אריק שמידט יוצא למשימה מסתורית לצפון קוריאה

בלוח הזמנים של יושב ראש ענקית הרשת מופיע ביקור במדינה הכי פחות ידידותית לאינטרנט ● הוא ייצא לשם יחד עם המושל לשעבר של ניו מכסיקו, שכבר ביקר במדינה ● ייתכן שביקורם קשור לשחרור של אסיר אמריקני שכלוא במדינה, אולם הצהרתו של מנהיג המדינה, קים ג'ונג-און, לפיה "עלינו לבצע מפנה אסטרטגי ולהקים מעצמה כלכלית על בסיס של מדע וטכנולוגיה" אולי שופכת אור אחר על מטרת הביקור

אריק שמידט. עזב את גוגל סופית. צילום: קובי קנטור ז"ל

אריק שמידט, יושב ראש גוגל (Google), עומד לצאת בקרוב לביקור בצפון קוריאה – כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות AP. שמידט יתלווה למושל לשעבר של ניו מכסיקו, ביל ריצ'רדסון, שכבר ביקר במדינה הקומוניסטית. ככל הנראה, מדובר בביקור פרטי, שלא יכלול פגישות רשמיות. ייתכן שהביקור קשור למעצר של אזרח אמריקני שהואשם בפעילות "עוינת", שכן ריצ'רדסון כבר פעל בעבר כמתווך בעסקות לשחרור אסירים.

עם זאת, דבריו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, בערב השנה החדשה עשויים להאיר את הביקור של שמידט במדינה באור אחר. "עלינו לבצע מפנה אסטרטגי ולהקים מעצמה כלכלית על בסיס של מדע וטכנולוגיה", אמר ג'ונג-און. "המהפכה התעשייתית של המאה החדשה היא מהפכה מדעית וטכנולוגית".

צפון קוריאה נחשבת כיום למדינה המפגרת ביותר מבחינת החיבור לאינטרנט ואין ספק שכדי להגשים את חזונו של ג'ונג-און יהיה עליה לפתח תשתיות בקצב מואץ. עם זאת, קשה להניח שבצפון קוריאה יבחרו דווקא בגוגל כדי לעשות זאת, נוכח היחסים העכורים של גוגל עם סין, בת הברית הגדולה ביותר של השלטון בפיונגיאנג.

אולם, ייתכן שביקורו של שמידט, שנחשב לשגריר של גוגל לענייני חוץ, יציין התחלה של הפשרת היחסים. בנאום בחודש מאי צפה שמידט, כי התפוצה הרחבה של הטלפונים הסלולריים וטכנולוגיות התקשורת החדשות שמאפשרות לחבר את כולם יחוללו "מהפכה בכל התחומים: פוליטיקה, חברה וכלכלה". אולי בנקודה זו יתחבר חזונו עם זה של ג'ונג-און.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים