סגן נשיא ארצות הברית לסין: "עצרו את הפשיעה הקיברנטית שלכם"

"סין חייבת לשים קץ באופן מיידי ומוחלט לגניבת קניין רוחני", אמר ביידן בשיחות בין שתי המעצמות בוושינגטון ● פקידים אמריקניים הזהירו שנושא הגניבות הקיברנטיות עלול להפוך למכשול מרכזי ביחסים עם סין ● ממשל אובמה האשים את סין במעורבות בפריצות מקוונות לשלטונות ולעסקים אמריקניים, אולם הסינים טענו שהם הקורבן - טענות שקיבלו חיזוק מחשיפותיו של אדוארד סנואודן

מושא ההערצה של הקטנה. ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית

ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית, הציג עמדה תקיפה מול סין בנושא הפשיעה המקוונת במהלך שיחות שנתיות בין נציגי שתי המעצמות בוושינגטון.

בדבריו בסוף השבוע אמר ביידן, כי "סין חייבת לשים קץ באופן מיידי ומוחלט לגניבה של קניין רוחני". דו"חות אחרונים בנושא העלו, כי עלות הנזקים לארצות הברית מגניבת קניין רוחני עומדת על מאות מיליארדי דולרים בשנה.

נושא הגניבות הקיברנטיות עמד בראש סדר היום של פקידים אמריקניים, שהזהירו שהוא עלול להפוך למכשול מרכזי ביחסים בין ארצות הברית לסין. לפני תחילתו של הדיאלוג כוננו שני הצדדים, בראשונה בתולדות יחסיהם המשותפים, קבוצות עבודה לאבטחת סייבר.

ממשל אובמה האשים את סין במעורבות בסדרת פריצות מקוונות רחבת היקף שמטרתה לגנוב סודות ממוסדות השלטון ומעסקים בארצות הברית לטובת רווחים כלכליים.

סין הכחישה את ההאשמות וטענה, כי היא-היא הקורבן ולא העבריין במתקפות אלה. טענות סין קיבלו אישוש מה בעקבות החשיפות התקשורתיות של העובד לשעבר של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, אדוארד סנאודן, שגילה היקף חסר תקדים של האזנות אלקטרוניות וטלפוניות של הסוכנות נגד מגוון רחב של יעדים. בין השאר, הוא חשף את הריגול הקיברנטי לכאורה של ארצות הברית נגד מטרות סיניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים