איגוד האינטרנט למשרד התקשורת: יש להכריח את חברת חשמל לספק אינטרנט מהיר גם בפריפריה

"כפי שלא יעלה על הדעת למכור חשמל רק במקומות בהם זה כלכלי או לספק מים רק לאזורים חזקים עם גינות מטופחות, חובה על המדינה לדרוש ממי שקיבל ממנה זכות מעבר ברשות הרבים לספק את שירותיו לכל דורש, בכל מקום", כותבים חברי האיגוד בנייר עמדה ● זאת, על רקע בקשת חברת החשמל לרישיון מיוחד שיאפשר לה לפתח את שירות האינטרנט רק במקומות בהם הדבר כדאי עבורה מבחינה כלכלית

איגוד האינטרנט הישראלי מתנגד בכל תוקף לבקשתה של חברת החשמל לקבל רישיון מיוחד, שיאפשר לה לספק שירותי אינטרנט מהיר רק באזורים בהם תהיה כדאיות כלכלית לכך. בנייר עמדה שפרסם האיגוד הבוקר (ב'), הוא קורא למשרד התקשורת לעמוד על עקרון מתן הזדמנות שווה לפריפריה בחיבור לאינטרנט, ולא להיכנע לתכתיבים כלכליים.

"על פי פרסומים בתקשורת, מבקשת חברת החשמל לקבל רישיון מיוחד – כזה המאפשר לה לספק שירותי אינטרנט מהיר רק באזורים בהם תהיה לכך כדאיות כלכלית עבורה. זאת, בניגוד לרישיון כללי שיטיל עליה חובה דומה לזו החלה על שני ספקי התשתית האחרים – שירות אוניברסלי, קרי דרישה להציע את השירות לכל אזרח במדינה בכל מקום", כותב איגוד האינטרנט.

על פי אנשי האיגוד, "שירות אוניברסלי הוא אבן יסוד ביצירת נגישות לרשת אינטרנט ולשירותים הגלומים בה, לכל אדם. שירות המסופק רק באזורים של אוכלוסיות חזקות, ירחיב את הפער הדיגיטלי והחברתי הקיים בין אזורי המדינה ומגזרי האוכלוסיה השונים".

בין היתר, מפרטים חברי האיגוד מספר תחומים עבורם משמשת רשת שהאינטרנט תשתית, ובהם תחום חינוך – בו רשת האינטרנט מאפשרת יצירת קבוצות למידה, אינטראקציות חברתיות ומשוב בתהליך הלמידה. "חוסר בנגישות למשאבים הזמינים באינטרנט ישאיר את הציבור הסובל מחוסר זה מאחור", קובע האיגוד.

תחומים נוספים אותם מציין האיגוד, הם בריאות, שירותי ממשל, פעילות כלכלית ומסחר אלקטרוני וכן בידור. "כל אלה, ועוד רבים, חייבים להיות נגישים לכל אזרח במדינה. היתרון הגדול של רשת האינטרנט הוא בגישור על פערים, כולל פערי מרחק. מניעתם מתושבי אזורים מרוחקים תעצים במידה רבה את הניתוק, הפער והניכור בין מגזרי אוכלוסיה חלשים וחזקים. בעידן בו 92.3% מהאוכלוסיה בישראל עושה שימוש באינטרנט ורובם המכריע בקצבים גבוהים, פרישת תשתיות אינטרנט מהיר בכל הארץ הינה שירות בסיסי ויסודי", נכתב בנייר העמדה של איגוד האינטרנט.

עוד מצוין בטקסט, כי "כפי שלא יעלה על הדעת למכור חשמל רק במקומות בהם זה כלכלי או לספק מים רק לאזורים חזקים עם גינות מטופחות, חובה על המדינה לדרוש ממי שקיבל ממנה זכות מעבר ברשות הרבים לספק את שירותיו לכל דורש, בכל מקום. אם רישיון המפעיל העתידי לחברת החשמל נועד לאפשר יותר שירותי אינטרנט במהירויות גבוהות יותר (בזכות התשתית האופטית) ובמחירים נוחים יותר (בגלל העצמת התחרות על התשתית) – לא מתקבל על הדעת שיתרונות אלו יינתנו רק למגזרים החזקים".

לסיכום, כותבים חברי איגוד האינטרנט הישראלי, כי "אנו קוראים למשרד התקשורת לעמוד על העקרונות דלעיל בלא תלות בלחצים עליו, ולדרוש מכל ספקי תשתית תקשורת רחבת הסרט (לרבות חברת חשמל) מתן שירותי תשתית אינטרנט שווים לכל תושבי ישראל – מרכז ופריפריה כאחד".

לא ניתן היה לקבל את תגובת משרד התקשורת עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים