ההאקר הבריטי שפרץ למחשבי הממשל האמריקני וחיפש חייזרים – לא יואשם

אחרי עשור של חקירה, הרשויות בבריטניה החליטו לסגור את התיק נגד גארי מק'קינון, שפרץ למחשבים של הממשל האמריקני, לא להגיש נגדו כתב אישום ולא להסגיר אותו לארצות הברית - למרות הבקשה שהגיעה מוושינגטון ● הסיבה להחלטה היא ש-"סיכויי ההרשעה בתיק אינם גבוהים" ● הדרישה שלא להסגיר את מק'קינון, חולה האספרגר בן ה-46, זכתה לתמיכה של גורמים רבים בבריטניה, בהם דיוויד גילמור מהפינק פלויד, העיתון דיילי מייל ופוליטיקאים מכל גווני הקשת בממלכה

פרשת הפריצה של גארי מק'קינון, ההאקר הבריטי שפרץ למחשבי הממשל האמריקני, מסתיימת בקול ענות חלושה: אחרי 10 שנים של חקירה החליטה התביעה בבריטניה לסגור את התיק ולא להגיש נגדו כתב אישום.

קייר סטארמר, מנהל מחלקת התביעות הציבוריות במשרד המשפטים הבריטי, מסר שהסיבה להחלטה שלא להגיש נגד מק'קינון כתב אישום היא ש-"סיכויי ההרשעה בתיק אינם גבוהים".

ג'ניס שארפ, אמו של מק'קינון, אמרה בתגובה, כי "אלה חדשות מדהימות. אני אסירת תודה על שהכול נגמר עכשיו". היא הוסיפה, כי "גארי עבר מספיק עינוי דין ב-10 השנים האחרונות. אחרים כמותו, שביצעו פריצות, נענשו בקנס של 1,000 ליש"ט ובעבודות שירות למשך זמן קצר. גארי מצטער על מה שהוא עשה וחבל שהוא עשה את זה. הוא מצטער שהרגיז את האמריקנים. כולנו מצטערים על כך".

ראשיתה של הפרשה בתחילת העשור הקודם, לאחר שמק'קינון חדר למחשבים של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א (NASA), הצי האמריקני וסוכנויות ביון בארצות הברית. לטענת הממשל בוושינגטון, הוא פרץ ל-97 מחשבים, תוך שהוא משתמש בכינוי "סולו", והסב נזק בעלות של 700-800 אלף דולרים. מק'קינון נעצר על ידי הרשויות הבריטיות ב-2002. הוא הודה במעשי הפריצה וטען, כי ביצע אותם כדי למצוא הוכחות ועדויות לקיומם של חוצנים.

משרד המשפטים האמריקני, שפעל להסגרתו לארצות הברית ולהעמדתו לדין שם, הודיע בסוף השבוע, כי "נמשיך לשתף פעולה עם ממשלת בריטניה במנעד רחב של עניינים משותפים". לו היה מק'קינון מוסגר, נשפט ומורשע בארצות הברית, הוא היה צפוי למאסר של עד 60 שנים.

ההודעה של התביעה הבריטית מגיעה שלושה חודשים לאחר שתרזה מאי, שרת הפנים של הממלכה, החליטה לעצור את הליכי ההסגרה של מק'קינון לארצות הברית. זאת, לאחר שבסוף 2009 נראה היה שהסגרתו של מק'קינון קרובה מתמיד, בעקבות החלטת בית המשפט העליון בבריטניה לדחות את בקשתו שלא להסגיר אותו. רבים בתעשיית ה-IT הבריטית, שפעלו אז למניעת הסגרתו של מק'קינון, הביעו אכזבה מההחלטה. לטענתם, מדובר בצעד מוגזם, שכל מטרתו היא הרתעה. הם אמרו אז, כי "יש קונצנזוס שלפיו נדרש לפעול נגד עבריינים קיברנטיים אמיתיים ומסוכנים, כאלה שמסבים נזקים רציניים, גונבים כספים וזהויות, ולא נגד אחד שחיפש הוכחות לאישוש תיאוריות בדבר קיומם של חוצנים".

מק'קינון, בן 46, לוקה בתסמונת אספרגר. הוא נלחם במשך השנים האחרונות בהסגרה על ידי ניהול הליכים בבתי משפט בבריטניה ובבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג, צרפת. במהלך הערעורים השונים טענו פרקליטיו, כי בשל התסמונת בה מק'קינון לוקה, הסגרה שלו לארצות הברית תוביל אותו למצב של "עומס יתר" רגשי, מצבו הנפשי יידרדר והוא עלול להתאבד. הם אף טענו שאם מק'קינון, אותו הם כינו "חנון מחשבים", אמנם יוסגר, צפוי להיות מושת עליו עונש חמור ביותר, וביקשו להעמידו לדין בבריטניה, שכן הוא עשה את המעשים מביתו שבצפון לונדון.

הקריאה שלא להסגיר את מק'קינון באה לא רק מעורכי דינו ומחברים בתעשיית ה-IT הבריטית, אלא גם, בין היתר, מדיוויד גילמור, יוצא להקת פינק פלויד, טרי וייט, כומר בריטי שהיה שבוי בלבנון, העיתון הבריטי דיילי מייל (Daily Mail) ופוליטיקאים מכל גווני הקשת הפוליטית בממלכה.

כאמור, בסוף השבוע באה הפרשה לסיומה – בלי הסגרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים