משרד האוצר מינה ועדה לבחינת מערך התיקשוב בממשלה; תבדוק אפשרות מינוי מנמ"ר ממשלתי

ההודעה על מינוי הוועדה פורסמה על רקע גל שמועות שנפוצו בשבועות האחרונים, לפיהן החליט האוצר על ארגון מחדש במערך התיקשוב הממשלתי ● מטרת הוועדה לבחון דרכים לשדרוג פעילות המיחשוב הממשלתית וייעול עבודת המגזר הציבורי ● הקמת הוועדה, נמסר ממשרד האוצר, תואמה עם השר מיקי איתן, המופקד על שיפור השירות הממשלתי לאזרח

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הודיע על מינוי ועדה לבחינת מערך התיקשוב הממשלתי בראשות מנכ"ל המשרד, חיים שני. מטרת הוועדה לבחון דרכים לשדרוג פעילות המיחשוב הממשלתית וייעול עבודת המגזר הציבורי, תוך יישום תפישות טכנולוגיות מתקדמות המקובלות בעולם העסקי ובמדינות השונות.

במסגרת זו, תיבחן אפשרות להקמת יחידה ממשלתית מרכזית ובראשה מנהל מערכות מידע, שתהיה אמונה על התווית אסטרטגיות, סטנדרטים ומדיניות מקצועית אחידה בתחום התקשוב בקרב משרדי הממשלה השונים. היחידה עתידה לעבוד בזיקה ובכפיפות המקצועית המחייבת לאגפי מערכות המידע הקיימים במשרדי הממשלה.

הקמת הוועדה, נמסר ממשרד האוצר, תואמה עם השר מיקי איתן, המופקד על שיפור השירות הממשלתי לאזרח. הוועדה תגיש את מסקנותיה לשר האוצר תוך 90 ימים.

הודעת השר באה על רקע גל שמועות שנפוצו בשבועות האחרונים, לפיהן החליט האוצר על ארגון מחדש במערך התיקשוב הממשלתי, שכפוף כעת בלעדית לאגף החשב הכללי. אחד הרעיונות שהועלו היה העברת אגף ממשל זמין לאחריות המנכ"ל חיים שני. כזכור, משרד האוצר הכחיש בתחילת השבוע את השמועות האלו ובתשובה לשאלת אנשים ומחשבים השיב דובר האוצר: "הנושא לא עומד על סדר היום".

עם זאת, העובדה שהמכרז למינוי ראש לפרויקט ממשל זמין לא הניב מועמד ממסדרונות החשב הכללי, והפרשנות שחלק מעובדי האוצר נתנו למהלך – שנועד לאפשר למנכ"ל למנות איש מטעמו לתפקיד, הגבירו את השמועות וזו כנראה הסיבה שהוחלט כעת על פרסום הודעה רשמית.

יצויין עוד, כי בכנס המנמ"רים של הרשויות המקומיות, שנערך בים המלח בשבוע שעבר, התייחס השר איתן לנושא בעקיפין כאשר אמר,כי "מנהל ממשל זמין חייב להיות כפוף לסגן החשב הכללי, טל הרמתי".

כעת יש לראות האם המלצות הוועדה יתייחסו גם לנושא זה, והאם מנמ"ר הממשלה יהיה סגן החשב הכללי הרמתי או מישהו אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים