תקלה עולמית בקלאודפלייר הורידה מהאוויר את X, ספוטיפיי, ChatGPT ועוד

החברה, שמשרתת לא מעט אפליקציות ואתרים פופולריים, מסרה כי היא "חווה תקלה רחבה" ● אחר הצהרים השירות חזר לאוויר ונראה היה שהתקלה תוקנה ● בקלאודפלייר מציינים שלא מדובר במתקפת סייבר

סליחה, תקלה.

שורה של אפליקציות ואתרים פופולריים כגון ספוטיפיי, X ו-ChatGPT חוו היום (ג') בעיות כתוצאה מתקלה בשירותי הענן של קלאודפלייר. נכון לשעה 16:40, השירותים הללו שבים לפעול.

בעדכון האחרון בעמוד הסטטוס שלה נכון לכתיבת שורות אלה, בשעה 16:42 שעון ישראל, ציינה החברה כי "הטמענו תיקון ואנחנו מאמינים שכעת, האירוע מאחורינו. אנחנו ממשיכים לנטר תקלות, כדי להבטיח שכל השירותים חזרו לעבוד כרגיל".

מוקדם יותר, החברה הודיעה שהיא "חווה תקלה רחבה", אולם ציינה כי לא מדובר במתקפת סייבר. בהודעה נוספת, היא מסרה שהיא חוקרת את מקור האירוע. בצהרים כתבה קלאודפלייר כי השירותים שלה מתחילים להתאושש, אבל הלקוחות עלולים לחוות "שיעור תקלות גבוה מהנורמלי". כאמור, בשעות אחר הצהרים נראה היה שהשירותים חזרו לפעול.

זה מה שראו היום גולשים שנכנסו לאתר של ChatGPT/

זה מה שראו היום גולשים שנכנסו לאתר של ChatGPT/ צילום: לכידת מסך

קלאודפלייר היא אחת מספקיות הענן הבולטות בעולם, והיא מספקת שירותים לחברות פורצ'ן 500 רבות. ההשבתה של השירותים שלה באה כמה שבועות לאחר ששירות הענן הפופולרי בעולם, AWS של אמזון, חווה תקלה נרחבת, וכמו במקרה של קלאודפלייר, התאושש רק כעבור כמה שעות.

"לחשוב האם כדאי לשים את כל הביצים האינטרנטיות בסל אחד"

גיל מסינג, ראש מטה צ'ק פוינט, אמר לפני תיקון התקלה כי "קלאודפלייר היא אחת השחקניות הגדולות בשוק ה-CDN – שזה, במילים פשוטות, מה שמאפשר לאנשים מכל העולם טעינה מהירה של תוכן שלא תלויה במיקום הפיזי שלהם, וזה מווסת עומסים. לכן, ברגע שיש לאחת השחקניות בשוק זה תקלה בסדר גודל כמו שקלאודפלייר חווה היום, המשמעות המיידית היא שאנשים לא מצליחים להגיע לתוכן שהם צריכים, או איטיות מאוד משמעותית בטעינה שלו".

"במקרה הספציפי הזה לא ברור עדיין מה מקור התקלה, אבל לפי החברה, לא מדובר במתקפת סייבר", הוסיף. "חשוב לציין שבאחרונה היו כמה מקרים שבהם ענקיות טכנולוגיה שלמעשה 'שולטות' על האינטרנט חוו תקלות גדולות, שהראו עד כמה משמעותית ההשפעה שלהן על החיים של כולנו. התקלה הזו תטופל והאתרים יחזרו, אבל הנזק שזה מייצר לאתרים, במיוחד כאלה שמתבצע דרכם מסחר, הוא משמעותי מאוד, וכל בעל אתר צריך לחשוב עד כמה הוא יכול והאם כדאי לו לשים את כל הביצים האינטרנטיות שלו בסל אחד. האפשרויות מוגבלות, אבל כמו בתחומים אחרים, הריכוזיות המשמעותית הזו בחיים הדיגיטליים שלנו מורגשת בעיקר כשיש תקלות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    אז עכשיו המנמ"ר צריך לנהל מספר עננים ולהבטיח את השרידות במקרה שאחד מהם נופל האם זה כדאי מבחינה כלכלית בקיצור ענן זה לא פתרון קסם האם הוא מתאים לכל ארגון

אירועים קרובים