ג'ון מק'אפי נעצר בגואטמלה ויגורש לבליז, בה הוא מבוקש בחשד לרצח

מעצרו של מק'אפי בוצע לאחר שנכנס לגואטמלה באופן לא חוקי ● השלטונות המקומיים יסגירו אותו לבליז, שמאשימה אותו ברצח שכנו האמריקני, גרוגורי פול, לאחר שזה הגיש נגדו תלונה למשטרה ● מק'אפי, מייסד ענקית אבטחת המידע שקרויה על שמו, מוחזק בינתיים במלון מפואר בגואטמלה סיטי

משטרת גואטמלה עצרה אתמול (ד') את ג'ון מק'אפי, מייסד ענקית אבטחת המידע שנושאת את שמו ושנמצאת כיום בבעלות אינטל (Intel), בגין כניסה לא חוקית למדינה. הוא יגורש לבליז, בה הוא מבוקש בחשד לרצח שכן שהסתכסך עמו.

מק'אפי בן ה-67, שהסתתר בגואטמלה במשך שלושה שבועות, חצה את הגבול עם חברתו לחיים בת ה-20 על מנת לחמוק מהשלטונות בבליז, שביקשו לחקור אותו בחשד לרצח שכנו האמריקני, גרגורי פול.

"הוא חצה את הגבול בניגוד לחוק ומשום כך נגרש אותו", מסר מאוריציו לופז בונילה, שר החוץ של גואטמלה. מק'אפי מוחזק במעצר על ידי המשטרה המקומית ונציג של האינטרפול (Interpol) במלון אינטרקונטיננטל המפואר שבגואטמלה סיטי.

מרקו וידל, מפקד היחידה ללוחמה בכנופיות של משטרת בליז, אמר בחודש שעבר, כי מק'אפי הוא חשוד מרכזי ברצח של שכנו, שהגיש קודם לכן תלונה נגדו בשל "התנהגות עוינת" – מנהגו לירות ברובים ונטייתו שלא לרסן את הכלבים שלו.

יצוין, כי מק'אפי היה מוכר למשטרת בליז ובמאי האחרון פשטו אנשיה על אחוזתו בכוח שמנה 40 שוטרים. הפלישה בוצעה לאחר שהמשטרה קיבלה תלונות שהוגשו נגדו על שימוש בנשק וייצור תרופות ללא רישיון. כל ההאשמות הללו בוטלו בהמשך.

לאחר שמכר את חברת האבטחה שהקים תמורת 100 מיליון דולרים, על פי השמועות, עסק מק'אפי ביוגה (ואף חיבר מספר ספרים בנושא) ובטיסה בגובה נמוך, ולאחר מכן החל לחקור תרופות בבליז, בחיפוש אחר אנטיביוטיקה טבעית. ידיעות על סגנון החיים הססגוני של מק'אפי נפוצו כבר בעבר, ובין השאר נטען, כי הוא מתרועע עם דמויות ידועות מעולם הפשע, עורך ניסויים בחומרים (חוקיים) מעוררי הזיות ומבלה עם נערות צעירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים