פיטנגו הישראלית השלימה גיוס של 270 מיליון דולר

לטענת מנהלי הקרן, גיוס הכספים הושלם בזמן המתוכנן וצמח ב-20 מיליון דולר לאור ביקוש יתר ● עיקר ההשקעות יופנה למיזמים טכנולוגיים ובהם בתחומי אינטרנט, אפליקציות מובייל, תקשורת, ננו-טכנולוגיה

קרן הון-הסיכון הישראלית פיטנגו השלימה גיוס לקרן החדשה, פיטנגו 6, בהיקף של 270 מיליון דולר. בין המשקיעים גם כאלו להם זו השקעה ראשונה בישראל. המשקיעים החדשים מגיעים בעיקר מהמזרח הרחוק – סין, הודו, טייוואן, דרום קוריאה ויפן.

הגיוס הושלם במועד המתוכנן, לאחר שמנהלי הקרן הגדילו את היקף הגיוס ב-20 מיליון דולר – לטענתם, לאור ביקוש יתר. הקרן מיועדת להשקיע במיזמים טכנולוגיים ותתמקד בחברות בעלות פוטנציאל צמיחה ורווחיות גבוהים, שפונות לשווקים גלובליים. הכוונה היא לחברות שעשויות להיות מובילות קטגוריה בתחומי טכנולוגיה שונים, ביניהם אינטרנט, אפליקציות מובייל, תקשורת, מדעי החיים, מכשור רפואי, ביו-טק וננו-טכנולוגיה. ההשקעות של הקרן החדשה יתאפיינו ב-Cross Stage – משלבי סיד דרך חברות בצמיחה ועד השקעות בשלבי התרחבות עסקית ו-Growth Stage.

השלמת גיוס הכספים, ודאי בימים בהם שוקי ההון לא מאירים פנים לקרנות הון-סיכון, היא בבחינת הצלחה לפיטנגו. הקרן רשמה הישג אסטרטגי חשוב בהבאתם של משקיעים מהמזרח הרחוק – שוק שנמצא בצמיחה ואחד הבולטים בעולם מבחינת כספי ההשקעה המצויים בו.

פיטנגו הקימה את הקרן השישית עם השלמת פורטפוליו ההשקעות של פיטנגו 5 וכבר החלה לבצע השקעות ראשונות בחברות, ביניהן טבולה, מג'נטה מדיקל, ג'טרו דטה, ורטוס מדיקל, סיילס פרדיקט, יובימו ו-ריבייזר.

חמי פרס ורמי קליש, שותפים-מנהלים ומייסדי פיטנגו: "בקרן השישית נמשיך ליישם את האסטרטגיה של פיטנגו להשקעה ביזמים מצטיינים וברעיונות פורצי דרך, מוצרים וטכנולוגיות ישראליים ייחודיים. ביחד עם המשקיעים החדשים שהצטרפו לקרן נפתחות דלתות חדשות שמעניקות הזדמנויות חדשות לשווקים צומחים, שמייחלים לחדשנות ישראלית. נמשיך לתמוך בבניית חברות עתירות ידע לטווח ארוך ולחיזוקן".

פיטנגו משקיעה בהיי-טק החל מ-1993, בין היתר ביותר מ-180 חברות בישראל. סכום ההשקעה הכולל עד כה עומד על יותר מ-1.6 מיליארד דולר, בכלל זה בחברות שנרכשו על ידי גופים גדולים בתחום: אנוביט הישראלית, שנקנתה על ידי אפל (Apple), ופרוביג'נט ודיון נטוורקס – שתיהן נרכשו על ידי ברואדקום (Broadcomm). כמו כן, הקרן השקיעה בחברות שהונפקו בבורסות ניו-יורק ונסדא"ק והפכו לציבוריות, כגון אודיוקודס (Audiocodes) ורדוור (Radware).

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים