מוזילה: לא נמכור טלפונים חכמים וטאבלטים משלנו

החברה נימקה את ההחלטה בכך ש-"אם היינו עושים זאת, הטלפונים החכמים שלנו היו מתחרים עם אלה של היצרניות וניגוד האינטרסים הזה היה מונע מהן להיכנס לאקו-סיסטמה שלנו" ● על פי מוזילה, היא "רק מספקת מערכת הפעלה וחנות מקוונת של יישומים עבורה. חברות שישיקו טלפונים מבוססי Firefox OS יציעו אותם למכירה תחת שמות המותג שלהם ושיתוף פעולה עם חברות הסלולר"

הקץ לבדידות. מוזילה

מוזילה (Moziila) הודיעה, כי לא תמכור טלפונים וטאבלטים משל עצמה, כולל לא תחת המותג Firefox OS. עם זאת, אנשי הארגון רואים במערכת ההפעלה החדשה שהם מציעים, המבוססת על HTML5 וטכנולוגיות דפדפן, כחלופה אמיתית לאנדרואיד (Android) עבור חברות שרוצות לייצר טלפונים על בסיס מערכת הפעלה חינמית בקוד פתוח.

גונג לי, סגן נשיא בכיר בקבוצת ההתקנים הניידים של מוזילה ונשיא יחידת הפעילות שלה באסיה, אמר בראיון לאתר DigiTimes, כי "מוזילה רק מספקת מערכת הפעלה וחנות מקוונת של יישומים עבורה. חברות שישיקו טלפונים מבוססי Firefox OS יציעו אותם למכירה תחת שמות המותג שלהם ושיתוף פעולה עם חברות הסלולר". הוא נימק את ההחלטה של מוזילה שלא לייצר טלפונים חכמים משל עצמה בכך ש-"אם היינו עושים זאת, הטלפונים החכמים שלנו היו מתחרים עם אלה של היצרניות וניגוד האינטרסים הזה היה מונע מהן להיכנס לאקו-סיסטמה שלנו".

לי הודה שהמוכנות של החברות לייצר טלפוני Firefox OS תלויה בסופו של דבר במספר המכשירים שיוצעו לשוק. שני המכשירים הראשונים, ZTE Open ו-Alcatel OneTouch Fire, כבר זמינים. הם אמנם נושאים את הלוגו של מערכת ההפעלה, אך לפי לי, הארגון הסכים לכך רק מאחר שהוא מתייחס לטלפונים הללו כטלפוני ייחוס, שמראים את היכולת של Firefox OS.

לדברי לי, יש ל-Firefox OS שני יתרונות: "היישומים המפותחים מבוססים על HTML5 והם יכולים להתאים לכל הפלטפורמות, ויש ומספר המפתחים שמשתמשים בטכנולוגיות HTML5 גדול ביותר ממיליון מאלה שמשתמשים בטכנולוגיות iOS ואנדרואיד ביחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים