מי רוצה להיות מנהל ממשל זמין?

נציבות שירות המדינה עושה ניסיון נוסף לאתר מועמד לתפקיד, שלא מאויש מזה שנה וחצי ● תנאי הסף הוגמשו במעט וגם השכר לא רע - עכשיו רק מקווים שיימצא המנהל המתאים ● כעת נותרה רק השאלה אצל מי יעבוד מנהל ממשל זמין, על רקע המהלך להקמת משרד CIO ממשלתי

נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר פרסמו אתמול (ב') מכרז חדש לאיוש תפקיד מנהל ממשל זמין. זוהי הפעם השלישית ברציפות שבה מפורסם מכרז לתפקיד זה, לאחר שבשני הסבבים הקודמים לא נמצאו מועמדים חדשים (בפעם הקודמת זה היה מכרז פנימי לעובדי האוצר בלבד). לבעלי הזיכרון הקצר נזכיר, כי המשרה הזו אינה מאוישת כבר שנה וחצי, מאז הודיע בועז דולב – המנהל הוותיק של ממשל זמין, על סיום תפקידו.

לשני הסבבים הקודמים ניגשו לא מעט אנשים – חלקם טובים וראויים. יתרה מכך, אף הוזכרו שמות של שניים-שלושה מועמדים "ודאיים", שבכירים באגף החשב הכללי במשרד האוצר היו שמחים לו היו עוברים את המיונים. עם זאת, לחוסר מזלם, אף אחד מהמועמדים לא עמד בכל תנאי הסף של הנציבות.

חשוב לזכור שבעקבות דו"ח של מבקר המדינה, לאחר פרישתו של דולב, הוחלט בנציבות שמנהל ממשל זמין יהיה תפקיד של עובד מדינה לכל דבר. דולב, כזכור, עבד בחוזה מיוחד ולא היה עובד מדינה, למרות בכירותו. הדירוג שהנציבות הקציבה לתפקיד הוא 40-42. הדירוג הזה לא מאפשר שכר גבוה, אלא אם ייכנס לקטגוריית חוזי בכירים – עובדה שתאפשר לתגמל טוב יותר את נושא התפקיד. עם זאת, היום ברור שהשכר לא היה המחסום העיקרי לגיוס מועמד. הסיבות, אם כך, היו אחרות; למשל, חוסר התאמה של מועמדים ורתיעה טבעית של אנשי מקצוע בכירים להצטרף לשירות הציבורי – תופעה שאינה ייחודית רק לתפקיד זה.

בין מכרז למכרז, המשיכה יחידת ממשל זמין לתפקיד. לדולב מונה ממלא מקום – זיו סלייטר, שעבד יחד עם טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי, האחראי גם על תחום ממשל זמין ופרויקט מרכב"ה. ראוי לציין שגם בתקופה זו הציגה היחידה הישגים נאים, וקידמה את תחום הממשל הזמין בתוך הממשלה. אבל בנציבות לא אוהבים שטחים אפורים ותפקידים שלא מאוישים. כך, באחרונה, הפעילו שם לחצים על אגף החשב הכללי לפרסם מכרז חדש.

המכרז שפורסם אתמול שונה ממכרזים קודמים וכולל בין היתר התאמות של תנאי הסף מבחינת דרישות השכלה, קורסים וניסיון מעשי – הבדלים דקים, אך כאלה אבל שעשויים לעשות את ההבדל בין איוש התפקיד להשארתו במצב הנוכחי.

איפה יעבוד מנהל ממשל זמין?

אחד ההיבטים המעניינים ביותר במכרז הזה הוא דווקא סעיף "מקום העבודה". במילים אחרות: למי יהיה בעל התפקיד כפוף? במכרז הנוכחי צוין אגף החשב הכללי תחת סעיף זה. זה אמנם תואם את המציאות כיום, אבל עם דגש חזק על המילה היום. כפי שכולם זוכרים, ממש בימים אלו אמור שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, להכריע בסוגיית מינוי המנמ"ר הממשלתי. זאת, בעקבות ועדה בין-משרדית שמינה במרץ השנה, שתפקידה היה להמליץ על הקמת משרד מנמ"ר ממשלתי, אופי תפקידו וסמכויותיו. הוועדה סיימה את עבודתה באוגוסט, אבל למרות הבטחות בנושא – טרם הגישה את המלצותיה. הסיבה העיקרית היא מחלוקת פנימית במשרד האוצר לגבי מעמדו של ממשל זמין אם וכאשר יוקם משרד CIO ממשלתי. הוויכוח הנוכחי הוא עקרוני ביסודו, ולא מתייחס לשאלה מי יאייש את התפקיד. באופן טבעי, יש גורמים באגף החשב הכללי שמעוניינים שממשל זמין ימשיך לפעול תחת אחריות האגף. לא כך סבורים באגפים אחרים באוצר, ולא כך סבור מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. נראה שעד שלא תיפתר המחלוקת העקרונית הזו, לא ניתן יהיה לבחור במנמ"ר ממשלתי.

אז האם מישהו באגף החשב הכללי ניסה לקבוע עובדות בשטח או לטרפד חלילה את מהלך מינוי ה-CIO הממשלתי? אנו נוטים לחשוב שלא. הרי כך עובדת ממשלה. הנציבות לחצה, המכרז פורסם ובהעדר הכרעה אחרת, נרשם במכרז שכפיפותו של מנהל ממשל זמין תהיה לאגף החשב הכללי. יש רק לקוות שאם וכאשר יתקבל אותו מועמד לעבודה, יהיו אנשי הנציבות מספיק הוגנים כדי להזהיר אותו שיתכן שבתוך זמן קצר, הוא יצטרך להחליף בוס ולדווח לבעל תפקיד אחר במשרד האוצר.

כך או כך, נדרש בהחלט מנהל טוב לממשל זמין, שימשיך לבצע פרויקטים חשובים ומוצלחים עבור משרדי הממשלה. המכרז, אגב, הוא קצר מועד, כאשר היום האחרון להגשת מועמדות הוא ה-16 בדצמבר – סוף השבוע הבא. מי שרוצה להתמודד מוזמן לעשות זאת בכתובת הבאה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז

    הכי חשוב, אבל הכי חשוב ונכון שמר טל הרמתי יחזור לתפקידו הקודם כנער שליחויות ולא מי שמתיימר להיות מנמ"ר המנמרים. כל הדעות רווחות כי טל הרמתי, שפוטר בנסיבות שעוד צריכות להחקר ע"י איציק כהן בשנת 2002 גורם נזק בלתי הפיך למדינה, לממשלה ולמשרד האוצר. הוא הורס את מרכב"ה , את ממשל זמין ואת המחשוב הממשלתי. ראו איזה כשלון מהדד זה מכרז בתי התוכנה ותעודות זהות חכמות וכו וכו

אירועים קרובים