תוכן שיווקי

תובנות של סמנכ"ל כספים על תצוגת נתונים ב-2020

25/12/2019 11:36
אלעד ברכה, סמנכ"ל הכספים של פרודוור. צילום: גלי פלג-ברכה

כתב: אלעד ברכה, סמנכ"ל הכספים של פרודוור, שמתמחה ביישום פתרונות עסקיים מתוצרת מיקרוסופט ופתרונות BI.

אנחנו חיים בעידן אחר, עידן של כמויות אדירות של נתונים. מבחינת אנשי הכספים זה אומר שתמו ימי דו"חות האקסל הישנים, האפורים והלא מושכים חזותית.

למנהלי הכספים יש סוף סוף כלים מתקדמים, שמציגים את ה-KPIs של הארגון בעזרת דשבורדים ברורים ויצירתיים. כלי ויזואליזציה כמו Microsoft Power BI מסייעים להם לא רק ליצור דו"חות מרתקים יותר, אלא גם לחשוף תובנות מרכזיות מהנתונים שלהם בצורה קלה הרבה יותר.

מנהל הכספים ב-2020 לא תלוי באנשי ה-IT בארגון. הוא יכול ליצור בעצמו דשבורדים המותאמים אישית כדי לנהל ולפקח על הנתונים הכספיים של החברה. דשבורד איכותי מספק לו מקום אחד שבו ניתן לנתח ולהציג תמונה מאוחדת של נתוני החברה, לא משנה היכן הנתונים נשמרים. מכיוון שרוב מנהלי הכספים עדיין מאחסן נתונים במערכת מסועפת של אקסלים רבים ושונים, יש בכך שינוי תפיסתי חשוב.

הכוח חוזר לאנשי הכספים. במקום להיות יצרני דו"חות, הם משתמשים בדו"חות המותאמים כדי לזהות מגמות בחברה, בשלל ה-KPIs. את המגמות קל להציג למנהלים בחברה בצורה חזותית ולא בטבלאות כבדות עם נתונים גולמיים. הדבר מאפשר להם להתעמק בניתוחי העסק, מכיוון שהם יודעים בדיוק היכן לחפש את התשובות ואיך לשפר כדי לקבל תוצאות עסקיות טובות יותר.

אינסוף תצוגות ואפשרויות לייבוא נתונים

אינסוף תצוגות ואפשרויות לייבוא נתונים

כיצד Power BI מקל על עבודת מנהל הכספים?

להפוך נתונים יבשים לתצוגה חזותית עשירה ומסודרת. Power BI מאפשר למנהלי הכספים להיות יצרתיים עם הנתונים שלהם ולהחיות את הסיפור שהנתונים מספרים.

תובנות חבויות בתוך הנתונים העסקיים בחברה. Power BIמסייע לחשוף אותם ולמקד את החברה במה שחשוב באמת. אין יותר הצגת אקסלים מעייפים למנכ"ל. מנהל הכספים בחברה מוביל את החשיבה האסטרטגית, המבוססת על נתונים בזמן אמת, באמצעות חיבור לבסיס הנתונים במערכת ה ERP.

נתונים שטוחים אינם טובים לניתוח. מנהל כספים צריך להיות מסוגל לתפעל את הנתונים שלו בצורה קלה ולשתף את הדו"חות עם קולגות בחברה Power BIמייצר עבורם דו"חות אינטראקטיביים, שמפשטים את האנליזה העסקית שמעסיקה אותם חלק גדול מהיום.

העבודה הרוטינית של הוצאת ועיבוד דו"חות חודשיים ורבעוניים נחסכת מעובדי המחלקה. Power BI מחובר ישירות לבסיסי הנתונים במערכת ה-ERP של החברה ומתעדכן אוטומטית כדי להציג מצב עדכני בכל רגע וללא תלות במשאבי IT.

מכורים לאקסל? אלה ממנהלי הכספים שלא מצליחים להשתחרר מההתמכרות לאקסלים יכולים עדיין להשתמש באקסל שמחובר ל-Power BI ומשתמש באותו סט של נתונים. כך הם שומרים על גרסה אחת לאמת ולא מאפשרים ריבוי דו"חות מיותר.

לסיכום, הכלים הטכנולוגיים קיימים, ואנשי הכספים צריכים להיות הראשונים לעשות בהם שימוש.

אירועים קרובים