סוד ההצלחה של פורטנייט על פי מר שיבולת

בעוד שהמשחק הפופולארי פורטנייט קיבל סטיגמה של משחק יריות חסר תבונה, שי בן בסט, חייל משוחרר שעובד בהיי-טק ומנהל ערוץ גיימינג מצליח ביוטיוב, מסביר למה זה לא נכון ומשתף בטיפים כיצד גם אתם תוכלו להקים ערוץ גיימינג מוצלח

19/02/2019 13:22
האם התובעים את אפיק גיימס "ירקדו" כל הדרך מבית המשפט? צילום אילוסטרציה: BigStock

"היי חברים כאן מר שיבולת" ככה אני מתחיל את הסרטונים שלי בדרך כלל, אבל אני מקדים את המאוחר,

קוראים לי שי בן-בסט ואני חייל משוחרר  שעובד בהיי-טק, לפני ארבעה חודשים התחלתי תחביב יחסית מיוחד – פתחתי ערוץ גיימינג שכיום יש לו מעל 3 מיליון צפיות וכמעט 35000 מנויים ,הוא כרגע בעיקר עוסק במשחק הפופלארי פורטנייט אבל אני גם מפרסם תוכן גיימינג כללי.

התוכן המרכזי שאני מכין מתקשר באופן עקיף לשירות הצבאי שלי. בצבא הייתי ביחידה טכנולוגית וחלק גדול מהתפקיד שלי דרש לעבוד עם ספרות באנגלית של אלפי עמודים על מערכות מחשוביות. סיכמתי את הספרות והסברתי דברים לאנשים. אחרי תקופה מסוימת שהרבה אנשים אמרו לי שהם אהבו את הסיכומים שלי, הבנתי שאני יחסית טוב בזה.

כך צץ הרעיון – רציתי לשלב את היכולת הזאת להסביר תוכן בפשטות ואת התחביב השני שלי, גיימינג.

הסרטון הכי גדול שלי בערוץ הוא חלק מסדרת סרטונים בשם "הסיפור של פורטנייט". בסרטון אני מסביר שבמשחק פורטנייט שקיבל סטיגמה של משחק יריות חסר מוח יש סיפור חבוי לא רשום ומאוד עמוק.

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של מר שיבולת 

אחד מהדברים העיקריים שאני משתדל לעשות הוא להשאיר את התוכן "ידידותי למשפחה" ולהחדיר לכל סרטון ערך מוסף, בין אם זה משהו סודי במשחק, הסבר על איך מחשב מעבד גרפיקה או ההבדל בין לאמה לאלפקה.

שאלו אותי כבר כמה פעמים, למה פורטנייט? בעיקרון, התשובה פשוטה: אני אוהב את המשחק, אבל כנראה שאם המשחק לא היה "מתפוצץ" למימדים שהוא נמצא בהם כיום, אולי לא הייתי מכיר אותו.

שתי סיבות להצלחה המסחררת

פורטנייט הוא משחק מבית היוצר של Epic Games. הוא משחק מסוג "באטל רויאל". המדובר בז׳אנר שהתחיל כהשראה מהסרט "באטל רויאל" שיצא בשנת 2000 וגם ככל הנראה היווה ההשראה ל"משחקי הרעב".

יש שתי סיבות עיקריות שלפי דעתי תרמו להצלחה הכבירה של המשחק. הסיבה הראשונה היא שהמשחק הוא משחק חינמי ונגיש עם גרפיקה לא כבדה בסטייל ציורי. משמעות הדבר היא שכולם יכולים להתקין את המשחק ולהיכנס אליו ישר בלי לשלם ובלי לדאוג האם המחשב שברשותם הוא "מחשב גיימינג ייעודי" שיכול להריץ את המשחק.

הסיבה הזאת גרמה למשחק לפנות לקהל יעד עצום ובסופו של דבר אפילו הביאה להוצאה של גירסה חינמית של המשחק לטלפונים הסלולריים.

שי בן-בסט, בעל ערוץ הגיימינג ביו-טיוב מר שיבולת. צילום עצמי

שי בן-בסט, בעל ערוץ הגיימינג ביוטיוב מר שיבולת. צילום עצמי

הסיבה השנייה היא חדשנות. פורטנייט הוא לא המשחק הראשון שהשתמש בקונספט של "באטל רויאל", הרי זו קטגוריה מאוד גדולה תחת קטגוריית "משחקי יריות" שהייתה קיימת שנים. מה שפורטנייט הביא לשולחן הוא טוויסט מעניין בז׳אנר בכך שהוא נתן לשחקן את היכולת לבנות. במקום לקבל מפה סטטית שתמיד נראית זהה, פתאום אנשים נאלצו להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה ולהבין כיצד לבנות הכי מהר או הכי בטוח, איך לאגף את האויב בשביל להשיג את היתרון, האם לבוא מימין, משמאל או אפילו לבנות מדרגות מעליו ולהשיג יתרון גובה?!

האלמנט הזה פתח עוד ממד אסטרטגי לז'אנר היריות שלא עלה בדעתם של אף אחד וסיפק למשחק עומק מיוחד שלא היה קיים בשוק באותה התקופה.

מה הטריק?

הרבה אנשים שואלים אותי: שי – מה הטריק? איך הגעת למצב הנוכחי רק בארבעה חודשים? או האם יש לי טיפים לשתף.

מן הסתם חלק גדול זה עניין של מזל, אבל הטיפ שלפי דעתי הכי עזר לערוץ שלי הוא ייחודיות וניראות, היה לי רעיון מאוד ספציפי לערוץ, שזה ליצור תוכן שלפי דעתי היה מחסור בו בארץ. את הלוגו ביקשתי ממעצבת גרפית שתעצב, על פי רעיון כללי שהיה לי, וכבר מהסרטונים הראשונים הבהרתי לאן אני רוצה שהערוץ יילך וניסיתי להפגין מקצועיות ולתת תחושה לצופה שיש הרבה מחשבה מאחורי כל סרטון ושהכל מתוכנן.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר

    וואו יפה אני אף פעם לא ידעתי את זה, מגניב.

  2. יוס ואחיו

    למה מר שיבולת? שי+בסט = שיבסטו.

  3. רון

    וואווווו ממש גיליתם לי את אמריקה.....

אירועים קרובים