עונת התחרויות

שלוש תחרויות מצטיינים נכנסות לישורת האחרונה לקראת טקסי ההכתרה שייערכו בסתיו ובחורף ● מהאינטרנט שהפך להיות הערוץ המרכזי בשורה של מגזרים, דרך פרויקטי IT מצטיינים, ועד לתחרות בנושא החם ביותר כיום - יישומי מובייל וסלולר ● למקומות, היכון, רוץ!

הקיץ בשיאו וזו העונה שבה אנו מתחילים את עונת התחרויות והמצטיינים. הזמן רץ, חלפה שנה, והיום (ד') הופיעו בפני חבר השופטים 16 מועמדים לשלב הגמר של תחרות Webi 2011. התחרות בודקת את אתרי האינטרנט העסקיים של הארגונים במשק ואת תרומתם לליבה העסקית של הארגון. כאשר ייסדנו את התחרות לפני שבע שנים, הייתה זו תחרות קטנה יחסית בהתאם למשקל של האינטרנט באותה תקופה. אז החל העידן של הערוץ הנוסף, ששימש בעיקר את מחלקות השיווק של הבנקים. מהר מאוד – הרבה יותר מהר מהצפוי, הפך האינטרנט בגופים עסקיים כדוגמת הבנקים, לערוץ פעילות עצמאי המשתווה בגודלו לפעילות של אזור גדול בבנק ממוצע.

היום, כמו גם בשנתיים האחרונות, הערוצים המקוונים הפכו להיות הדבר הכי סקסי בשוק – החל מאתרי מסחר מקוון, חיבור לסלולר, הפייסבוק (Facebook), יישומים למובייל ול-iPad, וכל הדברים היפים שאנו מכירים. אלה לא רק גאדג'טים אלא החיים בהתהוותם.

הבנקים, באופן בלתי צפוי, מובילים בתחום והתחרות ביניהם ניכרת מאוד, בעיקר במצגות מושכות והשקעה בלתי פוסקת במיצוב האתרים שלהם כדי למשוך כמה שיותר לקוחות.  כיום, מספר הלקוחות בשני הבנקים הגדולים המבצעים אינטראקציה עם הבנק בצורה דיגיטלית כל שהיא, עולה על חצי מיליון וזו כבר מסה רצינית.

אבל לא מדובר רק בבנקים. בפני חבר השופטים הופיעו היום נציגים של חברות כרטיסי האשראי הגדולות בשוק, שמשתמשות יותר מתמיד בערוץ האינטרנטי. התחרות היא צמודה, אף אחד לא מזלזל בשני, מדובר בגופי ענק, שההחלטה להשקיע בערוץ הסלולרי והערוץ האינטרנטי היא החלטה אסטרטגית של המנהלים הכי בכירים, ולא רק ברמת השיוווק. מערכות המידע והטכנולוגיה מהוות את הזרוע המרכזית שעליהם נשענים מנהלי הבנק, והלחץ בהתאם.

הערוץ האינטרנטי, שכולל בתוכו גם את כל המדיות הניידות, מהווה מנוף מרכזי גם בסקטורים נוספים במשק, כמו ענף התיירות, מגזר הבריאות, מגזר הצרכנים וכמובן חברות הסלולר.

כמו בשנים עברו, גם השנה התחרות צמודה מאוד. חבר השופטים בראשותו של עידו לוי, המוביל את התחרות מזה שבע שנים, צריך לבחור בין הטובים לטובים ביותר, וזו אינה קלישאה. החל מהיום ישקיעו שופטי התחרות לא מעט זמן בבחירת הזוכים לשנת 2011 ובהחלט עומדת בפניהם בחירה לא קלה.

תחרות Webi Awards אינה התחרות היחידה מבית אנשים ומחשבים. התחרות הגדולה יותר היא תחרות מצטייני המיחשוב  ITAwards, שהפכה להיות כבר מותג מוביל בענף. אחת לשנה למעלה מ-100 ארגונים שונים במשק משקיעים משאבים ומאמצים רבים כדי להשתתף בתחרות שנועדה לעודד את המצוינות בפיתוח יישום והטמעת פרויקטי IT. התחרות כוללת שורה ארוכה של קטגוריות, בהתאם לחלוקה של הענף על תתי המגזרים שלו. התחרות משקפת בצורה הטובה ביותר את השילוב המושלם בין החברות הספקיות לבין המשתמשים. את הפרסים מקבלים אומנם המשתמשים, והחברות הספקיות אינן מעורבות בתהליך השיפוט או בהענקת הפרסים, אבל כאשר עולים הזוכים לבמה בטקס השנתי בחודש דצמבר ומקבלים את מגן ההערכה לאחר שעברו שני שלבי שיפוט קשים, הגאווה היא של כולם. בימים אלו ממש נכנסה התחרות לישורת האחרונה. המועד האחרון להגשת הפרויקטים הוא ב-31 באוגוסט השנה.

ויש גם תחרות נוספת – אחות לתחרות מצטייני המיחשוב: פרס המנמ"ר המצטיין. בקרוב תתכנס הוועדה בראשותו של פרופסור גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב, ותקבע את הקריטריונים להענקת הפרסים למנמ"רים מצטיינים. שם המשחק הוא חדשנות, יצירתיות והובלה. עשר שנים אחרי, ועדיין בכל שנה חבר השופטים – שראה ושמע כבר לא מעט בחייו – נדהם מחדש. כולנו מחכים לטקס השנתי המתקיים בתחילת ינואר 2012. ואם זה לא מספיק אז בימים אלו נולדה עוד תחרות – Mobi Awards. למעשה היא הייתה חלק מתחרות מצטייני המיחשוב אבל לאור הביקושים ההולכים וגדלים לקטגוריה זו בשנים קודמות החלטנו להפוך אותה לתחרות עצמאית. חבר השופטים בראשותו של היועץ ומומחה הסלולר דורון אמיר מחפש כרגיל את ה-"וואו" – את האפליקציה החדשנית, את היישום ששינה את פני הארגון. המצאי הוא ענק והבחירה בין הטובים ביותר היא המשימה הקשה שתעמוד בפני חבר השופטים. אתם מוזמנים לאתגר אותם.

ועכשיו, למקומות, היכון, רוץ!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים