סין: עובד פוקסקון התאבד; במשפחה חושדים שהתעללו בו במפעל

החברה ותנאי העבודה המזעזעים בה עולים שוב לסדר היום לאחר שצעיר בן 18 שאבד במפעל התאבד בקפיצה מגג מגורי העובדים ● בשיחה עם דודתו קודם להתאבדותו הוא אמר שהוא לא רוצה יותר לעבוד במפעל, אולם לא פירט מדוע ● המשפחה ביקשה מהנהלת פוקסקון לברר האם הוא עבר התעללות במפעל, לאור חבורה שנמצאה בעינו, ואילו מהחברה נמסר, כי "מדובר באנשים עצמאיים ואיננו יכולים לעקוב אחר כל צעד שלהם"

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

עוד מקרה שמעלה על סדר היום את תנאי העבודה המזעזעים במפעל של פוקסקון (Foxconn), שמייצרת רכיבים עבור חברות טכנולוגיה מערביות רבות, בהן אפל (Apple): צעיר שעבד במפעל של החברה בשינזן שבסין התאבד – ובמשפחתו חושדים, כי הוא עבר התעללות.

הצעיר בן ה-18 קפץ מגג מעונות העובדים במפעל אל מותו. על פי דיווח בעיתון מקומי, הוא הצליח לאחר שניסה להתאבד בפעם קודמת, גם היא בקפיצה מהגג של אותו בניין – ללא הצלחה, לאחר שנעצר בשלט פרסומת ושרד. הפעם הוא עלה לקומה גבוהה יותר וקפץ שוב, קפיצה שלאחריה אנשי הצוות במקום מצאו אותו מוטל חסר הכרה בחזית הבניין. הוא הובהל לבית החולים ושם נקבע מותו.

"הוא התקשר אליי ערב קודם וסיפר לי שאינו מעוניין לעבוד יותר בפוקסקון, אך סירב לומר מדוע", סיפרה דודתו של הצעיר, שהזמינה אותו לשוב לעיר הולדתו, חונאן. בנתיחה שלאחר המוות נמצאה חבורה בעינו הימנית של הצעיר. במשפחה ביקשו מפוקסקון לחקור אם הוא נפל קורבן להתעללות במפעל ומה הוביל למותו.

בפוקסקון הביעו צער על האירוע הטראגי ואמרו ש-"כל עובד שנפטר הוא אובדן שלנו. עם זאת, מדובר באנשים עצמאיים ואיננו יכולים לעקוב אחר כל צעד שלהם". בחברה מכחישים שהוא נפל קורבן להתעללות ומציעים למשפחה פיצוי של קרוב ל-100 אלף דולרים במסגרת הסכם שייחתם עמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים