מניות אפל צנחו עקב דיווחים על קיצוצים בהזמנות רכיבים

בראשונה מזה קרוב לשנה ירד שערן של מניות אפל אל מתחת ל-500 דולרים למנייה ● הסיבה לכך היא דיווחים על קיצוצים בהזמנות של רכיבים דוגמת צגים מהספקיות באסיה, נוכח החרפת התחרות והירידה בביקוש למכשירי iPhone 5 ● הקיצוצים הללו גרמו לירידות גם בשעריהן של הספקיות, דוגמת שארפ ו-LG Display

בפעם הראשונה מזה קרוב לשנה ירד שערן של מניות אפל (Apple) אל מתחת ל-500 דולרים למנייה. הסיבה לכך היא דיווחים על קיצוצים בהזמנות של רכיבים דוגמת צגים מהספקיות באסיה, נוכח החרפת התחרות והירידה בביקוש למכשירי iPhone 5.

על פי ידיעה שפורסמה אתמול (ב') בעיתון היפני Nikkei, חברת ההיי-טק הגדולה בעולם קיצצה לפני כחודש בשיעור חד את היקף הרכישה של צגי LCD מספקיות דוגמת Japan Display ושארפ (Sharp). בתחילת המסחר ביום ג' ירד השער של מניות שארפ ב-7%, וגם בשער המניות של ספקיות של אפל בקוריאה, דוגמת LG Display, נרשמה ירידה.

מיוקי נקיאמה, דוברת שארפ, מסרה ש-"אנחנו לא יכולים להגיב ביחס לפעילות של לקוחותינו". החברה מייצרת צגים עבור מכשירי iPhone 5 של אפל במפעל שלה בעיר קמיאמה שבמרכז יפן. גם בחברה הממשלתית Japan Display שהוקמה בעקבות מיזוג פעילות הצגים של החברות סוני (Sony), טושיבה (Toshiba) והיטאצ'י (Hitachi) סירבו להגיב.

הדיווח של Nikkei, שבעקבותיו פורסמה ידיעה דומה גם בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), מגיע על רקע המשך העלייה בנתח השוק של מכשירים מתחרים, דוגמת אלה של סמסונג (Samsung), שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

על פי הדיווח, אפל הורתה ל-Japan Display להפחית את היקף הייצור של צגים בחודשים ינואר עד מרס השנה לכמחצית מההיקף המקורי של ההזמנה, שעמד על כ-65 מיליון יחידות. עקב כך תרד בחודשים אלה תפוקת המפעל של Japan Display בדרום מערב יפן, בו השקיעה אפל סכומי עתק, לכ-80% מהתפוקה בחודשים אוקטובר עד דצמבר, על פי הדיווח. במקביל, במפעל הייעודי של שארפ, בו מיוצרים צגי LCD למכשירי iPhone 5, תרד התפוקה בחודשים ינואר ופברואר בשיעור של כ-40%.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל. עקב חג לאומי ביפן לא ניתן היה לקבל תגובה גם משארפ. ספקיות רכיבים של אפל בטייוואן סירבו להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים