חדשנות ללא גבולות

רשימת 500 החברות החדשניות של InformationWeek האמריקני מעידה על כך שהמיתון הכבד בארצות הברית היה המניע המרכזי בקבלת ההחלטות של ארגונים לגבי השקעותיהם ב-IT, ככלי למימוש היעדים האסטרטגיים שלהם ● ההפתעה: דווקא חברות ה-IT הבינלאומיות לא מופיעות בראש הטבלה ● הסנדלר הולך יחף?

מזה 21 שנה ברציפות מדרג עמיתנו האמריקני InformationWeek את 500 החברות האמריקניות שמצטיינות בחדשנות, כאשר הקריטריון המרכזי הוא כמובן השקעה ב-IT, אבל הוא לא היחיד. לגמרי לא במפתיע, מציינים עורכי השבועון, שהחדשנות הייתה גורם מאוד בולט בהתנהגותם של ארגונים – למרות ועל אף המיתון. כך, יותר ויותר חברות ענק, דוגמת קוקה-קולה, גילו את היכולות של ה-Web ככלי למיקסום האסטרטגיה העסקית.

בשנה זו בלטה מאוד המוטיבציה של הארגונים לשמור ולשמר את החדשנות שכבר נעשתה, מתוך רצון לחפש רעיונות מקוריים שיסייעו להתייעל ולשרוד את המיתון הקשה שאפיין את השנה האחרונה. על פי העורכים, יש קו אחד שמחבר בין מרבית החברות שדורגו: החדשנות משדרגת את מעמדו של המנמ"ר בארגון, שמספק לא רק פתרונות IT לקומת ההנהלה, אלא פתרונות אמיתיים שתואמים את היעדים של הארגון.

ברשימה ניתן למצוא חברות שירותי בריאות, למשל, שמנצלות את ה-Web כדי לתקשר טוב יותר עם המטופלים שלהן, במיוחד כאשר מדובר בבית חולים לילדים, שדורג במקום השני, בין היתר, כי הצטיין בשיפור השירות לאמהות של אותם ילדים שהיו מאושפזים שם.

הסנדלר הולך יחף?

רשימת ה-500 כוללת כמובן גם את חברות המיחשוב הגדולות בעולם. אלו הן חברות שחדשנות צריכה להיות בראש סדרי העדיפויות שלהן, בין היתר מפני שהן מוכרות אותה ללקוחות שלהן, שמככבים בטבלה הרבה לפניהן. זהו, לדעת כותב שורות אלו, החלק המאכזב של טבלת ה-500. היחידה שמצילה את כבודו של ענף ה-IT היא Salesforce.com, שניצבת במקום החמישי, אחרי ארבע חברות מתחום הפיננסים, הבריאות והקמעונות. HP ניצבת במקום ה-12 בטבלה, והרבה אחריה – במקום ה-26 – ניצבת ענקית האיחסון נט-אפ (NetApp). גוגל (Google), מסמלי החדשנות, מוקמה רק במקום ה-32 המאכזב, כשאחריה יבמ (IBM), שמסתפקת במקום ה-40.

נס טכנולוגיות הישראלית הגיעה הפעם למקום ה-54. הרחק-הרחק מטה, במקום ה-168, נמצאת VMware. בהמשך, מצוינות דל (Dell) במקום ה-170, ג'וניפר (Juniper) במקום ה-221 ואחרונה מבין חברות ה-IT – פוליקום (Polycom) במקום ה-243.

IT בראש שלהן?

אפשר אולי להסביר את הדירוג הלא-כל-כך-מחמיא בתשובות לכמה שאלות שהפנו מנהלי הסקר האמריקני לארגונים שנכללו ברשימת ה-500. בין היתר נבדקה השאלה, עד כמה ה-IT מהווה פקטור מרכזי בהחלטה של ארגונים להשקיע כדי ליצור רווחיות ישירה. התוצאות השנה זהות לשנה שעברה: רק 14% מהארגונים ברשימה השיבו בחיוב לשאלה זו. 37% אמרו שה-IT נמצא בסדר עדיפות גבוהה, אבל לא קריטי בהיבט יצירת הכנסות מיידית.

שאלה נוספת היתה, כיצד תבוא לידי ביטוי החדשנות בארגון שלך בשנה זו? 60% השיבו, כי הם יפנו את המשאבים להפוך את העסקים ליעילים יותר, והיתר יפנו את המשאבים לצמצום הוצאות ולקבלת מידע עסקי טוב ואמין יותר.

אילו טכנולוגיות Web היו הכי פופולריות ברשימת החדשנות? 78% השיבו, כי השנה הם השקיעו מאמצים בהטמעת כלי Wiki, בלוגים ורשתות חברתיות, לצורך שיפור השיתופיות הפנים ארגונית. 61% השקיעו בתוכנה כשירות (SaaS), ורק רבע מהנשאלים הפנו משאבים לטובת חווית משתמש טובה יותר.

נתון מעניין נוסף הוא ההתייחסות למיקור-חוץ. בניגוד לסברה מתחילת המיתון, 57% מהחברות שמוגדרות כגלובליות, ממשיכות לעבוד במודל מיקור-חוץ עם ספקים מחוץ ליבשת. 36% מבצעים מיקור-חוץ לתהליכים עסקיים, והיתר עושים את זה באמצעות אגפי ה-IT.

לבסוף, הגיעה השאלה שאי אפשר היה להימנע ממנה: למי מדווח המנמ"ר בארגון? 41% מדווחים למנכ"ל, 23% למנהל הכספים, 16% ל-COO והיתר – לבעלי תפקידים שונים בהנהלת הארגון.

את הדירוג המלא ניתן למצוא באתר InformationWeek, בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים