מונדיאל אחד, טור אחד – ו-12 משחקים

זיו מנדל הכניס 12 משחקים לטור אחד ולא ארוך במיוחד, שמסכם את משחקי סוף השבוע במונדיאל, ואת ביצועי החברות הטכנולוגיות שהוא הצמיד ל(כמעט) כל אחת מהנבחרות

27/11/2022 13:50
רגע לפני סוף המונדיאל.

עורך האתר נתן לי להיום (א') אתגר קשה במיוחד, שאני מקווה שעמדתי בו היטב: לסכם 12 משחקים בטור אחד, שלא יהיה ארוך מדי. הכוונה היא ל-12 המשחקים ששוחקו בסוף השבוע האחרון במונדיאל – ארבעה ביום, בלי עין הרע. המשמעות היא, אם להמשיל לעולם הטכנולוגיה, המון דטה. אז מה עשיתי? כיווצתי את המידע, הוצאתי את העיקר מהטפל ובעיקר, כמו מכונה חכמה, תקצרתי את המשחקים.

ניצחון כמו שעון שווייצרי

אתחיל עם המשחק בין שווייץ-BMC לקמרון-PTC, שבו ניצחה הנבחרת המרכז אירופית את יריבתה האפריקנית כמו שעון שוויצרי מדויק 1:0. כמו תוכנת ניהול תהליכי הייצור והתפעול של ה-IT המנצחת מבית BMC – קונטרול M, שפותחה ומפותחת בישראל. אגב, גם ל-PTC, שמציעה כלי PLM ו-IoT, יש בארץ מרכז פיתוח גדול.

במשחק השני הופיעה ברזיל-אמזון וירדה מהענן של AWS, במהירות הסילון ובכישרון מדהים, עם גולים מלהיבים על הראש של סרביה-מיקרופוקוס – נבחרת שמורכבת מהרבה כוכבים שמשחקים בליגות אירופאיות בכירות (כמו שמיקרופוקוס מורכבת מהרבה מוצרי תוכנה שנרכשו לאורך השנים מחברות אחרות). התוצאה: 2:0 לטובת הנבחרת מארץ הקרנבל של ניימאר-בזוס, שנפצע במשחק. הפציעה הזו מדאיגה, אבל נראה שיש לברזיל עוד הרבה כישרון, כמו שלאמזון יש את אנדי ג'סי, המנכ"ל, ועוד הרבה מנהלים ועובדים מוכשרים.

אנדי ג'סי, מנכ''ל אמזון.

אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון. צילום: AWS

בבית האחרון במונדיאל סיימה אורוגוואי-צ'ק פוינט בתיקו אפס עם דרום קוריאה-אימפרבה, בדרבי של חברות סייבר ישראליות. לאורוגוואי, כמו לצ'ק פוינט, יש יכולת הגנה וקשיחות אמיתית. אלא שבניגוד לחברה של גיל שויד, שמתמקדת בהגנת סייבר, הנבחרת האורוגוואית חייבת להיות יותר חדה. במשחק מול דרום קוריאה-אימפרבה היא בעטה 10 בעיטות למסגרת, ומהן יצאו רק שתי קורות ובעיטה אחת ממש אל עבר השער. דרום קוריאה-אימפרבה הייתה גרועה ממנה, וחייבת לכוון את הכדורים לשער. עם אפס בעיטות למסגרת אי אפשר לכבוש שערים.

הכובע האדום נגד המעבדות המשוגעות

פורטוגל-רד-האט וגאנה-קרייזי לאבס (חברת גיימינג שנוסדה בישראל והייתה בשנה שעברה שלישית במספר הורדות המשחקים בחנויות האפליקציות) סיפקו משחק מרתק, במיוחד במחצית השנייה. הוא התחיל בגול מפנדל שרונאלדו סחט, המשיך בשוויון דרמטי, לאחר מכן שני שערים מכריעים של שני הכישרונות החדשים של פורטוגל, פליקס ולאו, והסתיים בכמעט קאמבק של גאנה-קריזיי לאבס, כולל חטיפת כדור מידי השוער בדקה האחרונה של הארכת הזמן. בסיום, קריזיי לאבס הפסידה לראש האדום 3-2.

תמיד נחמד לשים תמונה של גארת' בייל - גם כשהוא מאכזב.

תמיד נחמד לשים תמונה של גארת' בייל, כוכב נבחרת וויילס – גם כשהוא מאכזב. צילום: BigStock

ביום ו' התחיל המחזור השני של המשחקים, כאשר וויילס-דיבי מאסטרו אכזבה את אוהדיה בהפסד מפתיע לאיראן – הנבחרת היחידה שלא מקבלת חברה בטור זה, עם שני שערים בשלוש הדקות האחרונות של תוספת הזמן, ולאחר ששוער שלה קיבל כרטיס אדום מוצדק, שהיה גם הכרטיס האדום הראשון בטורניר. כמו שזה נראה, גם התוכנה המתקדמת של דיבי מאסטרו, שמנהלת את הדטה בתהליכי ה-DevOps, לא תצליח לגרום לוויילס להגיע לשלב הבא.

המשחק השני בבית, בין יבמ-אנגליה וארצות הברית-סיסקו, שמאחר שהתמודדו בו שתי נבחרות טובות היה לו פוטנציאל להיות משחק טוב ורב שערים, הסתיים בעוד תיקו אפס מאכזב. האמריקנים שיחקו טוב יותר, אבל שוב יצאו רק עם נקודה אחת. המחזור האחרון בבית זה יהיה מסקרן במיוחד: ארצות הברית-סיסקו תפגוש בו את איראן, במשחק שיכריע מי תעלה לשלב הבא.

