פרסום בפייסבוק – הקידום הממומן הממוקד והמפולח ביותר

פייסבוק (Facebook), כידוע, הינה רשת חברתית אינטרנטית. בימים אלו מלאו לה 6 שנים. על פי הפרסומים העדכניים מספר חבריה חצה לאחרונה את קו ה-400 מליון. רשת הפייסבוק איננה גובה תשלום בגין הרישום והחברות בה. המשתמשים נוהגים להעלות בה פרטים אישיים עדכניים אודות תחביביהם ותחומי העניין שלהם, פעילויותיהם בשעות הפנאי, העדפותיהם אישיות, מצבם המשפחתי וכן נתוני מין, מגדר וגיל. הם חולקים ביניהם חוויות, מעלים רשמים על ה-"קיר",משוחחים ומשתפים בתמונות. רבים מהם מצטרפים לקבוצות ברשת, נרשמים כמעריצים ובוחרים אפליקציות ויישומים…

יוצא איפוא כי פייסבוק בקיאה בכל התכונות האישיות של חבריה ומאגרי המידע שלה אוצרים בקרבם מידע רב אודותיהם. מידע זה לא יסולא בפז ואכן פייסבוק החלה למנף נכס זה. לאחרונה החלה הרשת לספק שירות של מודעות פרסום המפוזרות על פני האתר ואשר מכוונות לעיניהם של החברים הרשומים. כך נפתחה בפני בתי העסק בעולם ובישראל אפשרות פרסום חדשה וממוקדת.
אפשרות זו עולה בקנה אחד עם מגמה שהולכת ומתפשטת בתחום הפרסום ברשת. על פי מגמה זו התאמת המודעה לפרופיל האישי של הגולש עשויה להניב תוצאות איכותיות יותר. הנתונים אשר יש לפייסבוק אודות חבריה מסייעים לפלח בצורה מדויקת יותר, בהשוואה למודעות הממומנות של גוגל (Google), את הקהל בפניו תוצג המודעה.

עיצוב המודעה
בדומה למודעות הממומנות בגוגל, גם כאן מבנה המודעה קבוע ומוגדר. כותרת המודעה יכולה להכיל עד 25 תווים ואילו גוף המודעה – עד 135 תווים. המערכת תומכת בתמונות. אנו ממליצים לכם להינות מפונקציה זו ולהוסיף תמונה למודעה.

דף הנחיתה
דף נחיתה הוא כידוע אותו הדף אליו יגיע הגולש לאחר שהקליק על המודעה. מערכת המודעות של פייסבוק גמישה ומאפשרת לכם לחבר את המודעה אחד משני סוגי הדפים הבאים: לדף בפייסבוק (במידה והינכם מנהלים דף פרופיל, אירוע או קבוצה ברשת החברתית, תוכלו לבחור זאת מתוך תפריט אפשרות) או לחילופין לאתר אינטרנט חיצוני.

התמקדות ופילוח
יתרונו המובהק של הפרסום בפייסבוק הינו כאמור האפשרות להגיע לקהל יעד ממוקד התואם את מטרתכם ואת פלח השוק אליו אתם מכוונים. שיטוט בפייסבוק מצביע על כך שעסקים ישראליים אמנם משתמשים באופציה זו. עורכי דין גילו לאחרונה בדף שלהם פרסומת של שירותים לעורכי דין המוצגת לעורכי דין בלבד. חברים הרשומים בקבוצה התומכת בשמירת הסביבה נחשפו לקמפיין של חברה המתמחה בשיווק אינטרנטי של מוצרים ירוקים ושל כלים חד פעמיים מתכלים.

המערכת מאפשרת לבצע פילוח קהל יעד על פי קטגוריות שונות. ספרתי במערכת 12 פרמטרים להשגת מיקוד יעיל בפרסום שלכם:

  • מיקום גיאוגרפי- מיקוד על פי מדינה. על פי כתובת ה-IP ופרטי הפרופיל של המשתמש
  • גיל
  • תאריך לידה (יום הולדת) – מודעות למי שחוגג את יום הולדתו
  • מין
  • שפות – פנייה לדוברי שפה מסוימת
  • מתעניין – מגדר
  • השכלה – בחירה בין בוגרי אוניברסיטה / מכללה, סטודנטים או תלמידי תיכון
  • מקומות עבודה – התמקדות בתחום תעסוקתי או בפנייה למקומות עבודה ספציפיים
  • מילות מפתח -פרטים מפרופיל המשתמש: תחביבים, תחומי עניין, ספרים, תוכניות טלביזיה, וסרטונים אהובים ועוד
  • סטטוס – רווק, במערכת יחסים, מאורס או נשוי
  • התקשרויות – פניה לחברים שנרשמו לקבוצות חברתיות, לאירועים, כמעריצים ועוד
  • חברים הקשורים אל – פניה אל חברים אשר החברים שלהם… נרשמו לקבוצות חברתיות, אירועים וכדו'

הערכת היקף קהל היעד
בסיום מילוי הפרמטרים מציגה המערכת את היקף קהל היעד המוערך. בניסיון שערכתי בניתי מודעת פרסומות המיועדת לתלמידי תיכון. המערכת הציגה בפני את הנתון של 23,840 חברים פעילים העונים על קריטריונים אלו. המשכתי ומילאתי כמילת מפתח את הביטוי "מכבי חיפה" וקיבלתי הערכה מעודכנת של 400 חברים – תלמידי תיכון האוהדים את מכבי חיפה.

הגדרת מועדי הקמפיין
ניתן להגדיר ולהגביל את משך הקמפיין. יש הטוענים כי בסופי השבוע מרבים החברים להיכנס למערכת. שקלו להציג את הקמפיין שלכם בימים אלו.

הגדרת תקציב הקמפיין
לבחירתכם שני מודלים של תשלום: מחיר לכל הקלקה או מחיר לכל אלף הופעות של המודעה.
המערכת תומכת בהקצאת תקציב יומי מירבי לכל מודעה, וכן לכל לקליק או לכל אלף חשיפות.

מעקב, בקרה וסטטיסטיקות
מערכת המודעות של פייסבוק מכילה דיווחים מפורטים לשירות המפרסמים. כמקובל בקמפיינים מסוג זה מספקת המערכת מידע אודות ביצועי הקמפיין. בנוסף מועברים נתונים דמוגראפיים ופרטי פרופיל של החברים אשר הקליקו על המודעה והתעניינו בה. כמו בכל קמפיין וירטואלי אחר שאתם מעלים לרשת, כך גם כאן חשוב לעקוב אחריו בימים הראשונים. עקבו אחר הביצועים בימי השבוע השונים ובדקו אם חלה עליה בסוף השבוע.

בהצלחה!

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון יוגב

    נכון להרגע רשומים בפייסבוק קרוב לחצי מיליארד משתמשים פעילים, מהם לפחות מחצית נכנסים מדי יום לבדוק מה מתרחש בזירה הזו. רק במרץ 2010 נתבשרנו שפייסבוק עברה את גוגל בפופולריות שלה בארה"ב. תתחילו להתייחס לפרסום בפייסבוק יוצר ברצינות....

  2. עידן אינדיבידואל

    פרסום בפייסבוק מעולה עבור מיתוג של עסקים. המשתמשים השונים רואים את המודעות אלפי פעמים וברגע שירצו לקנות מוצר כלשהו הם יזכרו בפרסומת שראו בפייסבוק. השלב שלאחר מכן הוא החיפוש של הרוכש הפוטנציאלי במנוע החיפוש של גוגל וכאן נכנס תחום פרסום בגוגל - חייבים לתת תוקף לפרסום בפייסבוק.

  3. זיו גל

    הכותרת קצת מטעה. גוגל נשאר וכנראה ישאר יותר ממוקד. מעל 90% מהקמפיינים יותר מצליחים בגוגל מאשר בפייסבוק וההוכחה הטובה ביותר לכך היא הרווחיות של גוגל מול הרווחיות של פייסבוק.

אירועים קרובים