אייל סלע, איגוד האינטרנט: "אחת הבעיות העיקריות באינטרנט היום היא העדר אחידות"

אחד הפתרונות, לדבריו, הוא מעבר לתקן HTML5, אותו ישיק במאי 2011 ארגון התקינה הבינלאומי לתקני אינטרנט אחידים, W3C ● "פריצת הדרך התאפשרה בזכות העובדה שהתקן החדש נתמך על ידי כל יצרניות הדפדפנים הגדולים, ששיתפו פעולה וישבו בוועדות התקינה שכתבו את התקן", הסביר סלע בטקס הכתרת הזוכים בתחרות Webi2010

אייל סלע, ראש תחום המודיעין ב-ClearSky. צילום: קובי קנטור

"אחת הבעיות העיקריות הקיימות כיום בעולם האינטרנט, היא העדר אחידות בתחומים רבים מדי, שיאפשר למיליוני אתרים בעולם, רשתות ובלוגים – לעבוד תחת תקן של דפדפן אחיד, שיוכל לאפשר למשתמש לעבוד בצורה שקופה", אמר אייל סלע, מנהל פרויקטים באיגוד האינטרנט הישראלי. אחד הפתרונות, לדבריו, הוא מעבר לתקן HTML5, אותו ישיק במאי 2011 ארגון התקינה הבינלאומי לתקני אינטרנט אחידים, W3C. התקן החדש, ציין, יאפשר לראשונה למשתמשים להעביר תכנים ויישומי מולטימדיה באותו יישום.

סלע דיבר בתחרות השנתית לאתרי אינטרנט, Webi2010, שנערכה היום (א') זו השנה השישית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים. התחרות הגיעה לסיומה בטקס חגיגי שנערך באולם הווילה בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות נציגי הארגונים הזוכים. את הטקס הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה.

לדברי סלע, "פריצת הדרך התאפשרה בזכות העובדה שהתקן החדש נתמך על ידי כל יצרניות הדפדפנים הגדולים, ששיתפו פעולה וישבו בוועדות התקינה שכתבו את התקן. מנגד, נדרשה הרבה פוליטיקה, כדי לגשר בין 442 חברים ב-50 ארגונים המסייעים לקידום ולקביעת התקן".

סלע הציג כמה מהיכולות של התקן החדש, ביניהן "העובדה שממשקי התוכן יהיו אחידים לכל פלטפורמה ווב-ית שהדפדפן ירצה לדבר איתה". בין מי שכבר החל להשתמש בתקן, ציין סלע את יו-טיוב (YouTube), "שמתחילים לספק חלופה בווידיאו במקום פלאש (Flash), בעזרת תג וידיאו של HTML5, ופייסבוק (Facebook) – המאפשרים זיהוי מיקום מבוסס וידיאו, ויישומים נוספים".

הוא ציין, כי כל ספקיות הדפדפנים מתחרות ביניהן מי עומד בתקן יותר מהאחרות. סלע סיים בכמה המלצות: ללמוד את השפה, ליישם אותה בהדרגתיות, להשתמש בהגדרות החדשות ולשלב את השפה בארכיטקטורה של האתרים.

גיל גבעתי, מנכ"ל אפיסנס סופטוור. צילום: קובי קנטורגיל גבעתי, מנכ"ל אפיסנס סופטוור (Efficens Software), תיאר בהרצאתו את ההשפעה של האצת אתרי האינטרנט בעולם על עסקי החברות. לפי גבעתי, "חברות אשר האיצו את ביצועי האתרים שלהם, חוו גידול בהכנסות, נאמנות לקוחות גבוהה יותר ואף הניבו חסכון בעלויות החומרה הנדרשת להפעלת אתרים אלה".

לאור המורכבות בביצוע האצת אתרים באמצעות שינוי המבנה שלהם, הציג גבעתי את מאיץ האתרים של Aptimize, אותה מייצגת אפיסנס בלעדית בישראל. "המדובר בטכנולוגיה יעלה ביותר", אמר גבעתי, ותיאר מה קרה ל-Sharepoint.Microsoft.Com – אחד האתרים של מיקרוסופט (Microsoft). "השימוש בטכנולוגיה האמורה הביא להאצת מהירות הגלישה לאתר בשניות רבות, תוך צמצום נפח המידע המועבר בעשרות אחוזים", אמר.

הוא סיים באומרו, כי "בדיקה שערכנו על אתרי האינטרנט שעלו לגמר תחרות מצטייני האתרים, העלתה, כי שימוש בכלי Aptimize צפוי להשיג שיפור ממוצע של כ-2 שניות למבקר באתרים, צמצום של 35% בנפח המידע המועבר וצמצום של כ-50% בעומס הבקשות לשרת בעקבות שיפור שמירת המידע אצל הגולש".

לאחר מכן הודו פלי הנמר ויו"ר חבר השופטים – עידו לוי, לצוות השופטים: אבי בן ארי – סמנכ"ל E DRIVE TECH; איתן לסרי, מנכ"ל חברת אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות, גדעון כהן – מנכ"ל רנסיס (Ransys), דורון אמיר – מומחה וארכיטקט בכיר לטכנולוגיית דוט.נט, ד"ר חיים סטרז' – מנהל תפעול מדקס סקרין, יעל שביט – יועצת לשיווק ומיתוג באינטרנט, מיכל כהן גילת – מרצה ויועצת לשיווק ופרסום אינטראקטיבי, עוז ברנשטיין – מנכ"ל ויזם בתחומי הביוטק והמכשור הרפואי, עוזי זהר – יועץ לשיווק ומסחר באינטרנט, רונן יוכפז – CTO וינושן טכנולוגיות (VeNotion Technologies), שוקי פלג, בני ישראלי וסיגל כהן עוגן – חברי עמותת אשנ"ב.

צוות השופטים בתחרות. מימין: מיכל כהן גילת, מרצה ויועצת לשיווק ופרסום אינטראקטיבי; יעל שביט, יועצת לשיווק ומיתוג באינטרנט; רונן יוכפז, CTO וינושן טכנולוגיות; איתן לסרי, מנכ"ל חברת אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות; עידו לוי, יו"ר חבר השופטים ומנכ"ל גלובל מרקטפלייס; דורון אמיר, מומחה וארכיטקט בכיר לטכנולוגית דוט.נט; עוזי זהר, יועץ לשיווק ומסחר באינטרנט; ד"ר חיים סטרז', מנהל תפעול מדקס סקרין; גדעון כהן, מנכ"ל רנסיס. צילום: קובי קנטור

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים