מכרז המיחשוב: הסתיים שלב השאלות

הספקים שאלו והממשלה השיבה, אך סערת הרוחות סביב מכרז המיחשוב הממשלתי מסרבת לגווע ● חברות האינטגרציה מאיימות שלא לגשת למכרז, הממשלה לא מתרגשת, והחגיגה - בעיצומה

בעת כתיבת שורות אלו עומד משרד האוצר לפרסם באתר המכרזים את תשובותיו לשאלות ולהערות הספקים בנוגע למכרז המיחשוב הממשלתי הגדול, שמעורר סערה ציבורית גדולה. בעקבות פרסום המכרז, הוגשו לעורכיו עשרות שאלות. לאחר שלב התשובות הראשון, נערך כנס ספקים ב-14 במאי, שם הועלו שאלות נוספות. אתמול (ה') סיימו אנשי האוצר לנסח את התשובות, שכאמור יפורסמו ברשת בתוך כמה שעות. במשרד האוצר אומרים, כי בכך תם שלב השאלות והתשובות והמכרז יוצא לדרך.

השינוי העיקרי שעליו מצביעים באוצר, הוא היענות לטענות רבות שהופנו בנושא התקורה של החברות בשיטת הקוסט פלוס. כזכור, אחת הטענות המרכזיות היתה שהמכרז הופך את החברות בענף לחברות כוח אדם. לפיכך, החליטו עורכי המכרז, כי התקורה תוצא אל מחוץ לתחרות בין החברות, והיא תעמוד על שיעור מקסימלי של 12.5% כמובן שכל חברה יכולה להתחרות על פחות מזה, אבל לא תהיה מלחמה של ממש בין החברות לגבי מי יוריד או יעלה את התקורה. בכך, מקווים באוצר להרגיע חלק גדול ממוקדי ההתנגדות.

כעת נשאלת שאלת מיליון הדולר: מי ייגש למכרז ומי יישאר בחוץ. במיוחד נשואות העיניים אל החברות הגדולות: נס טכנולוגיות, מטריקס, טלדור, מלם-תים, One1 וEDS מקבוצת HP , ויעל.הערפל בשוק סביב נושא זה הוא רב, ומנהלי החברות הגדולות מעדיפים שלא לגלות מה החליטו. היחידה שהצהירה על כוונתה היא טלדור, שהולכת להתחרות במכרז יחד עם חברת שילוב. יתר המנהלים אומרים בשיחות סגורות, כי האפשרות שהפעם הם יהיו מחוץ למשחק אינה דמיונית. בסביבת משרד האוצר אומרים שלא לציטוט, כי ברור שכל הספקים ייגשו, למרות כל הביקורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים