תוכן שיווקי

"אנו מסייעים ללקוחות לפשט את התשתיות – כדי שיוכלו להתחיל בתהליכי חדשנות"

04/05/2020 11:32
מליסה די דונטו, מנכ"לית SUSE. צילום: יח"צ

SUSE היא החברה העצמאית הגדולה ביותר בתחום הקוד הפתוח ומהחלוצות בעולם זה, כמי שהייתה הראשונה שהשיקה מערכות מבוססות לינוקס לארגונים. על אף שעברה מיזוגים ורכישות, SUSE המשיכה להוביל את עולם הקוד הפתוח, ובעיקר הצליחה לשמור על עקרונות של יושרה מקצועית ונאמנות כתפיסת עולם הנשענת על קהיליית האופן סורס – מעבר להיבט הטכנולוגי. היא שימרה את העקרון של Tried and tested למוצריה ושמרה על תפיסה שמרנית בתוכניות ההתרחבות שלה, לפחות עד לאחרונה.

המינוי של מליסה די דונטו לתפקיד מנכ"לית החברה היה צעד שהפתיע רבים בשוק. מאז נכנסה לתפקידה ביולי האחרון, היא לא שקטה על השמרים והחלה ליישם שינויים משמעותיים בחברה – החל מתהליך פיתוח פנים ארגוני ובניית תרבות מכילה ומגוונת ועד ליצירת דגש על טכנולוגיות מתפתחות.

די דונטו לא הגיעה לחברה עם רקע בתחום הקוד הפתוח. במהלך 25 השנים שלה בשוק הטכנולוגיה, הקשר שלה עם SUSE היה מהצד השני, כלקוחה של החברה – מה שנתן לה נקודת מבט ייחודית. אך מבחינתה, היא מסתכלת על העתיד ולא על העבר: "בעוד שאני לחלוטין מעריכה ומוקירה את ההישגים של SUSE עד כה וכן את התרבות הארגונית שמאפיינת אותה, המיקוד שלי כעת הוא רק בעתיד המזהיר שלה", אמרה.

לאחר יותר מתשעה חודשים בחברה, יש לדי דונטו תמונה ברורה לגבי SUSE, במיוחד בכל הקשור ליישום טכנולוגיות חדשניות בקרב לקוחותיה. רבים מלקוחות החברה החלו רק לנצל את היתרונות של הענן תך כדי הטמעת טכנולוגיות חדשות על מנת לפשט תהליכים עסקיים, אך בפועל, הם הפכו למורכבים יותר. זו הפכה משימה מאתגרת לחבר בין מערכות הלגאסי ובמקביל ליישם טכנולוגיות מתקדמות וחדשות יותר, דוגמת תשתיות מבוססות ענן, מערכות קוברנטיס ולימודי מכונה. כלומר, הלקוחות מעוניינים לעדכן את מערכות הלגאסי שלהם ואת עומסי העבודה, אך לא יכולים לעשות זאת בגלל הסביבות המורכבות שבהן הם פועלים. הם לא מסוגלים לתת מענה מהיר להזדמנויות חדשות ולהקדים את המתחרים שלהם, והשאלה שרבים מהם שואלים היא: האם מדובר בטכנולוגיות נוצצות בלבד או בכאלה שבאמת יכולות להאיץ את יעדיהם העסקיים?

חברה שמרנית? חברה חדשנית!

בראיון שהעניקה באחרונה למגזין Linux.com, די דונטו סיפרה לכתב סוופניל בהארטיה על תפיסת העולם שהיא מובילה ב-SUSE. "עלינו לסייע ללקוחות שלנו לפשט את התשתיות וסביבות העבודה שלהם כדי שיוכלו להתחיל בתהליכי חדשנות ולהטמיע טכנולוגיות חדשות", אמרה. "לכן, בעוד SUSE ממשיכה להתמקד בליבת טכנולוגיות, ובראשן Linux OS, היא תשקיע במקביל בדור הבא של הטכנולוגיה הזו, כגון Kubic ו-MicroOS, שמשנות את אופן היישום של לינוקס וצורת הניהול והתפעול שלה".

"אנחנו הולכים להמציא מחדש את האופן שבו משתמשים במערכות ההפעלה ולהבטיח שאנחנו מספקים פתרונות שיעזרו ללקוחות שלנו", ציינה. "המטרה היא לעשות אופטימיזציה של הסביבה שלהם, ליצור מרכיבים אוטומטיים כדי שיישומים יעבדו ביעילות גבוהה יותר ובצורה מתקדמת יותר. זו המהות של SUSE – חברה שמייצרת חדשנות. אנחנו אמנם לא לגמרי שם, אך זהו המיקוד שלנו כרגע".

הדברים של די דונטו באים על רקע התפיסה של SUSE כשמרנית, ודאי בהשוואה למתחרה, רד-האט, שריכזה אליה תשומת לב רבה יותר בשוק. "לא נהגנו לקחת סיכונים עד היום", היא הודתה. אלא שלדבריה, הגישה עומדת להשתנות, והיא מציבה יעד שאפתני: "אנו נכפיל את היקף החברה עד 2023. אנחנו צריכים לטפס מחברה של פחות מחצי מיליארד דולר הכנסות להיקף של מיליארד". לדבריה, היעד יושג באמצעות גידול אורגני של החברה וכן רכישות, גיוס כוח אדם איכותי ופיתוח.

כחברה מובילה בתחום הקוד הפתוח, היא מתכוונת לשים דגש על המרכזיות של התפיסה בעולם הפיתוח. די דונטו סיפרה כי "הייתי בכנס טכנולוגי באחרונה וכל המשתתפים דיברו על Crowd sourcing ועל חשיבות הקהילה במהלך הפיתוח. ביקשתי את זכות הדיבור ושאלתי: האם אתם לא שמעתם מעולם על קוד פתוח? אנשים לא מודעים כמה פוטנציאל יש בקוד פתוח. הוא יכול לשנות לחלוטין את הפיתוח ולחולל רעידת אדמה של ממש, והוא יתפוס לתפוס עמדה מרכזית וגבוהה יותר מאשר אי פעם".

אחד היעדים הגלובליים של SUSE: השוק הישראלי

השינויים שדי דונטו מחוללת משפיעים גם על פעילות החברה ברמה הגלובלית, כולל בישראל. לאחר שביצעה במשך מספר שנים פעילות עסקית בישראל עם חברות דוגמת יבמ וסיילספורס, ויצרה רשת שותפים ועם מרכזי פיתוח, אחת ההחלטות הראשונות שקיבלה עם כניסתה לתפקיד הייתה לבסס את פעילות SUSE בארץ. אמנם, SUSE הצליחה לתפוס מעמד בולט במרבית הארגונים הממשלתיים, הגופים הביטחוניים ולקוחות האנטרפרייז, לא מעט בשל השותפות עם סאפ, אך היעד הוא להפוך לשחקן מוביל בשוק ה-IT המקומי.

על מנת להשיג את היעד הזה, די דונטו פנתה ישירות ליניב ליבוביץ', שניהל את פעילות רד-האט בישראל, כדי להוביל את השלוחה המקומית, לאור הניסיון שלו והיכרותו הנרחבת עם השוק המקומי בפרט ועולם התוכנה והקוד הפתוח בכלל. בימים אלה, SUSE ישראל נמצאת בעיצומה של בניית תשתית חזקה של רשת שותפים וערוצי הפצה, שתאפשר לה להעמיק ולבסס את הפעילות המקומית.

אירועים קרובים