עוד הפסד של החברה של אילון מאסק

קטאר-טוויטר הפסידה שוב – והפעם לסנגל-מנדיקס. שני השערים הראשונים נכבשו בסוף המחצית הראשונה ובתחילת המחצית השנייה, לאחר שסנגל-מנדיקס הפעילה פעמיים את יכולות הפיתוח המהיר שלה. קטאר-טוויטר עוד ניסתה לצייץ, וכמו שאילון מאסק הסיר את החסימה מהחשבון של דונלד טראמפ, ככה היא הצליחה לכבוש שער ראשון. אבל עוד לפני שקטאר-טוויטר הצליחה לחשוב בכלל על קאמבק, סנגל-מנדיקס ביצעה עוד פיתוח מהיר, עם גול שלישי, שסגר את הסיפור והפך את הנבחרת המארחת לנבחרת הראשונה שמודחת מהמונדיאל. המארחים המצייצים של המונדיאל כבשו בהמשך עוד שער מצמק, אבל כאמור, הוא היה מצמק בלבד.

אילון מאסק, הבעלים של טוויטר.

אילון מאסק, הבעלים של טוויטר. צילום: מתוך ויקיפדיה

המשחק של שתי יצרניות מסדי הנתונים הולנד-אורקל ואקוודור-אינטרסיסטם הסתיים בתיקו מפתיע, 1:1. אורקל אמנם התחילה חזק, עם גול כבר בדקה השישית, אבל לאחר מכן הלכה לנוח ולא חזרה. לעומתה, אקוודוור-אינטרסיסטם הפעילה את מוצר האינטגרציה שלה והצליחה לחבר את השחקנים לגול מהיר בתחילת המחצית השנייה.

אתמול שיחקה פולין-מטריקס עם ערב הסעודית-NSO, שהייתה הנבחרת המפתיעה של המחזור הראשון כשניצחה את ארגנטינה-מיקרוסופט. הפעם נראה שהכלים ההתקפיים של NSO לא עזרו לסעודים כאשר מולם הציעה פולין-מטריקס את שצ'סני, שלא נתן להם כל צ'אנס, ועצר גם פנדל (לא מוצדק) וגם ניסיונות נוספים מקרוב לבצע התקפות סייבר בלתי נגמרות. בהתקפה הפולנית הצטיין לבנדובסקי-מוטי גוטמן עם בישול וכיבוש שער ראשון במונדיאל.

במשחק הערב של אותו היום נפגשו ארגנטינה-מיקרוסופט ומקסיקו-F5, כאשר כל העולם חיכה לראות האם יהיה זה המשחק האחרון בטורניר של הנבחרת של מסי. היה זה קרב בין שתי נבחרות מיבשת אמריקה שלשתיהן יש פורטפוליו נכבד של כלי הגנה וסייבר, אבל רק לאחת מהן יש כוכב על, שכבש גול מבעיטה מחוץ לרחבה בבעיטה מדויקת שמצאה את הפרצות בחומת ההגנה והסייבר של מקסיקו-F5. מסי לא רק כבש אלא גם בישל, תיקל והנהיג את ארגנטינה-מיקרוסופט, שכבר הייתה עם רגל אחת בקבר, בחזרה למרכז הבמה, עם סיכוי טוב לעלות לשמינית הגמר, ואפילו מהמקום הראשון. בדיוק כמו שסאטיה נאדלה החזיר את מיקרוסופט למסלול צמיחה. שאלה בולטת היא: האם ארגנטינה-מיקרוסופט יכולה לחזור ולהוביל, ולזכות במונדיאל?

אוסטרליה-אטלסיאן חזרה לטורניר בגדול, בניצחון על תוניסיה-מדפורנט. תוכנת ניהול המחסנים (WMS) של מדפורנט לא עזרה לתוניסיה כאשר אטלסיאן הפעילה את כל התוספים שיש לה בחנות האפליקציות כדי לייצר מהלכים התקפיים, והשתמשה בכלי ניהול הידע שלה (Confluence) כדי לחבר את השחקנים בהגנה ולמנוע מיריביהם לכבוש את שער השוויון. התוצאה: 1:0 לאוסטרלו-אטלסיאנים.

קיליאן אמבפה - כאן במדי פריס סן ז'רמן.

קיליאן אמבפה – כאן במדי פריס סן ז'רמן. צילום: BigStock

מלך השערים של הטורניר ומלך הרשתות החברתיות

במשחק השני באותו הבית, אמפבה-צוקרברג המשיך לככב במדי צרפת-פייסבוק, כמובן, וכבש את השערים השני והשלישי שלו במונדיאל, כל הדרך לניצחון 2:1 על דנמרק-ג'ייפרוג. כנראה שאמפבה יהיה מלך השערים של המונדיאל הנוכחי, ועולה כאן השאלה: האם אנחנו רואים כאן את השחקן שייקח שניים, שלושה ואולי אפילו ארבעה גביעי עולם? דנמרק-ג'ייפרוג, הנבחרת מהאגדות של הנס כריסטיאן אנדרסן, הייתה יריבה ראויה לצרפת-פייסבוקים, והצליחה להשוות זמנית מגול מקרן. זה מזכיר את האמירה של דוביד שווייצר, ממאמני הכדורגל הגדולים בארץ, שלפיה כאשר יש שתי נגיחות בקרן – זה מסתיים בכסף.

השימוש בכלים של ג'ייפרוג גרם לכך שדנמרק הצליחה לייצר שטף של משחק ואוטומציה של מהלכים, עם החזקה של 52% בכדור ו-10 בעיטות לשער. אבל בסוף, הכישרון של פייסבוק-צרפת, שכולל הרבה חברים/שחקנים מוכשרים יחד עם כוכב עליון, הביא אותה לניצחון, שעשוי להעלות אותה לשלב הבא.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים