גם אבו מאזן רוצה דטה-סנטר

אפילו מיתון כלכלי, כמו זה שענף ה-ICT מתאושש ממנו בימים אלה, לא יצליח לעצור את שוק הדטה-סנטרים הסוער ● אם תשאלו את שמעון אברבנאל - מנכ"ל APC ישראל, ואת דוד לחנה - מנכ"ל סומת מערכות, המפיצה ומשווקת את מוצרי APC בארץ - השוק רק הולך וגדל ● מסתבר שהתסיסה לא נעצרת פה, ומתרחבת גם לרשות הפלשתינית ● רק תשאלו את מחמוד אבאס...

המיתון האחרון אמנם השפיע על שוק הדטה-סנטרים בישראל, אך ההשפעה הזו היתה מזערית. כך לפחות טוענים שמעון אברבנאל – מנכ"ל APC ישראל, שמתמחה בטכנולוגיה לקירור חדרי מחשב, ודוד לחנה – מנכ"ל סומת מערכות, המפיצה ומשווקת את מוצרי APC בארץ. "ההשפעה העיקרית היתה בדחיית פרויקטים", אומר אברבנאל, "אבל לקוחות הבינו שהם חייבים להכין תשתיות לדחיסת אנרגיה ולהקטנת חשבונות החשמל. אנו מרגישים שהברז השתחרר בזמן האחרון, ושיש גידול של עשרות אחוזים בביקוש".

הגידול, מסתבר, לא נעצר בישראל – גם הרשות הפלשתינית החלה לבדוק פתרונות IT בארץ. אברבנאל מספר, כי הוא מנהל את הפעילות ברשות בשם חברת APC, שמהווה כיום חטיבה עצמאית בתוך שניידר אלקטריק – ענק חשמל צרפתי, שרכש את החברה האמריקנית לפני ארבע שנים. אברבנאל אומר, כי עיקר הפעילות היא ברמאללה ומתבצעת באמצעות שני שותפים עסקיים שנכנסים לישראל ויוצאים ממנה בתדירות גבוהה.

באופן טבעי, אנשי הרשות לא אוהבים להרחיב את הדיבור על עסקיהם עם ישראל, אולם אברבנאל יודע לומר לנו שגם שם היתה ירידה במכירות ב-2009, אך כעת מתנהלים שני פרויקטים גדולים שם: הראשון הוא הקמת שני חדרי מחשב משוכללים עבור ספק הסלולר החדש של הרשות, והשני הוא הקמת חדר מחשב למחמוד אבאס אבו מאזן בכבודו ובעצמו. במקביל, עתיד להתחיל בקרוב פרויקט להקמת חדר מחשב עבור תחנת הטלוויזיה הלוויינית החדשה ברשות.

שמעון אברבנאל הוא מוותיקי ענף ה-IT בישראל. בעברו עבד בא.מ.ת מיחשוב ובסניף המקומי של סאן (Sun), ולפני ארבע שנים הקים את APC ישראל. 70% מפעילות APC ישראל כיום היא ממכירת פתרונות. החברה מעסיקה מספר עובדים מצומצם, ומחזור מכירותיה נאמד בכ-20 מיליון דולרים בשנה. מוצרי הדגל של APC הם ספקי כוח ומערכות UPS. ההתמחות הבינלאומית שלה היא מכשירי UPS מיוחדים לחדרי מחשב, ביחידות מודולריות של 25KVA ועד 500KVA.

לדברי אברבנאל, APC מחזיקה כ-50% משוק חדרי המחשב בישראל. הוא צופה גידול של בין 20% ל-30% מדי שנה בשנים הבאות, עקב התפתחות ועליית הצורך בתשתיות, והצורך של כל חברות המחשבים להחליף את כל חדרי המחשב עקב שינוי מערכי המיחשוב, והדרישות החדשות לאופן הקירור. הוא אומר, כי הטרנד של שרתי הלהב ששטף את חדרי המחשב בארגונים התברר כמקור לבזבוז אנרגיה, "כי הוא גרם למיקום מספר רב של ספקי כוח בארון אחד – עובדה שהקשתה על קירורו".

לדבריו, "זמינות חדר מחשב בנויה על יעילות ועל קירור המערכות. היום ברור שקירור תת-רצפתי של כלל חדר המחשב הוא פתרון יקר ולא יעיל. הראייה לכך היא המספר הגדול של ארונות מחשב שאינם מלאים לכל הגובה, כי החלק העליון שלהם אינו מקורר וחם מדי", הוא מסביר ומציין, כי לחברה יש כמה הסכמי OEM, לרבות עם יבמ (IBM). "במסגרת זו, אנו מספקים את כל התשתית לחברת XIV, ובונים עבורם חדר מחשב גדול במרכז עזריאלי".

דוד לחנה, מנכ"ל סומת מערכות, השותף העסקי הבכיר של אברבנאל המפיץ את מוצריה בארץ מסכים, כי שנת 2009 היתה שנה טובה לדטה-סנטרים, למרות המיתון. למרות זאת, לדבריו, ההתמודדות עם מנהלי הכספים והמנמ"רים אינה פשוטה, כי הקמת חדר מחשב היא הוצאה לא קטנה. "אם אתם רוצים לבנות חדר מחשב חדש בשטח של 200 מ"ר, כדאי שתשימו בצד כ-300 אלף דולרים", הוא אומר. לדבריו, הסכום הזה לא כולל את ציוד המיחשוב עצמו. החישוב, הסביר, מבוסס על 1,500 דולרים למ"ר, עם ממוצע צריכה של בין שבעה לעשרה קילו-וואט חשמל לארון מחשבים. לחנה מדגיש, כי מנהלי כספים לא נופלים מהכסא כשהם שומעים את הסכומים הללו,  ומבינים שמדובר בהשקעה.

גם דוד לחנה הוא איש IT ותיק. בין היתר, עבד בעבר בנטקום ואקססקום. כיום הוא משמש, כאמור, כמנכ"ל סומת מערכות, שהוקמה לפני שנתיים כתחום בסומת טכנולוגיות. בעקבות מיזוג APC עם שניידר אלקטריק, הגיעה הפעילות של APC אליהם, והוקמה לה סומת מערכות – חברת ההפצה היחידה בישראל שמתמקדת בחדרי מחשב תוך עבודה בלעדית עם משווקים ואינטגרטורים שותפים, ביניהם בינת יישום, מגלקום, שמרד, גירית, טרייטק, ושותפי OEM, כמו ורינט, ECI, ראדא, קדנט, רפאל, אלביט ועוד. סומת מערכות מעסיקה שמונה עובדים ומייצגת גם חברות נוספות, המספקות פתרונות משלימים לחדרי מחשב.

השורה התחתונה: חדרי המחשב חוזרים לזירה, ותהיה שם הרבה מאוד אנרגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים