250 דולרים בממוצע, וניתן לראות שאפל אפילו לא מתקרבת לרמת המחיר הזאת. אמנם, טוענות הביקורות, אין ספק שמכשיריה החדשים של החברה יימכרו היטב, אבל היא מחמיצה כאן הזדמנות גדולה לזעזע את שוק הטאבלטים ולכבוש בחזרה חלק מנתח השוק שאבד לה.

בין השקת ה-iPad הראשון לפני כשלוש שנים וחצי עד תום שנת ההשקה הראשונה היוו מכירותיו יותר משלושה רבעים מכל הטאבלטים שנמכרו בעולם, לפי דו"חות שפרסמה IDC. בסוף 2012, לעומת זאת, הנתח של אפל בשוק הטאבלטים עמד על 46%. חברות המחקר מעריכות שגם נתח השוק הזה ירד עד סוף השנה ל-36%. טאבלטי אנדרואיד, לעומת זאת, יגיעו עד תום 2013 ל-60% מהשוק, לעומת 22% בלבד ב-2010.

"זוהי ההצהרה הברורה ביותר שיכולה אפל להציג – שהיא מעוניינת להתחרות רק בטווח מכשירי הפרימיום", ציין האנליסט ז'אן דוסון מחברת המחקר Ovum. "זה מותיר בשוק חלל ענק שאפל לא נותנת לו מענה, בעוד שחברות אחרות, כמו גוגל (Google) ואמזון (Amazon), פועלות באגרסיביות להשתלט על שוק המכשירים במחירים שמתחת ל-400 דולר. דבר זה מחזק את ראייתנו שנתח השוק של אפל ימשיך לצנוח בשנים הקרובות, לצד עלייה בנתח השוק של מכשירי האנדרואיד".

מכשירי אנדרואיד הצליחו להשתלט על שוק בתחום הסמארטפונים בכך שהם מציעים מגוון רחב, לכל פלח שוק – מהנמוך ועד היוקרתי. אם אפל לא תיזהר, טוענים המבקרים, ההיסטוריה תחזור על עצמה גם בתחום הטאבלטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים