קרן ויקימדיה וחברת Internet Brands הגיעו לפשרה בתביעות בגין אתר Wikivoyage

Internet Brands הגישה תביעה בטענה שמתנדבים בפרויקט המקורי, שנולד שלא למטרות רווח, עודדו אחרים להעתיק קוד פתוח מהאתר ולפתח אותו בצורה עצמאית ● אנשי ויקימדיה הגישו תביעה נגדית, במטרה להגן על המתנדבים ● בוויקימדיה רואים בהסכם הפשרה "הישג ברוח הערכים" שבהם היא מאמינה

קרן ויקימדיה (Wikimedia) וחברת Internet Brands הגיעו לפשרה בתביעות ההדדיות שהגישו בגין אתר Wikivoyage. האתר הושק רשמית לפני כחודש וכולל תוכן שמעלים ועורכים המשתמשים בנושא נסיעות. הוא כולל המלצות על בתי מלון, מסעדות ובילויים ביעדי תיירות ידועים, כאשר חלק גדול מהתוכן באתר הועתק מאתר Wikitravel, על פי רישיון Creative Commons.

לאחר שחברת Internet Brands רכשה את אתר Wikitravel ב-2006, מתנדבים רבים בפרויקט, שנולד במקור שלא למטרות רווח, פרשו ממנו, כשהם נוטלים עמם חלק גדול מהתוכן של האתר. בתגובה הגישה Internet Brands באוגוסט האחרון תביעה נגד שני מתנדבים בפרויקט Wikivoyage, בטענה שעודדו משתמשים אחרים לקחת ממנו קוד פתוח ולהתחיל בפיתוח עצמאי שלו (פעולה המכונה Fork). חודש לאחר מכן הגישו אנשי ויקימדיה תביעה נגדית, במטרה להגן על המתנדבים ולבסס את החוקיות של פעולת ה-Forking.

"אנחנו רואים בהסכם הפשרה הישג לתנועת ויקימדיה, ברוח הערכים שבהם אנחנו מאמינים", כתב ג'ף בריגהם, היועץ המשפטי הראשי של ויקימדיה, בהודעה שפרסם בסוף השבוע בבלוג של הקרן. "אנחנו מאמינים שיש מספיק מקום לאתרי נסיעות רבים שיפעלו זה לצד זה ושחברי הקהילה יכולים לתרום במקביל לאתרים מרובים".

לא ניתן היה לקבל תגובה מ-Internet Brands.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים