המונדיאל של הרשתות החברתיות

ארגנטינה-מיקרוסופט והחברים שלה בלינקדאין הצטרפו לצרפת-פייסבוק ועלו לשמינית הגמר ● האם הם יגברו בו על אוסטרליה-אטלסיאן?

01/12/2022 16:53
פייסבוק ולינקדאין - שתיים מהעולות לשמינית הגמר.

ובכן, קוראים יקרים, עולם כמנהגו נוהג. המשפט הזה מסכם את מה שקרה אתמול (ד') במונדיאל, ובהשוואה שלנו את העולם הטכנולוגי אליו. למה עולם כמנהגו נוהג? כי הרשתות החברתיות ניצחו: אל מובילת עולם הסושיאל, צרפת-פייסבוק, שכבר עלתה לשמינית הגמר, הצטרפה אתמול (ד') ארגנטינה-מיקרוסופט, אחרי שנעזרה בחברים שלה בלינקדאין.

בעולם ההיי-טק נפל דבר בשנה האחרונה, כאשר החברות, כולל ואולי אף בעיקר הסטארט-אפים, עברו מחשיבה על צמיחה וגידול בשורה העליונה (ההכנסות) לחשיבה רק על השורה התחתונה (הרווח). זה בדיוק מה שקורה בסיבוב השלישי של משחקי הבתים במונדיאל, כאשר הדבר היחיד שחשוב הוא לא הניצחון במשחק זה או אחר, אלא מה צריך לעשות כדי להגיע לשלב הבא – ואם אפשר, מול נבחרת פחות חזקה. התוצאה של החתירה לשורה התחתונה באה לפעמים על חשבון היופי במשחק, ולכן אנחנו רואים יותר ויותר משחקים טקטיים.

עוד דבר שאנחנו רואים הוא שבסוף האיכות מנצחת, וגם למגרש ביתי ולמקום שמבין את השפה יש מגבלה: בשני המחזורים הראשונים נראה היה שמונדיאל 2022 מבשר על האביב של הכדורגל הערבי. אלא שבסיום שלב הבתים, אנחנו רואים שהנבחרות הערביות זוכות למחמאות אבל לא עוברות אותו, למרות המוטיבציה וקהל האוהדים. היחידה שאולי, אולי, תעבור היא נבחרת מרוקו-באבקום, שתשחק היום מול קנדה-נייס.

צרפת-פייסבוק הורידה הילוך; האם היא תעוף בשלב הבא?

ההיסטוריה של הכדורגל בכלל ושל המונדיאל בפרט מוכיחה שלפעמים, קבוצה מובילה מורידה הילוך במהלך טורניר, עולה עם הרכב משני, פוגעת ברצף הניצחונות שלה עם הפסד – ועפה בשלב הבא. במשחק שהתקיים אתמול בין צרפת-פייסבוק לטוניס-מדפורנט, החליטה הנבחרת של מארק צוקרברג לתת הנחה גדולה בפרסום לחברים מצפון אפריקה ועלתה בהרכב משני. הסיבה היא לא כי צרפת-פייסבוק רצתה לעשות לייק לטוניס-מדפורנט, אלא כי היא רצתה לתת לכוכבים שלה לנוח ולהוריד את הסיכון שמישהו מהם ייפצע או יקבל כרטיס צהוב או אדום מיותר – מה שהיה אומר שהוא לא היה יכול לשחק בשמינית הגמר, שאליה היא עלתה כבר אחרי המשחק הקודם. האם זה ספורטיבי? התשובה היא לא. האם זה חוקי? לצערי, כן. האם זה חכם? על כך נדע בהמשך הטורניר. כך או כך, זה מקומם.

מהצד השני, גם כאשר משחקים עם הרכב משני, צריך לדעת לנצח. אלא שמי שניצחה אתמול, ב-1:0, היא טוניס-מדפורנט, שידעה להוציא מהמחסנים שמדפורנט מנהלת את הכישרון והיכולות. אולם, אליה וקוץ בה: היא לא הצליחה לעלות בשלב הבא, בגלל ההפסד שלה במחזור הקודם לאוסטרליה-אטלסיאן, שהכריע את גורלה במונדיאל – כך שהמשחק נגד צרפת-פייסבוק היה, בעצם, בעיקר לפרוטוקול.

כשהחברים מארץ הקנגורו ניצחו את הצפרדעים

אוסטרליה-אטלסיאן דווקא כן עלתה לשלב הבא. היא אמנם הפסידה לצרפת-פייסבוק, אבל לאחר מכן התאוששה: במחזור השני, כאמור, החברים מארץ הקנגורו ניצחו את טוניס-מדפורנט, ואתמול הם עשו סנסציה, וגרמו לדנמרק-ג'ייפרוג להפסיד ולחזור לקופנהגן. בשמינית הגמר הם ישחקו מול ארגנטינה-מיקרוסופט, המתחזקת בקרב על שווקי ה-ALM וה-DevOps. אבל, לא אקדים את המאוחר, ואתרכז במשחק של אוסטרליה-אטלסיאן מאתמול: ה-Aussie’s האכילו את הצפרדעים הדנים בצפרדע משלהם, לאחר שכבשו גול בדקה ה-60. דנמרק-ג'ייפרוג, כמו רבות מחברות ההיי-טק, נמצאת במשבר ובירידת שווי, והיא חייבת לעשות שידוד מערכות בהרכב שלה לקראת הטורנירים הבאים, כי אחרת החורף הספורטיבי הגדול יישאר שם גם אחרי שהחורף המטאורולוגי יעזוב לטובת האביב, והיא לא תוכל לחזור לימים הגדולים שלה.

גם השליטה בכדור ברוב דקות המשחק (69%) וגם 13 בעיטות לשער לא הצליחו להבקיע את החומה של אוסטרליה-אטלסיאן, ונראה שדנמרק צריכה ללמוד מהחברים מאוקיאניה איך מבקיעים, כמו שהצפרדעים צריכים ללמוד מאטלסיאן איך מרווחים כסף. אלא שדנמרק-ג'ייפרוג לא פראיירית, ויש להניח שהיא עוד תשתפר.

פספס פנדל. ליונל מסי.

פספס פנדל. ליונל מסי. צילום: BigStock

מסי אכזב, ארגנטינה-מיקרוסופט – לא

ארגנטינה-מיקרוסופט הופיעה אמש למשחק גורלי נוסף, והפעם מול פולין-מטריקס, כאשר במחצית הראשונה, שתי הנבחרות שיחקו על מנת לעלות לשלב הבא מהמקום הראשון – כדי להימנע ממשחק בשמינית הגמר נגד צרפת-פייסבוק. זה לא הניב שערים, אבל כן הניב פנדל אחד, שהוחמץ על ידי הגיבור הכמעט טראגי של הטורניר – ליונל מסי. הכוכב של נבחרת ארגנטינה סחט פנדל שלא היה (ושהשופט פסק גם אחרי שהסתכל ב-VAR), אבל הוא לא הצליח לכבוש. הוא, והשוער של פולין-מטריקס, הוכיחו שלמטריקס יש את פתרונות ההגנה הטובים ביותר – הן של 2BSecure והן של החטיבה הביטחונית.

לסיפור הזה היה סוף טוב מבחינתם של הארגנטינו-מיקרוסופטים, לאחר שהחברים שלהם מהלינקדאין, ששייכת למיקרוסופט, הגיעו וכבשו שני שערים.

למרות ההפסד, גם פולין-מטריקס עלתה לשמינית הגמר, בגלל הפרש שערים לטובתה אל מול מקסיקו-F5. אף על פי שפולין הייתה רוצה להיות הראשונה בבית שלה, כמו שמטריקס היא שנים רבות החברה הגדולה ביותר בענף ה-IT בישראל, בסופו של דבר, מה שחשוב ללבנדובסקי-גוטמן הוא השורה התחתונה ולא התהילה האישית. את זה השיגו הפולנים-מטריקסים עם העלייה לשמינית הגמר.

מקסיקו-F5 אמנם ניצחה את ערב הסעודית-NSO בקרב הגדול בין הסייבר ההגנתי לזה ההתקפי, אבל, כאמור, לא צלחה את שלב הבתים. ברוב המשחק הזה התחלפו היוצרות, כאשר מקסיקו-F5 ההגנתית התקיפה, כבשה שני שערים והגיעה למרחק של גול אחד מהעלייה לשלב הבא. אבל כמו תמיד, וכמו שכבר נכתב כאן, בעולם הסייבר, מספיק שאתה נרדם פעם אחת, וכלי הסייבר ההתקפי מוצאים את הפרצה ועושים לך נזק בלתי הפיך. ואמנם, ממש בסיום המשחק, ערב הסעודית-NSO מצאה את הפרצה אצל מקסיקו-F5, שלחה את הכלים ההתקפיים שלה וכבשה שער שגנז את החלומות של המדינה ממרכז אמריקה לעלייה לשלב הבא.

אסיים בתחזית שלי לשמינית הגמר: מטריקס-פולין תפתיע ותעיף את צרפת-פייסבוק, ואילו ארגנטינה-מיקרוסופט תעשה סוף למסע של אוסטרליה-אטלסיאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים