קידום ברשת: כך תיערכו נכונה לשינוי הצפוי בדפי הפייסבוק

מנמ"ר ומנהל שיווק, ב-1 באפריל כל מה שידעת על עמודי המעריצים בפייסבוק - יתהפך ● חמישה הדגשים לדפי הפייסבוק החדשים שאתם חייבים להכיר

במאבק על השליטה ברשת, תעלה בקרוב פייסבוק (Facebook) מדרגה נוספת. הרשת החברתית הפופולארית מבקשת להפוך את דפי העסק (דפי האוהדים) לאתרים במלוא מובן המילה, או כפי שהיא מצהירה במיילים שנשלחו על ידה לאחרונה לכל מנהלי הדפים: Manage everything in one place.

לפני מספר חודשים, כידוע, שינתה פייסבוק את העיצוב ואת ממשק המשתמש של הפרופילים האישיים. השינוי כלל בעיקר מעבר לתצוגה של ציר זמן (Timeline) והוספת תמונת באנר גדולה, כמקובל באתרי אינטרנט. היה זה מהלך מקדים והכנה לקראת הטמעת פורמט דומה גם בדפי האוהדים. ואמנם, פייסבוק הכריזה באחרונה, כי בסוף החודש ישתנו כל דפי העסק באופן מהותי. כך, הודיעה החברה, כי על כל דף אוהדים להתאים את עצמו לעיצוב ולפונקציונאליות החדשים עד סוף מרץ2012 . במועד זה, כל מה שידעתם על עמודי המעריצים בפייסבוק – יתהפך. המדובר במגוון שינויים – החל ברמת התצוגה והעיצוב ועד לרמת האסטרטגיה.

אני ממליצה לכל מי שמתעניין בשיווק ברשת להיערך לשינויים אלו, שכן כל הפעילות הארגונית והעסקית בפייסבוק עומדת להשתנות. זכרו: בעוד כעשרה ימים כל דפי הפייסבוק יועברו באופן שרירותי אל העיצוב החדש.

מה הם השינויים העיקריים ומהן ההשלכות השיווקיות על המשווקים? להלן חמשת הדגשים לתשומת ליבכם:

1.    עיצוב חדש – תמונה מזמינה וציר זמן
העיצוב החדש וממשק המשתמש מקצים שטח גדול מאוד לתמונה המרכזית של הדף, ה-Facebook Cover Image, המוצבת לתפארת בראש הדף, כמקובל בכל אתר ברשת (זוכרים? פייסבוק מבקש להפוך את הדף לאתר אינטרנט). המטרה היא להציג תמונה משכנעת, המבליטה ומדגישה את המותג העסקי. מימדי התמונה המומלצים הינם 851 פיקסלים לרוחב ו-315 פיקסלים לגובה, כך שתצטרכו לייצר תמונות תואמות למבנה זה.

אני ממליצה לנצל הזדמנות עסקית זו ולשבץ תמונה אשר מחזקת את המותג שלכם. לתשומת ליבכם, ההנחיות לגבי התמונות מחמירות ומגבילות: על פי תנאי השימוש לא תוכלו לשלב בהן מידע פרסומי, מחירים, פרטי יצירת קשר, הנעה לפעולה או הזמנה ל-"לייק" או לשיתוף.

2.    הודעות ומסרים אישיים
בעלי דף עסק יוכלו מעתה לתקשר עם האוהדים והמשתמשים שלהם באמצעות מסרים אישיים. משמעות הדבר הינה ששיחות ומסרים שבוצעו עד כה בצורה "ציבורית", יוכלו להתבצע כעת באופן פרטי, אם נדרש. גם זו תכונה המאפיינת אתרי אינטרנט, יותר מאשר מדיה חברתית. הדבר יאפשר מעורבות אינטימית יותר עם לקוחות פוטנציאליים.

3.    סופו של טאב הנחיתה
בעיצוב הקודם ניתן היה להגדיר איזה טאב יהווה את דף הכניסה לעמוד. הדבר אפשר למנהל הדף לשלוט במה שהוצג כברירת מחדל ברגע שהמשתמש נכנס לעמוד שלו. החל מה-1 באפריל לא תוכלו יותר להוביל משתמשים ללשונית מותאמת. כך, הלקוח הפוטנציאלי יגיע ישירות לקיר ה-Timeline שלכם. לדבר השפעה רבה על האסטרטגיה באמצעותה תוכלו לגייס מעריצים לדף שלכם. ועל כך, אם תרצו, נרחיב במאמר אחר בעתיד.

4.    רק ארבע לשוניות גלויות
בעיצוב הישן, כל הלשוניות הוצגו בצידו של הדף. גם פה חל שינוי. הדף החדש מאפשר רק ארבע לשוניות גלויות. משמעות הדבר הוא, שעליכם לבחור בחוכמה אלו לשוניות ברצונכם למקם כאן. לידיעתכם, טאב התמונות איננו ניתן להעברה או לשינוי, אולם ביכולתכם לשלוט על שלוש לשוניות אחרות אותן הייתם רוצים להציג. כדי לגלות את שאר הלשוניות שלכם, על המשתמשים יהיה להרחיב את לוח הלשוניות על ידי לחיצה בתיבה הנפתחת. אני ממליצה למשווקים לבחור בקפידה את שלוש הלשוניות העליונות, שכן הן תהיינה אחד הדברים הראשונים שהמשתמשים יבחינו בהם בעת האינטראקציה עם המותג שלכם בפייסבוק.

5.    הבלטת תוכן בדף על ידי שימוש בנעץ
מעתה תוכלו "לנעוץ" (PIN) כל תוכן שתבקשו להציג בחלק העליון של ה-Timeline. הדבר יאפשר לכם להבליט מידע כגון פוסטים בבלוג, תמונות או הזמנה לפעולה. הנעץ מסומן בדף הפייסבוק בסימון כתום בצד ימין למעלה.

מכיוון שאין יותר ביכולתכם להגדיר את דף הנחיתה, אמליץ להשתמש בהצמדת פריטים לחלקו העליון של ציר הזמן כאסטרטגיית "Go-to" שלכם. באמצעות פיצ'ר זה, תוכלו להדגיש תוכן חדש ומעניין. אני מעריכה כי בקרוב נגלה שהמותגים המנוסים יעצבו הודעות ייחודיות במיוחד בשביל לנעוץ אותן. הם יעשו זאת על ידי העלאת תמונות, הזמנה לפעולה (מעוצבת היטב), אמירה על ערך המותג או הודעה הקוראת למשתמש ללחוץ על אחת התוויות מתחת לתמונת ה-Facebook Cover image.

לסיכום: השינוי הקרב של דפי המותגים בפייסבוק בהחלט ינער את הפעילות בקרב משווקי המדיה החברתית. דבר אחד בטוח: לתוכן אותו תציבו בדף, ואשר יוצג מעתה בפורמט של ציר זמן, חשיבות רבה. מותגים אשר יקפידו לייצר באורח קבע תוכן רלוונטי ועדכני וישכילו להשתמש בפורמט החדש בתבונה, יזכו בתשומת לב המשתמשים. כל האחרים עלולים להישאר מאחור.

אז מה אתם חושבים על השינויים החדשים? האם הארגון שלכם ישנה את אסטרטגיית השיווק שלו בפייסבוק? שתפו אותנו במחשבותיכם בהערות למטה.

הכותבת הינה מומחית בשיווק ברשתות חברתיות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים